Cautati, dar greu de gasit: vorbitorii de poloneza, ceha, olandeza, suedeza sau germana
Data publicarii: 06-06-2013 | HR/Cariere"Vorbitorii de poloneza, ceha, olandeza, suedeza sau germana sunt cel mai greu de gasit pe piata muncii din Romania, situatia cea mai dificila fiind in cazul ultimei limbi straine, pentru care si cererea de personal este mare", a aratat Vladimir Sterescu, Country Manager al companiei americane CGS, cel mai mare furnizor de solutii de outsourcing din Romania.
De asemenea, considerand necesarul de personal din ultima perioada, cel mai greu de gasit sunt angajatii care vorbesc o limba nordica (mai precis daneza, norvegiana sau suedeza) si, in acelasi timp, au si cunostinte sau macar aptitudini tehnice; pe locurile urmatoare in topul "greu de gasit" se afla candidatii care cunosc foarte bine olandeza sau limba germana si care poseda anumite aptitudini tehnice.
Clientii companiilor de outsourcing sunt firmele care aleg sa isi externalizeze o serie de servicii, de la vanzari, suport tehnic, diferite servicii comerciale etc; cel mai des, acestea sunt firme mari, care au piete de desfacere pe toate continentele, asa incat angajatii companiilor de outsourcing trebuie sa cunoasca si sa vorbeasca fluent o serie de limbi straine pentru a putea interactiona cu consumatorii din diferite tari. "Limbile straine de care avem cea mai mare nevoie ca si numar de angajati sunt engleza, franceza, germana, spaniola si italiana, dar cererea nu se limiteaza la acestea", a precizat Vladimir Sterescu. Cel mai greu de gasit pe piata muncii sunt insa candidatii care cunosc foarte bine poloneza, ceha, olandeza, suedeza sau germana, iar recrutarea aproape se blocheaza daca vorbim despre combinatii intre cunoasterea unei limbi straine si aptitudini tehnice, intrucat candidatii pasionati de tehnica nu sunt, in general, orientati catre limbi straine si invers, cu o exceptie notabila, si anume limba engleza. "Avand in vedere ca pentru peste 70% dintre joburi cerem din start candidatilor sa vorbeasca perfect o limba straina, in majoritatea cazurilor nu mai punem alte conditii obligatorii, cum ar fi o experienta stricta sau un nivel inalt al altor competente: trainingurile pe care le sustinem impreuna cu companiile-clienti asigura dezvoltarea profesionala, inclusiv pe latura tehnica", a aratat Vladimir Sterescu.
Procesul de recrutare dureaza in general intre 2 si 4 saptamani, in functie de pozitia cautata. Majoritatea angajatilor din contact-centere sunt studenti sau absolventi ai facultatilor de Limbi straine, dar sunt si multi cu studii economice. "Electronica si telecomunicatiile, relatiile publice si, respectiv, automatica si calculatoarele se numara, de asemenea, printre cele mai intalnite specializari pe care le au angajatii nostri. Peste 60% dintre ei vorbesc o limba straina, iar aproape 15% - doua limbi straine", a precizat Vladimir Sterescu.
Pe piata muncii, cererea de limbi straine, in special nordice si asiatice va fi in continua crestere in anii urmatori in Romania, iar necesarul pe limba germana este departe de a fi acoperit. "Romania are toate sansele sa isi dezvolte sectorul de outsourcing, avand o forta de munca pregatita si cu calificarile necesare. Dezvoltarea capacitatilor in ceea ce priveste pregatirea angajatilor si extinderea competentelor pe limbile straine cele mai solicitate sunt insa conditii esentiale pentru ca Romania sa nu piarda acest tren in favoarea altor competitori din regiune -precum Polonia, Ungaria etc", a aratat Vladimir Sterescu.
Despre CGS Inc
Fondata in New York, SUA, in 1984, CGS Inc furnizeaza solutii tehnologice de afaceri, comert electronic, consultanta, servicii de mesagerie, dezvoltare de aplicatii software si servicii de training, deservind clienti din America de Nord, Europa, Asia, Orientul Mijlociu si Africa.
CGS Romania acopera intreaga gama de servicii asociate activitatii de call center: Help Desk Corporativ, Suport Tehnic, Externalizarea procesului operational (BPO), Achizitia clientilor noi, Customer Care, Fidelizarea & Retentia clientilor .
CGS Romania opereaza 24/7/365, oferind o serie de solutii de front si back-office in 18 de limbi straine, cu aproape 3.000 angajati in locatiile din Bucuresti, Brasov si Sibiu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?