Lucrarile la Centura ocolitoare a muncipiului Bacau, inaugurate in prezenta ministrului Transporturilor

Data publicarii: 30-05-2016 | Economie

Ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu, Catalin Homor, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) si Dragos Benea, presedintele Consiliului Judetean Bacau au inaugurat oficial, luni, lucrarile de constructie la Centura rutiera ocolitoare a municipiului Bacau.

,,Este o zi cu majuscule în istoria administrației băcăuane, investiția fiind cea mai importantă ce se realizează în județ în ultimii 25 de ani, atât din punct de vedere al importanței multiple, dar și a valorii sale, cifrată la 552.298.955 de lei, din care valoarea totală eligibilă este 446.957.652 de lei. Contribuția Comisiei Europene, prin Fondul de Coeziune, este de 85 la sută din valoarea totală eligibilă, diferența fiind asigurată de la Bugetul de Stat. Dacă din punct de vedere al importanței acestui obiectiv pentru dezvoltarea mediului de afaceri centura ocolitoare este argument solid, investiția este extrem de importantă și pentru sănătatea celor care trăiesc în municipiul Bacău, dar și pentru asigurarea unui tranzit sigur și rapid în jumătatea superioară a Moldovei", a declarat pentru AGERPRES președintele Consiliului Județean Bacău, Dragoș Benea.

El a subliniat ,,gestionarea eficientă' din ultimele luni a proiectului de către CNADR și Ministerul Transporturilor, în condițiile în care acesta 'a stat doi ani în contestații, din februarie 2013 până în iunie 2015'.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat că, în prezent, ,,proiectul pare să aibă o dinamică foarte bună".

,,Pe hârtie, proiectul arată foarte bine, important este că, de astăzi, nu mai vorbim de hârtie. Avem un exemplu de bună colaborare cu Consiliul Județean. Am reușit și obținerea avizelor care lipseau, mulțumită și Ordonanței date de Guvern privind accelerarea implementării investițiilor. Pe bucățile libere, pentru frontul de lucru trebuie să-l vedem acum pe constructor în plină și continuă activitate', a subliniat ministrul.

În context, el a spus că va urmări 'personal, cu mare atenție graficul de mobilizare pe șantier', ,,pentru că la început promisiunile sunt foarte entuziaste, dar, apoi, ritmul poate scădea'.

'Trebuie să mă asigur că îl vom ține rapid și eficient, așa cum a început, până la sfârșit. Astăzi, acest obiectiv are finanțare pe fonduri europene precum și alocarea integrală a sumei de 80 de milioane de lei, prinși în Bugetul de stat pe acest an. Constructorul are, practic, front de lucru', a spus ministrul Costescu.

Directorul general al firmei constructoare, Halim Balkaya, a precizat că centura rutieră ocolitoare a municipiului Bacău este primul proiect pe care îl realizează în România.

'Obiectivul nostru primordial este să îl terminăm în cele mai bune condiții de calitate și în termenul prevăzut. Suntem implicați să realizăm o investiție utilă pentru România și această zonă a Europei. De cum vom acționa așa va fi și imaginea firmei noastre în zonă. Avem în această primă etapă la lucru 30 de oameni, dar vor fi, în curând, 450 de lucrători și peste 200 de utilaje, (...) pentru că este o lucrare destul de dificilă de cu tronsoane integrate într-o viitoare autostradă", a indicat Halim Balkaya.

Varianta ocolitoare a Bacăului, pentru care au existat mai multe proiecte începând din anul 2001, modificate ca urmare a unor dispute politice, are în actuala soluție tehnică aprobată lungimea de 30,7 km, dispuși pe două axe.

Investiția, ce face parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere din județul Bacău, primăria municipiului incluzând-o în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, este finanțată prin Fondul European de Dezvoltare Regională și de la bugetul de stat. Pentru ca acest obiectiv să fie realizat cu fonduri europene, a trebuit să fie integrat într-o viitoare autostradă. Ca urmare, șoseaua de centură a Bacăului face parte din coridorul paneuropean IX, care va lega rutier sudul de nordul Europei.

Contractul de execuție a șoselei de centură fusese scos la licitație în aprilie 2013, dintre cele zece firme înscrise fiind declarată câștigătoare compania Eko Insaat Ve Tic AS din Turcia. Pe locul doi s-a aflat Max Boegl România SRL, care a contestat rezultatul. Contestație a depus și firma SA&PE, controlată de băcăuanul Dorin Umbrărescu. Ca urmare, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a anulat raportul procedurii de atribuire și a cerut reevaluarea ofertelor. Eko Insaat Ve Tic AS a contestat, la rândul său, în instanță decizia CNSC de reevaluare a ofertelor. Ulterior, instanța a admis în parte contestațiile și a dispus reevaluarea ofertelor, nu și repetarea licitației. Câștigătoare a fost, din nou, Eko Insaat Ve Tic AS, dar Grupul Max Boegl România SRL — Astaldi SpA a contestat iarăși rezultatul, iar CNSC a respins plângerea. Curtea de Apel București a respins, în această lună, prin decizie definitivă, contestația Astaldi SpA, deschizându-se drum pentru semnarea contractului de execuție firmei Eko Insaat Ve Tic AS.

Compania turcească are un portofoliu bogat de lucrări în Turcia, Bulgaria, Rusia și Kazahstan.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG