Romanii care vin acasa de Paste au crescut cu 500% vanzarile de bilete de avion pentru destinatiile autohtone (analiza)
Data publicarii: 28-04-2016 | EconomieObiceiurile de consum ale romanilor pentru calatoriile de Paste s-au schimbat comparativ cu anii anteriori, in acest an vanzandu-se cu 500% mai multe bilete de avion cu plecare din afara tarii spre Romania decat intr-o perioada obisnuita a anului, conform unei analize remise joi AGERPRES.
Spre deosebire de alți ani în care mini-vacanța de Paște îi purta pe români în diferite destinații din Europa pentru city break-uri sau vacanțe, în 2016 mișcarea semnificativă înregistrată de Vola.ro a fost a românilor din străinătate care vin acasă de sărbători cu avionul. Cele mai multe plecări au fost din țări în care lucrează și există comunități mari de români, precum Italia, Spania, Marea Britanie sau Statele Unite și Canada, dintre variantele intercontinentale.
Pentru perioada Paștelui, prețul mediu al unui bilet din afara țării către România, conform analizei Vola.ro, este cu 18% mai mare decât prețul unui bilet din România spre străinătate. Cei din diaspora au plătit, în medie, 275 euro pe biletul de avion care îi aduce în țară, în timp ce românii care au dorit să plece în străinătate de sărbători au achitat în medie 230 euro pe biletul de avion. Cererea foarte mare și numărul limitat de locuri a determinat epuizarea locurilor la tarife promoționale și clasele tarifare mai ieftine.
În cazul celor care au ales să petreacă Sărbătorile de Paști în străinătate, majoritatea au preferat city break-urile în defavoarea vacanțelor mai lungi. Perioada preferată a fost cu plecare pe 29 aprilie și întoarcere în a doua zi de Paște, pe 2 mai. În topul destinațiilor se regăsesc Roma, Milano, Londra, Barcelona, Madrid și Paris. Prețul mediu pentru un city break în perioada Paștelui a fost de 490 euro, în creștere ușoară față de anul trecut, când a fost de 470 euro.
Pentru vacanțele de Paște, românii au preferat să călătorească în grupuri de până la patru persoane, fie cu familia și copiii, fie cu prietenii. Aceste vacanțe au costat, în medie, 650 euro de persoană, preț care a inclus biletul de avion și cazarea pentru 7 nopți.
Conform analizei, în perioada sărbătorilor cresc exponențial cererile pentru achiziția bagajelor de cală, ajungând chiar la 2-3 bagaje de cală de persoană. Totodată, cresc și solicitările de transport al animalelor de companie, de obicei de mici dimensiuni, care pot fi luate în cabina aeronavei, dar și a obiectelor fragile, cadouri pentru cei dragi de acasă.
Conform statisticilor marilor aeroporturi europene, timpul de așteptare în aeroport poate crește cu până la 50% în perioadele de vârf, cum este și Paștele. Astfel, dacă în mod normal pentru formalitățile de check-in, control de securitate și îmbarcare erau recomandate 1,5 — 2 ore înainte de ora anunțată de decolare, Vola.ro recomandă turiștilor români ca în această perioadă să își ia o marjă de cel puțin 30 de minute în plus.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI