Marca "face book", interzisa unui producator chinez de chipsuri
Data publicarii: 09-05-2016 | EconomieFacebook a castigat o actiune in justitie demarata impotriva unei companii chineze care a inregistrat marca "face book", semn al atitudinii favorabile a Beijingului fata de cea mai mare retea de socializare din lume, la care cei 700 milioane de utilizatori de Internet din China nu au in continuare acces, informeaza Financial Times.
Potrivit legislației chineze, o companie multinațională cu un brand recunoscut la nivel global trebuie să dovedească faptul că marca sa înregistrată este binecunoscută și în China. Săptămâna trecută, un tribunal din Beijing a decis că Xintong Tiandi Technology, un producător de portofele și genți din piele, poate utiliza marca "IPHONE" în pofida popularității răspândite a telefoanelor iPhone produse de grupul american Apple.
În schimb, în cazul Facebook, un tribunal din Beijing a decis că Zhongshan Pearl River Drinks Factory, un producător de chipsuri din cartofi din provincia sudică Guangdong, nu ar fi trebuit să aibă dreptul să înregistreze marca "face book" în 2014.
"Dacă era ilegal pentru noi să înregistrăm această marcă de ce ni se permis să facem acest lucru în primul rând? Dacă Facebook este o marcă atât de influentă la nivel global, de ce consumatorii chinezi nu au acces la pagina sa de Internet?", a replicat unul din directorii firmei chineze.
Deși Facebook este blocat în China continentală, atât rețeaua de socializare cât și fondatorul său, Mark Zuckerberg, sunt binecunoscuți în China, iar utilizatorii de internet pot accesa site-ul prin intermediul unor soluții tehnice ilegale denumite "rețele virtuale private"(VPN). În ultima perioadă, Mark Zuckerberg s-a întâlnit cu mai mulți oficialii chinezi pentru ai convinge să permită accesul Facebook pe piața cu cel mai mare număr de internauți din lume. Cel mai probabil, o eventuală decizie vizând deblocarea accesului Facebook în China va veni cu o serie de condiții stricte, având în vedere faptul că în timpul revoluțiilor din 2011 rețeaua de socializare a fost utilizată de activiștii pro-democrație.
La finele lunii martie, cea mai mare rețea de socializare avea 1,65 miliarde utilizatori activi, față de 1,44 miliarde în urmă cu un an, iar Zuckerberg a anunțat că utilizatorii petrec, în medie, peste 50 de minute pe zi pe Facebook, Instagram și Messenger.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall