Asirom a avut pierderi de 236 milioane de lei anul trecut. Afacerile au scăzut cu 9%
Data publicarii: 15-04-2014 | Finante-BanciAsirom a consemnat pierderi de 235,5 milioane de lei în 2013, de la un profit net de 14,9 milioane de lei în urmă cu un an, iar subscrierile din asigurări generale şi de viaţă au scăzut cu 8,8%, la 544,1 milioane de lei, potrivit datelor aprobate luni de acţionarii asigurătorului.
Din activitatea de asigurări generale, societatea, deţinută de Vienna Insurance Group, a raportat pierderi de 241,9 milioane de lei, de la un profit de 14,6 milioane de lei în 2012, iar profitul din asigurări de viaţă a scăzut cu 57,3%, la 7,5 milioane de lei.
Potrivit datelor Asirom, rata brută combinată (RBC) a asigurătorului (fără a lua în considerare venitul din investiţii) a fost de 149,5% în 2013.
RBC este unul dintre cei mai importanţi indicatori din industria asigurărilor. Un nivel al acestui indicator de sub 100% arată profitabilitatea activităţii de asigurare. Depăşirea acestui prag înseamnă că asigurătorul pierde bani din activitatea de bază, respectiv din vânzarea poliţelor.
Indicatorul se calculează ca sumă între rata daunei, care ia în calcul daunele plătite, variaţia rezervelor de daună, primele subscrise şi variaţia rezervei de prime, şi rata cheltuielilor.
în privinţa subscrierilor, asigurările generale au adus venituri de 455,1 milioane de lei, în scădere cu 11,2% faţă de 2012, în timp ce poliţele de viaţă au crescut cu 5,8%, la 89 milioane de lei.
"Din totalul primelor subscrise, 288,9 milioane de lei au fost reţinute de Asirom, iar 255,2 milioane de lei au fost cedate reasigurătorilor. Venitul din prime nete ne-a arătat o scădere de 32,4%", se arată în raportul Directoratului Asirom pentru anul 2013.
Continuarea, in ZF.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI