APIA: Vanzarile de autovehicule au crescut cu 14,4%, in Romania, in primele 4 luni; productia auto s-a diminuat cu 6,4%
Data publicarii: 18-05-2016 | EconomieVanzarile de autovehicule au inregistrat in Romania, in primele patru luni ale anului, un salt de 14,4%, pana la un volum de 36.053 de unitati, in timp ce productia nationala a scazut cu 6,4% fata de aceeasi perioada din 2015, arata datele publicate, miercuri, de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
În interiorul statisticii referitoare la livrările de autovehicule, autoturismele au consemnat o creștere de 9,4% în intervalul ianuarie — aprilie 2016, până la 27.993 de unități, echivalentul a 77,5% din totalul comercializat pe piață în perioada analizată.
Potrivit sursei citate, în România, vânzările realizate atât în luna aprilie 2016, cât și în primele 4 luni ale acestui an, au fost, ca și în anii precedenți, susținute de achizițiile realizate de către persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 89% față de 11% persoane fizice. În cazul autoturismelor, ponderea persoane juridice — persoane fizice a fost 87% vs 13%.
În ceea ce privește producția națională, statistica de specialitate relevă faptul că, în primele patru luni ale anului, s-au fabricat 134.344 autovehicule, cu 6,4% mai puțin decât în perioada similară din 2015, și cu 16,7% mai puțin decât în luna martie 2016. Din totalul produs, 116.374 unități aparțin Dacia și 17.970 celor de la Ford.
Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 66.941 unități, cu 17% mai mult decât în primele patru luni din 2015. În clasament urmează Dacia Sandero, cu 19.821 unități (-7,2%), Ford B-MAX (17.970 unități,—4,5%), Dacia Logan MCV (15.137 unități, +2,7%) și Dacia Logan (14.464 unități,—53,9%).
La capitolul vânzări, în perioada ianuarie — aprilie 2016, comparativ cu același interval din anul anterior, sunt consemnate 36.053 unități (+14,4% față de primele patru luni din 2015), dintre care 10.291 unități numai în aprilie.
Conform APIA, la autoturisme topul pe mărci, după primele patru luni din 2016, este condus de Dacia, cu 7.752 unități (27,7% cotă de piață, pe un volum în scădere cu 17% fața de 2015), urmată de Volkswagen cu 3.059 unități (10,9% cotă de piață, volume în creștere cu 32,3%), Skoda (2.941 unități; 10,5% cotă de piață; volum de +16,6%); Ford (1.873 unități; 6,7% cotă; volum de +0,3%); Renault (1.787 unități; 6,4% cotă; volume de +17,6%); Opel (1.087 unități; 3,9% cotă; volume mai mari cu 28,3%).
Pe modele, cu cele 2.869 unități livrate pe piața autohtonă, Dacia Logan este cel mai bine vândut în primele patru luni din 2016, urmat de Dacia Sandero (1.826 unități), Dacia Duster (1.538 unități), Skoda Octavia (1.264 unități) și Dacia Logan MCV (862 unități).
În sectorul exporturilor, cu cele 121.597 unități înregistrate în primele patru luni din acest an, se consemnează o scădere de 4,9%, comparativ cu perioada similară din anul 2015, dar și o creștere de 4,3%, în luna aprilie 2016 față de luna martie a acestui an. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (64.617 unități, +17,9%), urmat de Ford B-MAX (17.973 unități,—3,8%), Dacia Sandero (17.095 unități,—3,8%), Logan MCV (13.708 unități,—3,4%) și Dacia Logan (8.204 unități,—63,4%).
Datele APIA arată că, în funcție de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piața, cu o pondere de 55,7%. Pe de altă parte, la autoturismele hibride sau 100% electrice s-a înregistrat o creștere de 112%, dar pe volume mici, până la 195 de unități de la 92 exemplare, în primele patru luni din 2015.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI