Romania avea 23,1 milioane de utilizatori activi de telefonie mobila,in 2015; cartelele preplatite raman in preferinte (ANCOM)
Data publicarii: 16-05-2016 | EconomieNumarul utilizatorilor activi de telefonie mobila inregistrati in Romania a crescut, in 2015, cu aproape 1%, pana la 23,1 milioane, comparativ cu anul anterior, din care 12,5 milioane pe cartelele preplatite, reiese din Raportul 'Comunicatii mobile din Romania in 2015', prezentat, luni, in cadrul unei conferinte de specialitate, de catre presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), Catalin Marinescu.
Potrivit statisticii, din totalul raportat, numărul de utilizatori pe bază de abonament a continuat să crească până la 10,7 milioane (+8%), în defavoarea cartelelor preplătite active, al căror număr a scăzut cu 5%, până la 12,5 milioane.
În acest context, rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă la 100 de locuitori a depășit 116%, la finalul anului 2015.
La nivel general, în ceea ce privește telefonia mobilă, la sfârșitul anului 2015, în România erau 23,1 milioane de utilizatori activi ai acestor servicii, în creștere cu aproape 1% față de anul 2014.
Traficul total efectuat de către aceștia s-a majorat, anul trecut, cu 4% față de anul 2014, până la 69,5 miliarde minute. Pe acest segment, creșteri semnificative s-au înregistrat în cazul traficului internațional, respectiv cu 76%, până la 3,7 miliarde minute, și în traficul către alte rețele de telefonie mobilă (+64%, până la 14,9 miliarde minute).
Pe de altă parte, datele oficiale arată că traficul către rețele fixe a crescut cu 3%, iar traficul în rețelele mobile proprii a înregistrat o scădere de 9%.
Durata medie a unui apel de pe un terminal mobil, în anul 2015, a crescut la 2 minute și 32 de secunde, iar traficul de voce mediu realizat de către un utilizator activ a fost de 4 ore și 13 minute pe lună, cu 7 minute mai mult decât media înregistrată în anul 2014. Totodată, un utilizator a transmis, în medie, 74 de mesaje SMS pe lună.
Impactul telefoanelor inteligente și a aplicațiilor pe piața financiară sau cum au schimbat piața din România aplicații precum WhatsApp și Facebook sunt doar două dintre temele ce vor fi dezbătute în cadrul unei conferințe de specialitate organizată, luni, la București.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare