ASSAI: Romania risca sa intre in infringement, din cauza nivelului ridicat de cost al politei RCA
Data publicarii: 24-10-2016 | EconomieRomania risca, in orice moment, infringementul din partea Uniunii Europene, dar si amenzi aplicate statului roman, suportate de catre cetateni, prin taxe si impozite, din cauza nivelului ridicat de cost al politei RCA, atentioneaza Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), intr-un comunicat de presa transmis, luni, AGERPRES.
"ASF a redus, în data de 17 octombrie 2016, prețul RCA cu 40% pentru transportatori (preț plafonat la 7.534 lei) și a majorat cu 31% prețul RCA pentru persoanele fizice (de la 466 de lei la 610 lei). Decizia de plafonare a tarifelor RCA, deși rezolvă pe termen scurt problema prețului RCA pentru transportatori, are ca efect defavorizarea persoanelor fizice (...) prețul RCA pentru tineri a crescut cu peste 300%, de la un cost de aproximativ 585 de lei, în luna iunie 2014, la 1.760 lei în luna februarie 2016. Din cauza prețului prohibitiv al poliței RCA, nivelul de asigurare al parcului auto național scade aproape de 70%, situație cauzată in special, de nivelul ridicat de cost al poliței RCA. România riscă, în orice moment, sancțiuni de infringement din partea UE, amenzi colosale aplicate statului roman și suportate tot de către cetățeni, prin taxe și impozite", menționează sursa citată.
Potrivit ASSAI, produsul RCA a cunoscut, în 2016, cea mai mare creștere de preț (24%) dintre toate produsele comercializate in Romania din ultimul an, acesta având și caracter obligatoriu.
"Pentru a reduce numărul de reclamații, ASF a emis Norma 24/2014 care limita accesul păgubiților RCA de a le fi analizate reclamațiile adresate către ASF, în cazul în care reclamațiile erau transmise prin reprezentanți legali ai acestora. Curtea de Apel București corectează norma ASF prin soluția dată în dosarul nr. 5430/2/2015, pronunțată în data de 03.02.2016. În urma unui proces câștigat în instanță de către un service auto, păgubiții RCA pot adresa din nou reclamații la ASF prin intermediul mandatarilor, drept ce le-a fost furat în mod abuziv de către ASF, timp de un an și 3 luni", se notează în comunicatul ASSAI.
În plus, reprezentanții societăților de service auto independente susțin că, deși raportul Miliman a avut drept scop o radiografie a pieței asigurărilor, ASF refuză de peste 3 luni să îl dea publicității.
"Acest studiu a fost plătit din bani publici, însă nu a fost făcut niciodată public. Acest studiu infirmă toate declarațiile asigurătorilor și ASF la unison, despre situația reală a pieței de asigurări din România, prin care, 'asigurătorii RCA, la fiecare 100 de lei încasați, au costuri de 130 de lei", mai precizează reprezentanții ASSAI.
În data de 17 octombrie, ASF anunța, într-un comunicat de presă, că transportatorii vor plăti o primă RCA de maximum 7.534 de lei pentru un autovehicul de transport marfă cu masa peste 16 tone, în timp ce pentru autovehiculele de transport de persoane cu o capacitate de peste 40 de locuri prima maximă va fi de 6.600 lei.
În cazul persoanelor fizice, pentru un autovehicul cu o capacitate cilindrică între 1.201-1.400 cmc, al cărui posesor are vârsta cuprinsă între 31 și 40 de ani, tariful de primă maxim este de 610 lei.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI