UPDATE Costescu: Avem mai putin cu 68 de functii de conducere in organigrama CNADNR din data de 9 mai

Data publicarii: 05-05-2016 | Economie

Un numar de 68 de posturi de conducere vor disparea din noua organigrama a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), care va intra in vigoare pe data de 9 mai, a anuntat, joi, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, intr-o conferinta de presa.

Mai multe imagini pe AGERPRES FOTO

"Am avut niște semnale foarte clare, având în vedere evoluția CNADNR din trecut, că lucrurile nu funcționau acolo cum trebuie și cauzele pe care le-am identificat au fost multiple. Una dintre primele cauze o reprezintă o structură de conducere foarte ramificată și foarte lungă și, din acest motiv, ineficientă. (...) am solicitat să se identifice soluții, iar suma soluțiilor este cuprinsă în noua organigramă a companiei, care a fost aprobată acum o oră și ceva — dimineață (joi dimineață — n.r.) de Consiliul de Administrație și mai târziu de Adunarea Generală a Acționarilor. Soluțiile au venit și ele de la sine: pentru structura arborescentă, soluția a fost reducerea acelor persoane, poziții care nu-și găseau utilitatea în companie și care mai mult îngreunau lanțul de decizie. În acest fel, s-au redus 7 funcții de conducere de la nivelul central și 61 de la nivelul regionalelor. Deci, avem mai puțin cu 68 de funcții de conducere în acest moment în organigramă", a spus ministrul. El a precizat că, la nivel central, din 110 posturi de conducere vor rămâne 103, iar din direcțiile regionale se reduc 61 de poziții de conducere.

La rândul său, directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, a spus că acele 68 de persoane care își vor pierde posturile de conducere nu vor disponibilizate, ci vor "pune umărul la realizarea producției". "Cei 68 nu vor mai avea posturi de conducere și vor merge în eșalonul forței de muncă, vor fi simpli ingineri, simpli economiști și vor pune umărul la realizarea producției. De exemplu, două compartimente au fost comasate și un post de conducere dispare", a explicat Homor.

Întrebat dacă dintre cei 68 s-a anunțat vreo plecare din companie, șeful CNADNR a răspuns că, deocamdată, nu are nicio reacție.

Ministrul Transporturilor a ținut să dea asigurări că nu a fost vizată reducerea de personal, ci creșterea capacității de implementare și a apreciat că va fi vizibilă îmbunătățirea activității în companie, în condițiile în care exista personal care nu răspundea în totalitate nivelului de pregătire necesar. În plus, ministrul a precizat că se vor angaja specialiști în CNADNR în perioada următoare. "Au fost niște concursuri pentru 14 posturi înainte de Paște, vor mai urma și altele. Cel puțin 15 specialiști vor fi necesari în cele două direcții pe care eu le consider direcții fanion — Direcția de Autostrăzi și de Drumuri naționale. De asemenea, va trebui să facem o resetare și la nivel de management. CNADNR nu va trebui să fie o societate închisă ca și până acum, unde să avem pe poziții diverse persoane rămase în companie, dar întrebate... personal i-am întrebat diverse lucruri la vizitele pe șantiere și ridicau din umeri — nu, CNADNR va trebui să redevină o companie deschisă, unde se intră pe bază de concurs, pe bază de evaluare de competențe și numai așa", a subliniat ministrul.

Potrivit acestuia, structurile din CNADNR nu numai că erau încărcate numai cu funcții de conducere "suplimentare și inutile", ci aveau și falși specialiști care nu aveau precizate obiectivele. "Conducerea CNADNR va trebui să facă o evaluare a acestor persoane. Va fi o evaluare grea, nu va putea fi făcută imediat, dar va trebui să înceapă cu acele compartimente sensibile din companie — și mă refer aici la cele șase unități de implementare a proiectelor de la autostrăzi și cele opt UIP-uri de la drumuri naționale și, începând cu aceste entități, ei vor trebui să se asigure că au cei mai buni oameni care să le asigure implementarea proiectelor și dezvoltarea infrastructurii", a continuat Dan Costescu.

În plus, el a atras atenția asupra faptului că, la nivelul CNADNR existau competențe lipsă, precum lipsa expertizei de proiectare. "Nu este posibil ca o companie la nivel național cu peste 6.000 de angajați să nu fie în stare să evalueze calitatea proiectelor pe care le primește, pentru că în acest fel nu va putea controla niciodată în ce direcție se îndreaptă, care este viitorul infrastructurii pe care o construiește pe orizont mediu, scurt sau lung. Soluția a venit de la sine: înființarea Direcției de Proiectare în cadrul companiei. În acest fel se va prelua controlul asupra Direcției de Dezvoltare a firmei și vom ști să evaluăm și proiectele celor care ni le livrează, proiectanții, pentru că nu ne propunem să renunțăm la ei, însă proiectele de urgență sau de specializare maximă vom putea să le derulăm și intern. În acest fel, controlul se va muta la CNADNR", a arătat șeful de la Transporturi.

Potrivit lui Cătălin Homor, în CNADNR va funcționa un mic Compartiment de Cercetare, care va avea trei oameni, în timp ce Departamentul de Proiectare va număra 57 de angajați. "Pentru a avea un departament complet și întotdeauna în trend cu ultimele soluții și cu implementarea ultimelor materiale am considerat necesar să înființăm acest mic Compartiment de Cercetare. Nu va fi ceva foarte elaborat, dar se va asigura că, în proiectare, vor fi utilizate soluțiile cele mai bune, cele mai performante folosite la nivel mondial și să nu rămânem închiși într-o bulă cu soluții de acum 10-15 ani. Este un compartiment care va avea trei oameni. Proiectarea, per ansamblu, va avea 56 de oameni plus 1, adică 57", a precizat Homor.

Ministrul Costescu a făcut referire și la monitorizarea proiectelor aflate în curs de derulare, care nu se realiza corespunzător. "Monitorizarea nu a fost ceea ce trebuia să avem, ce ne doream să avem. Soluția a venit prin înființarea unităților de implementare de proiect și la nivel regional, acolo unde oamenii trebuie să fie zi de zi pe șantier, pentru că altfel nu poți să ții sub control derularea proiectului, nu poți să știi niciodată când și în ce condiții se va termina acest proiect. Cu aceste unități de implementare de proiect, specialiștii locali vor fi acolo zi de zi și vor putea informa, lua decizii pe nivelul care li se va delega și informa conducerea centrală pentru eventuale decizii care exced nivelul lor de a hotărî", a explicat acesta.

Noua organigramă va cuprinde și un Departament de Control, care va supraveghea "zonele critice", precum șantiere, punctele de încasare a rovinietei sau a altor taxe. În acest departament sunt prevăzute 15 posturi. Aceste persoane vor fi la dispoziția directorului general al CNADNR care va decide unde vor supraveghea activitatea.

"Uitându-ne în urmă la companie am observat, din păcate, o mulțime de cazuri de implicare în dosare penale — DNA, DIICOT și alte instituții ale statului. Pentru a preveni aceste fenomene, compania a decis să-și înființeze propriul Departament de Control care va supraveghea permanent zonele critice — pentru că au de la șantiere, achiziții, zone de taxare pentru rovinietă, pentru alte taxe — și va supraveghea permanent această activitate. Se vor duce pe șantiere, se vor duce să verifice dosare de achiziții, să verifice eventual scurgeri de informații, să verifice ceea ce se întâmplă la punctele de taxare unde se lucrează cu bani. Se vor duce oriunde directorul general vede o problemă și are o suspiciune că s-ar putea întâmpla ceva care să plece de la legalitate. Am putea să îi spunem un Departament de Control similar unui Corp de Control pe care poate să îl folosească preventiv pentru anumite probleme, dar ca și corp de investigație, de obținere de informații pe care le dorește dintr-o anumită zonă. Este o companie mare (CNADNR — n. r.) și trebuie să aibă acest instrument de explorare", a spus el.

Personalul din acest departament va fi selectat prin concurs. "CNADNR devine o companie deschisă și acei oameni care au pregătire, abilități pentru astfel de lucruri vor fi selectați prin concurs. Ei trebuie să fie un mix potrivit între oameni care cunosc legislație, cunosc tehnică, cunosc obținerea de informații...vor fi anumite criterii, și de integritate, și vor fi selectați în viitor. Orice concurs de la CNADNR este concurs extern. Insist pentru CNADNR, care va deveni o companie deschisă", a adăugat ministrul Transporturilor.

Dan Costescu a precizat că noua organigramă este publică și va intra în vigoare pe data de 9 mai. "Este doar o mică parte din ceea ce CNADNR își propune ca restructurare. Organigrama este publică, va intra în vigoare cu data de 9 mai și considerați-o ca pe un prim pas în restructurare. Este un prim pas serios pe care l-am promis, pe care astăzi îl aducem în realitate, dar poate să fie un prim pas, pentru că va continua activitatea — cel puțin a ministerului — de monitorizare a perfomanțelor companiei și, dacă va fi nevoie, vom interveni în pași succesivi", a spus el.

Totodată, șeful de la Transporturi a subliniat că CNADNR a făcut unele progrese importante privind capacitatea de implementare. "Au început să apară și proiectele noi. Toată activitatea de pregătire de iarnă a început să dea roade. Veți vedea în perioada care urmează, începând cu luna mai, că aceste proiecte vor ieși pe piață în diverse stadii importante. Fie că vor fi semnări de contracte, fie că vor fi finalizări de licitații sau lansări de licitații, roadele muncii de peste iarnă se vor vedea și, împreună cu cadrul de simplificare a legislației și cu această restructurare, vor lăsa pe acei profesioniști pe care compania îi are să își facă treaba mai bine, să poată să livreze lucrurile de care noi avem nevoie, infrastructură", a subliniat Costescu.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG