Studiu de piata: Fotografia si popularitatea aparatului foto in Romania
Data publicarii: 16-07-2013 | IT&C65% dintre romani au un aparat foto intre gadget-urile personale
In Romania segmentul de piata foto-video este in continua crestere, consumatorii fiind tot mai interesati sa-si diversifice aparatele foto personale dar si cunostintele despre tehnica de fotografiat. Sunt concluziile studiului despre popularitatea aparatului foto in Romania realizat de F64 Studio, cel mai mare magazin de profil din Sud-Estul Europei. Studiul de piata a urmarit sa sondeze preferintele de cumparare ale romanilor, indicatorii tehnici care fac diferenta in decizia de cumparare dar si ponderea compactelor si DSLR-urilor intre consumatori.
Astfel, confom datelor 65% dintre romani detin astazi macar un aparat de fotografiat. Mai mult de 29% dintre acestia folosesc alternativ 2 aparate foto, iar 12 % dintre familiile din Romania au cate un aparat de fotografiat pentru fiecare membru al familiei.
"Dinamica este exploziva! In Romania nivelul de utilizatori ai aparatului foto a crescut considerabil in ultimul an. Este rezultatul nevoii de a memora aproape zilnic, evenimentele frumoase din viata fiecaruia. Desigur, lumea tehnicii face ca memorarea cerebrala sa poata fi dublata de cea digitala: fotografia si stocarea acesteia intr-o arhiva personala sau online ” spune Simona Sambotin, specialist Marketing F64 Studio.
Studiul distinge publicul in doua categorii de consumatori: amatorii care doresc fotografii la foc automat obtinute cu aparate usor de folosit si transportat, care includ functii de retusare a imaginii si eventual Wi-Fi integrat si profesionistii interesati de aparate sofisticate (DSLR-uri) cu senzori mari sau full-frame, care ofera un control manual avansat si imagini bune in orice conditii.
Aparatul foto compact - cel mai popular printre romani
Studiul de piata mai arata ca circa 76% dintre utilizatori si-au cumparat aparate foto compacte. Criteriile dupa care romanii aleg astfel de aparate sunt: designul atragator, meniul usor de folosit si pretul cat mai accesibil. De asemenea romanii opteaza pentru aparate de mici dimensiuni pe care pot sa le aiba mereu la indemana.
" Pentru publicul amator aparatul foto este un mod de a da plus valoare experientelor traite. Performantele tehnice conteaza mai putin, pe cand designul aparatului si mobilitatea acestuia pot cantari greu in decizia de cumparare”, mai spune Simona Sambotin, specialist Marketing F64 Studio.
Intrebati totusi despre indicatorii tehnici care conteaza cel mai mult, peste 86% dintre respondenti au spus ca numarul de megapixeli reprezinta indicele de performanta al aparatului de fotografiat, urmat de zoom-ul optic (84%), rezolutie inregistrata (81%), profunzime in culoare (80%), meniu usor de folosit (78%).
30% dintre utilizatorii de aparate foto din Romania detin DSLR-uri
Aceasta categorie este considerata cea a profesionistilor in fotografie. Conform studiului cei mai multi dintre profesionisti sunt barbati, au venituri ridicate si varste cuprinse intre 25-35 de ani.
Acestia sunt cumparatori de DSLR-uri, posesori ai mai multor aparate foto personale care fie au o meserie strans legata de fotografie, fie dezvolta o pasiune pe care o alimenteaza zilnic cu informatii de ultima ora in domeniu.
"Este un public informat, atent la reguli de compozitie, pentru care parametrii tehnici conteaza cel mai mult. Pentru utilizatorii profesionisti fotografia inseamna creatie si un proces continuu de informare si practica fotografica”, precizeaza Simona Sambotin, specialist Marketing F64 Studio.
Criteriile tehnice importante pentru aceasta categorie de public sunt: masurarea expunerii, montura obiectiv, control focalizare, senzor full-frame, capacitate rafala, sensibilitate expunere, multiplicator distanta focala, profunzime in culoare, temporizator.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national si a analizat dinamica segmentului foto-video in Romania in ultimul an, la initiativa F64 Studio.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice