Studiu de piata: Fotografia si popularitatea aparatului foto in Romania
Data publicarii: 16-07-2013 | IT&C65% dintre romani au un aparat foto intre gadget-urile personale
In Romania segmentul de piata foto-video este in continua crestere, consumatorii fiind tot mai interesati sa-si diversifice aparatele foto personale dar si cunostintele despre tehnica de fotografiat. Sunt concluziile studiului despre popularitatea aparatului foto in Romania realizat de F64 Studio, cel mai mare magazin de profil din Sud-Estul Europei. Studiul de piata a urmarit sa sondeze preferintele de cumparare ale romanilor, indicatorii tehnici care fac diferenta in decizia de cumparare dar si ponderea compactelor si DSLR-urilor intre consumatori.
Astfel, confom datelor 65% dintre romani detin astazi macar un aparat de fotografiat. Mai mult de 29% dintre acestia folosesc alternativ 2 aparate foto, iar 12 % dintre familiile din Romania au cate un aparat de fotografiat pentru fiecare membru al familiei.
"Dinamica este exploziva! In Romania nivelul de utilizatori ai aparatului foto a crescut considerabil in ultimul an. Este rezultatul nevoii de a memora aproape zilnic, evenimentele frumoase din viata fiecaruia. Desigur, lumea tehnicii face ca memorarea cerebrala sa poata fi dublata de cea digitala: fotografia si stocarea acesteia intr-o arhiva personala sau online ” spune Simona Sambotin, specialist Marketing F64 Studio.
Studiul distinge publicul in doua categorii de consumatori: amatorii care doresc fotografii la foc automat obtinute cu aparate usor de folosit si transportat, care includ functii de retusare a imaginii si eventual Wi-Fi integrat si profesionistii interesati de aparate sofisticate (DSLR-uri) cu senzori mari sau full-frame, care ofera un control manual avansat si imagini bune in orice conditii.
Aparatul foto compact - cel mai popular printre romani
Studiul de piata mai arata ca circa 76% dintre utilizatori si-au cumparat aparate foto compacte. Criteriile dupa care romanii aleg astfel de aparate sunt: designul atragator, meniul usor de folosit si pretul cat mai accesibil. De asemenea romanii opteaza pentru aparate de mici dimensiuni pe care pot sa le aiba mereu la indemana.
" Pentru publicul amator aparatul foto este un mod de a da plus valoare experientelor traite. Performantele tehnice conteaza mai putin, pe cand designul aparatului si mobilitatea acestuia pot cantari greu in decizia de cumparare”, mai spune Simona Sambotin, specialist Marketing F64 Studio.
Intrebati totusi despre indicatorii tehnici care conteaza cel mai mult, peste 86% dintre respondenti au spus ca numarul de megapixeli reprezinta indicele de performanta al aparatului de fotografiat, urmat de zoom-ul optic (84%), rezolutie inregistrata (81%), profunzime in culoare (80%), meniu usor de folosit (78%).
30% dintre utilizatorii de aparate foto din Romania detin DSLR-uri
Aceasta categorie este considerata cea a profesionistilor in fotografie. Conform studiului cei mai multi dintre profesionisti sunt barbati, au venituri ridicate si varste cuprinse intre 25-35 de ani.
Acestia sunt cumparatori de DSLR-uri, posesori ai mai multor aparate foto personale care fie au o meserie strans legata de fotografie, fie dezvolta o pasiune pe care o alimenteaza zilnic cu informatii de ultima ora in domeniu.
"Este un public informat, atent la reguli de compozitie, pentru care parametrii tehnici conteaza cel mai mult. Pentru utilizatorii profesionisti fotografia inseamna creatie si un proces continuu de informare si practica fotografica”, precizeaza Simona Sambotin, specialist Marketing F64 Studio.
Criteriile tehnice importante pentru aceasta categorie de public sunt: masurarea expunerii, montura obiectiv, control focalizare, senzor full-frame, capacitate rafala, sensibilitate expunere, multiplicator distanta focala, profunzime in culoare, temporizator.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ la nivel national si a analizat dinamica segmentului foto-video in Romania in ultimul an, la initiativa F64 Studio.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online