Studiu MasterCard - persoanele nebancarizate nu sunt interesate de mobile banking ci de carduri preplatite
Data publicarii: 18-09-2013 | Finante-Banci93 de milioane de persoane din Europa Occidentala nu beneficiaza de servicii financiare sau beneficiaza intr-o masura limitata. Principala motivatie pentru nedetinerea unui cont bancar este lipsa banilor, urmata insa - MasterCard nu a apreciat cat de aproape - de motive precum "nu doresc, nu am nevoie” si "nu-mi plac bancile/nu am incredere in ele”. Studiul a relevat ca cea mai mare incredere se manifesta fata de oficiile postale.
Desi nu detin un cont bancar, doua treimi dintre persoanele intervievate au declarat ca detin si folosesc un telefon mobil standard iar 29% utilizeaza chiar un smartphone. Cu toate acestea, 72% dintre participantii la studiu au declarat ca nu sunt deloc interesati de mobile banking. MasterCard apreciaza ca solutia catre incluziunea financiara poate fi data de cardurile preplatite.
MasterCard a lansat azi raportul "Drumul catre incluziune”, care arata ca prejudecatile privind persoanele excluse de la servicii financiare sunt gresite. Raportul a rezultat in urma celui mai mare studiu de acest gen.
Rezultatele au fost anuntate in cadrul Conferintei Prepaid MasterCard Europe de la Roma, Studiul s-a desfasurat in 6 tari europene: Marea Britanie, Franta, Italia, Spania, Polonia si Rusia, dar rezultatele arata ca atitudinile si comportamentele nu difera foarte mult ca arie geografica. Astfel, problemele celor care beneficiaza de servicii financiare intr-o masura limitata, sunt similare in Europa si in alte zone.
Studiul a fost comandat pentru a ajuta compania MasterCard si pe partenerii sai sa inteleaga mai bine ce inseamna excludere financiara si bancarizare necorespunzatore pentru milioane de oameni din cadrul acestui grup. De asemenea, urmareste sa identifice cauzele care au stat la baza alegerilor si a stilului de viata al respondentilor, astfel incat companiile in domeniu sa poata oferi servicii mai bune, destinate acestor categorii marginalizate, si sa creasca nivelul de incredere pentru viitor.
Varsta medie a persoanelor care nu au acces la servicii bancare formale este de 40 de ani. Majoritatea dintre acesti respondenti sunt femei (55%), iar 51% sunt casatoriti. Cei mai multi din grup (40%) nu au primit nicio forma de plata - salariu sau alt gen de remuneratie in ultimele trei luni, iar 35% dintre ei au primit o forma de salarizare in aceasta perioada. 81% dintre persoanele din grup au trait in tara de origine toata viata.
Si cei bancarizati necorespunzator (care nu beneficiaza de servicii financiare decat intr-o masura limitata) au varsta medie de 40 de ani, iar 55% sunt femei. Numarul persoanelor casatorite este insa mai mic: 37%. Cei mai multi (36%) au beneficiat de ajutor social in ultimele 3 luni, in timp ce o treime (33%) a primit un salariu. 83% dintre acestia au trait in tara de origine toata viata.
Ambele grupuri au aceeasi motivatie principala pentru care nu detin un cont bancar - un sfert dintre ei spun ca nu au suficienti bani. Alte motive sunt acelea ca "nu doresc sau nu au nevoie” de un cont bancar, ca nu li se permite sa detina un cont bancar sau ca nu le plac bancile/ nu au incredere in ele.
In loc sa beneficieze de optiunile unui cont bancar, cum ar fi direct debit, internet banking sau posibilitatea de a cumpara produse la preturi reduse, online, aceasta categorie foloseste numerarul pentru a plati chiria (98%) sau utilitatile (95%) si pastreaza banii acasa.
Astfel, aceasta atitudine le limiteaza capacitatea de a beneficia de internet, in general. Multi prefera interactiunile in viata reala, iar utilizarea tehnologiei este limitata la retele de social media, mai degraba decat sa beneficieze de confortul si economiile asociate cu shopping-ul online si serviciile bancare.
In timp ce doua treimi detin un telefon mobil standard (66%), acelasi numar de persoane nu a auzit de mobile banking, ca alternativa a unui cont bancar complet. Accesul la PC-uri si laptop-uri este limitat pentru aproximativ un sfert dintre cei care nu beneficiaza de servicii financiare in Europa.
Explorand posibilitatea ca un cont bancar preplatit sa fie de interes pentru populatia nebancarizata, cercetarea a aratat ca 54% considera cardurile preplatite interesante si ar vrea sa afle mai multe informatii despre ele, in timp ce 39% au spus ca acestea li se par potrivite pentru nevoile lor financiare.
Jennfier Rademaker, Senior Vice President Core Products, in cadrul MasterCard, spune: "Numai in Europa Occidentala, populatia nebancarizata sau bancarizata necorespunzator totalizeaza 93 de milioane de oameni. Cardurile preplatite pot fi, intr-adevar, solutia pentru ca un numar mare de persoane sa se simta integrate din punct de vedere financiar, sa-si pastreze banii in siguranta si sa fie mai informati despre cum sa intocmeasca un buget. Aceasta solutie le permite sa se simta integrati din punct de vedere social si tehnologic, iar noi trebuie sa facem mai mult pentru a informa aceste grupuri in legatura cu posibilitatile pe care le au. In mod cert, nu exista o solutie universal valabila, dar produsele pot fi personalizate cu usurinta, astfel incat sa se adapteze la situatii specifice.”
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business