Romania este cea mai atractiva piata din ECE pentru investitiile in spatii de birouri (experti)
Data publicarii: 16-06-2016 | EconomieRomania este cea mai atractiva piata din Europa Centrala si de Est (ECE) pentru investitiile in spatii de birouri, iar Capitala tarii a inregistrat, in 2015, cea mai mare suprafata de metri patrati inchiriati din regiune, cu exceptia Varsoviei, a declarat, joi, Mihai Paduroiu, expert imobiliar la CBRE Romania, intr-o conferinta de specialitate.
'În 2015, au fost 70.000 de metri pătrați închiriați în București, cifră record față de celelalte capitale cu excepția Varșoviei. Cred că este foarte important ca noi să transmitem mesajul că România este cea mai atractivă piață ca destinație de business din ECE. Avem în continuare sub 50% de metri pătrați clasa A per capita față de orice altă capitală din Europa de Est. Chiriile în București sunt cele mai mici din Europa de Est. Avem o dinamică foarte matură și susținută a cererii și a creșterii de business local, a business-ului nou venit pe piață. În România se construiește mult, suntem o piață deschisă, avem mulți metri pătrați de birouri de calitate și ținem piept unei cereri din ce în ce mai mari, sustenabile și mature', a precizat Mihai Păduroiu.
Cea de-a XV-a ediție a conferinței Realty, eveniment dedicat industriei imobiliare, a fost organizată, joi, în Capitală.
Structurată pe cele patru mari segmente ale industriei imobiliare — 'birouri', 'retail', 'industrial' și 'rezidențial', evenimentul s-a dorit o platformă pentru discuții despre noile trenduri și cele mai interesante subiecte ale industriei, precum și pentru crearea unui mediu favorabil networkingului și oportunităților de business.
Experții prezenți la conferință au precizat că este nevoie de personalizarea clădirilor dar și a serviciilor pentru ca noile spații de birouri să fie atractive. Bucureștiul are totuși un stoc de birouri mic față de necesitatea companiilor, în special din punct de vedere al amplasării și al acreditării drept clădiri verzi.
Dezvoltatorii au spus că, în prezent, nu se poate vorbi de un profil al clientului, că există mai degrabă zone dedicate unor activități. Cele mai multe companii care doresc spații noi, de calitate, provin din zona bancară, IT, energie, utilități, avocatură. Clienții au devenit mai pretențioși care știu ce vor și vor în special calitate au spus reprezentanții companiilor imobiliare.
Cu 17 proiecte ce au un volum record de aproximativ 350.000 mp de spații noi programate pentru finalizare anul acesta doar în București, capacitatea de absorbție a pieței rămâne ridicată. Dezvoltatorii au cerut, cu acest prilej, o mai bună colaborare cu autoritățile locale pentru a avea proiecte cu infrastructură bună.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI