Isarescu: Votul pentru Brexit a fost mai degraba un soc emotional, imperceptibil pe piata monetara; impactul va fi resimtit pe termen lung
Data publicarii: 30-06-2016 | EconomieVotul pro-Brexit al britanicilor a fost mai degraba un soc emotional, aproape imperceptibil pe piata monetara din Romania, insa impactul acestuia va fi resimtit pe termen mai indelungat, avand in vedere ca a sporit incertitudinea si a slabit spiritul european, a declarat guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei, Mugur Isarescu, in cadrul conferintei de prezentare a deciziilor de politica monetara adoptate joi.
"A fost mai degrabă un șoc emoțional, iar pe piața monetară a fost imperceptibil. Cred că s-a exagerat când s-a spus că s-a mișcat ROBOR-ul. Mișcarea nu a fost determinată de intervenția BNR. Noi nu comentăm intervențiile Băncii Naționale, dar pentru a arăta maniera emoțională în care s-au transmis informațiile, vă spun că nici măcar nu ne-am gândit să intervenim pe piața valutară, iar cursul s-a corectat de la sine. Impactul a fost aproape nesemnificativ. Mișcările au fost extrem de mici, aproape nesemnificative și comentariile au fost extrem de mari și uneori periculoase. Creăm probleme fără să ne doară capul", a spus Isărescu.
El s-a referit în special la comentariile cu privire la faptul că indicatorul ROBOR la trei luni, luat ca referință pentru actualizarea dobânzilor pentru majoritatea creditelor în lei, a crescut, a doua zi după votul din Marea Britanie, la 0,85%, de la 0,76% în ședința anterioară. "La o rată lunară de 50 de euro (echivalent lei-n.r.), costul suplimentar este de 5-6 lei", a explicat guvernatorul.
Însă, șeful BNR atrage atenția că evaluarea băncii centrale cu privire la impactul Brexit-ului asupra economiei românești, prezentată și în Raportul asupra stabilității financiare, rămâne valabilă. "Noi ne păstrăm aprecierile. Brexit-ul a fost un risc major, s-a materializat, impactul este însă pe termen mai îndelung și derivă din două elemente: din incertitudine (pentru că a sporit incertitudinea) și din faptul că slăbește spiritul european. Iar pentru România spiritul european a constituit principala ancoră", a subliniat guvernatorul BNR.
În consecință, Isărescu a spus că nu se pune problema elaborării unei noi strategii, ci de adaptarea strategiei la condițiile care se vor dezvolta, având în vedere că nimeni nu știe, în prezent, cu certitudine, care vor fi evoluțiile viitoare. "Ne vom adapta și politicile și strategiile în funcție de situațiile care se vor dezvolta. Și politicile noastre curente din perioada următoare vor avea un caracter mult mai aplicativ", a mai spus guvernatorul BNR.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI