Apple a pierdut batalia pentru marca inregistrata "iPhone" in China
Data publicarii: 04-05-2016 | EconomieGrupul informatic american Apple Inc a pierdut batalia pentru marca inregistrata "iPhone" in China, dupa ce un tribunal din Beijing a decis ca o firma locala poate produce portofele si genti marca "iPhone", informeaza Reuters.
Potrivit presei oficiale, tribunalul municipal din Beijing a decis că firma Xintong Tiandi poate utiliza fraza "iPhone" pe produsele sale din piele, deoarece Apple nu a dovedit în fața curții că marca "iPhone" era faimoasă în China înainte ca firma Xintong Tiandi să solicite atribuirea acestei mărci înregistrate în 2007.
În replică, Apple s-a declarat dezamăgită de decizia tribunalului. "Intenționăm să cerem rejudecarea la curtea supremă și vom continua să ne protejăm drepturile de proprietate intelectuală", a informat producătorul telefoanelor "iPhone".
Legislația chineză permite companiilor să utilizeze versiuni ale mărcilor înregistrate, care includ diferite combinații de litere mari și mici, astfel că o serie de mărci faimoase pot fi utilizate de companii chineze necunoscute.
În 2002, Apple a depus cerere pentru a înregistra marca "iPhone" în China pentru echipamente hardware și software, cererea fiind aprobată abia în 2013. În schimb, în 2007, anul în care a fost lansat pe piață telefonul iPhone, Xintong Tiandi a înregistrat atât marca "iphone" cât și marca "IPHONE" pentru categoria "produse din piele" și a primit-o în 2010.
Acesta nu este primul caz în care Apple are probleme cu proprietatea intelectuală în China. În momentul în care telefonul iPhone a fost introdus pe piața chineză, grupul american a fost implicat într-o disput juridică pentru această marcă înregistrată cu producătorul chinez de echipamente electronice Hanvon. La final Apple a ajuns la o înțelegere cu Hanvon în schimbul sumei de 3,65 milioane de dolari. Doi ani mai târziu, Apple a acceptat să plătească 60 de milioane de dolari într-o dispută referitoare la marca înregistrată iPad cu o altă companie chineză, Proview International Holdings Ltd.
China este cea mai mare piață mondială pentru telefoanele inteligente, iar Apple este al doilea producător mondial de smartphone-uri.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI