Afacerile de familie europene, inclusiv cele din Romania, sunt tot mai increzatoare in viitorul lor(sondaj)
Data publicarii: 07-10-2015 | LifestyleMajoritatea afacerilor de familie europene sunt foarte optimiste, in pofida unei concurente crescute, in legatura cu perspectivele lor de viitor, cu toate ca exista ingrijorari referitoare la angajarea si atragerea celor mai buni oameni, releva ultima editie a Barometrului Afacerilor de Familie Europene, lansata de KPMG si European Family Business (EFB).
"Este imbucurator sa vedem ca afacerile de familie care au o prezenta puternica in Europa (peste 14 de milioane de afaceri de familie in UE) si care asigura o mare parte din locurile de munca (peste 60 de milioane de locuri de munca in sectorul privat, respectiv in medie 40-50% din toate locurile de munca) continua sa contribuie in mod activ la economiile regionale", arata sondajul realizat de KPMG.
35% dintre respondenti sunt de parere ca reglementari in sensul flexibilizarii pietei muncii ar putea duce la o crestere a afacerii. In detaliu, circa 35% au votat pentru o legislatie mai permisiva a muncii, 28% pentru reducerea costurilor ne-salariale ale muncii, iar 23% pentru reducerea poverii administrative/birocratice.
Studiul arata ca problema recrutarii si mentinerii talentelor este strans legata de competitivitate si dorinta de a mentine o crestere sustenabila a afacerii, mai ales ca in Europa in fiecare an apar circa 1,2 milioane de afaceri noi.
De asemenea, sondajul KPMG reflecta faptul ca intreprinderile de familie isi planifica strategia de viitor pe termen lung. In acest an, 41% dintre companiile intervievate au in plan o schimbare strategica in urmatoarele 12 luni. Din acest grup, 26% intentioneaza sa transmita managementul afacerii la generatia urmatoare, iar 20% intentioneaza sa transfere proprietatea (respectiv, prima si a treia optiune in clasamentul schimbarilor preconizate). Aceste cifre sunt in concordanta cu rezultatele editiilor precedente si confirma ca determinarea de a transfera afacerea catre generatia urmatoare este inca extrem de importanta pentru afacerile de familie.
"In ansamblu, rezultatele sondajului reflecta cresterea increderii companiilor in viitor, iar tendintele pozitive ale tuturor indicatorilor de performanta ai afacerii sunt confirmate de rezultatele imbunatatite. In conditiile in care 58% dintre respondenti au raportat o crestere a cifrei de afaceri, 26% au indicat ca si-au mentinut cifra de afaceri, iar 16% au raportat o scadere a cifrei de afaceri (jumatate comparativ cu situatia de acum doi ani). Viitorul pentru majoritatea afacerilor de familie pare stralucit", mentioneaza concluziile studiului.
AGERPRES
"Este imbucurator sa vedem ca afacerile de familie care au o prezenta puternica in Europa (peste 14 de milioane de afaceri de familie in UE) si care asigura o mare parte din locurile de munca (peste 60 de milioane de locuri de munca in sectorul privat, respectiv in medie 40-50% din toate locurile de munca) continua sa contribuie in mod activ la economiile regionale", arata sondajul realizat de KPMG.
35% dintre respondenti sunt de parere ca reglementari in sensul flexibilizarii pietei muncii ar putea duce la o crestere a afacerii. In detaliu, circa 35% au votat pentru o legislatie mai permisiva a muncii, 28% pentru reducerea costurilor ne-salariale ale muncii, iar 23% pentru reducerea poverii administrative/birocratice.
Studiul arata ca problema recrutarii si mentinerii talentelor este strans legata de competitivitate si dorinta de a mentine o crestere sustenabila a afacerii, mai ales ca in Europa in fiecare an apar circa 1,2 milioane de afaceri noi.
De asemenea, sondajul KPMG reflecta faptul ca intreprinderile de familie isi planifica strategia de viitor pe termen lung. In acest an, 41% dintre companiile intervievate au in plan o schimbare strategica in urmatoarele 12 luni. Din acest grup, 26% intentioneaza sa transmita managementul afacerii la generatia urmatoare, iar 20% intentioneaza sa transfere proprietatea (respectiv, prima si a treia optiune in clasamentul schimbarilor preconizate). Aceste cifre sunt in concordanta cu rezultatele editiilor precedente si confirma ca determinarea de a transfera afacerea catre generatia urmatoare este inca extrem de importanta pentru afacerile de familie.
"In ansamblu, rezultatele sondajului reflecta cresterea increderii companiilor in viitor, iar tendintele pozitive ale tuturor indicatorilor de performanta ai afacerii sunt confirmate de rezultatele imbunatatite. In conditiile in care 58% dintre respondenti au raportat o crestere a cifrei de afaceri, 26% au indicat ca si-au mentinut cifra de afaceri, iar 16% au raportat o scadere a cifrei de afaceri (jumatate comparativ cu situatia de acum doi ani). Viitorul pentru majoritatea afacerilor de familie pare stralucit", mentioneaza concluziile studiului.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI