Marca "face book", interzisa unui producator chinez de chipsuri
Data publicarii: 09-05-2016 | EconomieFacebook a castigat o actiune in justitie demarata impotriva unei companii chineze care a inregistrat marca "face book", semn al atitudinii favorabile a Beijingului fata de cea mai mare retea de socializare din lume, la care cei 700 milioane de utilizatori de Internet din China nu au in continuare acces, informeaza Financial Times.
Potrivit legislației chineze, o companie multinațională cu un brand recunoscut la nivel global trebuie să dovedească faptul că marca sa înregistrată este binecunoscută și în China. Săptămâna trecută, un tribunal din Beijing a decis că Xintong Tiandi Technology, un producător de portofele și genți din piele, poate utiliza marca "IPHONE" în pofida popularității răspândite a telefoanelor iPhone produse de grupul american Apple.
În schimb, în cazul Facebook, un tribunal din Beijing a decis că Zhongshan Pearl River Drinks Factory, un producător de chipsuri din cartofi din provincia sudică Guangdong, nu ar fi trebuit să aibă dreptul să înregistreze marca "face book" în 2014.
"Dacă era ilegal pentru noi să înregistrăm această marcă de ce ni se permis să facem acest lucru în primul rând? Dacă Facebook este o marcă atât de influentă la nivel global, de ce consumatorii chinezi nu au acces la pagina sa de Internet?", a replicat unul din directorii firmei chineze.
Deși Facebook este blocat în China continentală, atât rețeaua de socializare cât și fondatorul său, Mark Zuckerberg, sunt binecunoscuți în China, iar utilizatorii de internet pot accesa site-ul prin intermediul unor soluții tehnice ilegale denumite "rețele virtuale private"(VPN). În ultima perioadă, Mark Zuckerberg s-a întâlnit cu mai mulți oficialii chinezi pentru ai convinge să permită accesul Facebook pe piața cu cel mai mare număr de internauți din lume. Cel mai probabil, o eventuală decizie vizând deblocarea accesului Facebook în China va veni cu o serie de condiții stricte, având în vedere faptul că în timpul revoluțiilor din 2011 rețeaua de socializare a fost utilizată de activiștii pro-democrație.
La finele lunii martie, cea mai mare rețea de socializare avea 1,65 miliarde utilizatori activi, față de 1,44 miliarde în urmă cu un an, iar Zuckerberg a anunțat că utilizatorii petrec, în medie, peste 50 de minute pe zi pe Facebook, Instagram și Messenger.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI