Raport ANCOM: Peste 7 milioane de abonati la servicii TV in Romania, in 2015
Data publicarii: 19-05-2016 | EconomieNumarul abonatilor la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale a depasit, in Romania, 7 milioane, la finele anului 2015, in crestere anuala cu 4%, cei mai multi (65%) optand pentru abonamentele la cablu, reiese din Raportul integrat de date statistice privind piata de comunicatii electronice din Romania pentru anul 2015, publicat, joi, de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM).
Potrivit statisticii, la 31 decembrie 2015, din cei 7,08 milioane de abonați la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale furnizate contra-cost, aproape 4,6 milioane (65%) erau abonați prin rețele de cablu, 2,4 milioane abonați (34%) prin rețele satelit (DTH) și 80.000 abonați (1%) prin tehnologie IP (IPTV).
Din cei 4,6 milioane de abonați la servicii de retransmisie prin rețele de cablu, 1,9 milioane beneficiau de servicii în format digital, în creștere cu aproape 10% față de finele anului 2014, ceea ce înseamnă că rata de penetrare la nivel de gospodării a serviciilor de cablu digital a ajuns la 25%.
În plus, din totalul celor 7,08 milioane de abonați la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale, aproximativ 60% sunt abonați din mediul urban, iar restul de 40% sunt abonați din mediul rural. Majoritatea abonaților din mediul urban (81%) beneficiau de servicii prin cablu, 17% prin satelit de tip DTH, respectiv 2% prin tehnologie IP.
Pe de altă parte, în mediul rural, cei mai mulți dintre abonați, în procent de 60%, recepționau programele TV prin intermediul rețelelor satelit de tip DTH, aproape 40% prin rețele de cablu, procentul abonaților prin tehnologie IP fiind puțin semnificativ (0,2%).
Din punctul de vedere al modului de recepționare a programelor TV, numărul de abonați la serviciile de retransmisie a programelor media în format digital continuă să crească, atingând valoarea de 4,4 milioane din totalul de 7 milioane de abonați, înregistrând o creștere anuală de 7%.
În funcție de suportul folosit, aproximativ 55% dintre abonați recepționau programe TV în format digital prin intermediul rețelelor cu transmisie prin satelit (DTH), în timp ce 43% accesau aceste programe prin rețele prin cablu, iar 2% prin tehnologia IP (IPTV).
La nivel general, rata de penetrare a serviciilor audiovizuale la nivel de gospodării a depășit nivelul de 94%, conform datelor raportate de furnizori către ANCOM.
Raportul integrat de date statistice privind piața de comunicații electronice din România pentru anul 2015 a fost realizat de ANCOM pe baza datelor raportate de către furnizorii activi de servicii de comunicații electronice care au desfășurat activități comerciale în perioada 1 iulie — 31 decembrie 2015.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI