Afacerile de familie europene, inclusiv cele din Romania, sunt tot mai increzatoare in viitorul lor(sondaj)
Data publicarii: 07-10-2015 | LifestyleMajoritatea afacerilor de familie europene sunt foarte optimiste, in pofida unei concurente crescute, in legatura cu perspectivele lor de viitor, cu toate ca exista ingrijorari referitoare la angajarea si atragerea celor mai buni oameni, releva ultima editie a Barometrului Afacerilor de Familie Europene, lansata de KPMG si European Family Business (EFB).
"Este imbucurator sa vedem ca afacerile de familie care au o prezenta puternica in Europa (peste 14 de milioane de afaceri de familie in UE) si care asigura o mare parte din locurile de munca (peste 60 de milioane de locuri de munca in sectorul privat, respectiv in medie 40-50% din toate locurile de munca) continua sa contribuie in mod activ la economiile regionale", arata sondajul realizat de KPMG.
35% dintre respondenti sunt de parere ca reglementari in sensul flexibilizarii pietei muncii ar putea duce la o crestere a afacerii. In detaliu, circa 35% au votat pentru o legislatie mai permisiva a muncii, 28% pentru reducerea costurilor ne-salariale ale muncii, iar 23% pentru reducerea poverii administrative/birocratice.
Studiul arata ca problema recrutarii si mentinerii talentelor este strans legata de competitivitate si dorinta de a mentine o crestere sustenabila a afacerii, mai ales ca in Europa in fiecare an apar circa 1,2 milioane de afaceri noi.
De asemenea, sondajul KPMG reflecta faptul ca intreprinderile de familie isi planifica strategia de viitor pe termen lung. In acest an, 41% dintre companiile intervievate au in plan o schimbare strategica in urmatoarele 12 luni. Din acest grup, 26% intentioneaza sa transmita managementul afacerii la generatia urmatoare, iar 20% intentioneaza sa transfere proprietatea (respectiv, prima si a treia optiune in clasamentul schimbarilor preconizate). Aceste cifre sunt in concordanta cu rezultatele editiilor precedente si confirma ca determinarea de a transfera afacerea catre generatia urmatoare este inca extrem de importanta pentru afacerile de familie.
"In ansamblu, rezultatele sondajului reflecta cresterea increderii companiilor in viitor, iar tendintele pozitive ale tuturor indicatorilor de performanta ai afacerii sunt confirmate de rezultatele imbunatatite. In conditiile in care 58% dintre respondenti au raportat o crestere a cifrei de afaceri, 26% au indicat ca si-au mentinut cifra de afaceri, iar 16% au raportat o scadere a cifrei de afaceri (jumatate comparativ cu situatia de acum doi ani). Viitorul pentru majoritatea afacerilor de familie pare stralucit", mentioneaza concluziile studiului.
AGERPRES
"Este imbucurator sa vedem ca afacerile de familie care au o prezenta puternica in Europa (peste 14 de milioane de afaceri de familie in UE) si care asigura o mare parte din locurile de munca (peste 60 de milioane de locuri de munca in sectorul privat, respectiv in medie 40-50% din toate locurile de munca) continua sa contribuie in mod activ la economiile regionale", arata sondajul realizat de KPMG.
35% dintre respondenti sunt de parere ca reglementari in sensul flexibilizarii pietei muncii ar putea duce la o crestere a afacerii. In detaliu, circa 35% au votat pentru o legislatie mai permisiva a muncii, 28% pentru reducerea costurilor ne-salariale ale muncii, iar 23% pentru reducerea poverii administrative/birocratice.
Studiul arata ca problema recrutarii si mentinerii talentelor este strans legata de competitivitate si dorinta de a mentine o crestere sustenabila a afacerii, mai ales ca in Europa in fiecare an apar circa 1,2 milioane de afaceri noi.
De asemenea, sondajul KPMG reflecta faptul ca intreprinderile de familie isi planifica strategia de viitor pe termen lung. In acest an, 41% dintre companiile intervievate au in plan o schimbare strategica in urmatoarele 12 luni. Din acest grup, 26% intentioneaza sa transmita managementul afacerii la generatia urmatoare, iar 20% intentioneaza sa transfere proprietatea (respectiv, prima si a treia optiune in clasamentul schimbarilor preconizate). Aceste cifre sunt in concordanta cu rezultatele editiilor precedente si confirma ca determinarea de a transfera afacerea catre generatia urmatoare este inca extrem de importanta pentru afacerile de familie.
"In ansamblu, rezultatele sondajului reflecta cresterea increderii companiilor in viitor, iar tendintele pozitive ale tuturor indicatorilor de performanta ai afacerii sunt confirmate de rezultatele imbunatatite. In conditiile in care 58% dintre respondenti au raportat o crestere a cifrei de afaceri, 26% au indicat ca si-au mentinut cifra de afaceri, iar 16% au raportat o scadere a cifrei de afaceri (jumatate comparativ cu situatia de acum doi ani). Viitorul pentru majoritatea afacerilor de familie pare stralucit", mentioneaza concluziile studiului.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare