Nissan a finalizat achizitionarea unei participatii de 2,3 miliarde de dolari la Mitsubishi Motors
Data publicarii: 20-10-2016 | EconomieAl doilea producator auto din Japonia, Nissan Motor Corp, a preluat oficial o participatie de 34% la Mitsubishi Motors, cu suma de 237 de miliarde de yeni (2,3 miliarde de dolari), intr-o incercare de redresare a companiei auto nipone, transmit Kyodo, AP si Bloomberg.
Mitsubishi Motors, al șaselea mare producător auto nipon, se confruntă cu dificultăți financiare, după ce a recunoscut în aprilie că a exagerat economiile de combustibil pentru patru modele de automobile vândute pe piața japoneză și, de asemenea, că a utilizat metode de testare care nu respectă standardele japoneze începând din anul 1991.
Mitsubishi Motors a anunțat că Nissan a plătit 468,52 yeni per titlu, iar din 14 decembrie șeful alianței Renault-Nissan, Carlos Ghosn, va conduce și Mitsubishi.
Alianța dintre Renault-Nissan-Mitsubishi va crea al patrulea producător auto din lume, după Toyota, Volkswagen AG și General Motors.
Carlos Ghosn, în vârstă de 62 de ani, este creditat cu redresarea Nissan, care în anii '90 era aproape de faliment. Joi, Ghosn s-a angajat să păstreze independența Mitsubishi și a confirmat că l-a rugat pe actualul președinte — director general al Mitsubishi, Osamu Masuko, să rămână președinte.
Alianța cu Nissan va duce la sinergii de 25 de miliarde de yeni (241 milioane de dolari) în anul fiscal 2017, a precizat Osamu Masuko.
"Vorbesc în numele tuturor când spun că ne angajăm să sprijinim deplin", a afirmat joi Carlos Ghosn. Acesta a adăugat că Nissan va furniza expertiza și competențele necesare pentru a ajuta la restabilirea încrederii în Mitsubishi și la îmbunătățirea guvernanței.
Cele două companii au anunțat că-și vor menține identități, branduri și rețele de dealeri separate, dar Nissan va numi patru noi membri în Consiliul de Administrație al Mitsubishi.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial