ASSAI: Romania risca sa intre in infringement, din cauza nivelului ridicat de cost al politei RCA
Data publicarii: 24-10-2016 | EconomieRomania risca, in orice moment, infringementul din partea Uniunii Europene, dar si amenzi aplicate statului roman, suportate de catre cetateni, prin taxe si impozite, din cauza nivelului ridicat de cost al politei RCA, atentioneaza Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), intr-un comunicat de presa transmis, luni, AGERPRES.
"ASF a redus, în data de 17 octombrie 2016, prețul RCA cu 40% pentru transportatori (preț plafonat la 7.534 lei) și a majorat cu 31% prețul RCA pentru persoanele fizice (de la 466 de lei la 610 lei). Decizia de plafonare a tarifelor RCA, deși rezolvă pe termen scurt problema prețului RCA pentru transportatori, are ca efect defavorizarea persoanelor fizice (...) prețul RCA pentru tineri a crescut cu peste 300%, de la un cost de aproximativ 585 de lei, în luna iunie 2014, la 1.760 lei în luna februarie 2016. Din cauza prețului prohibitiv al poliței RCA, nivelul de asigurare al parcului auto național scade aproape de 70%, situație cauzată in special, de nivelul ridicat de cost al poliței RCA. România riscă, în orice moment, sancțiuni de infringement din partea UE, amenzi colosale aplicate statului roman și suportate tot de către cetățeni, prin taxe și impozite", menționează sursa citată.
Potrivit ASSAI, produsul RCA a cunoscut, în 2016, cea mai mare creștere de preț (24%) dintre toate produsele comercializate in Romania din ultimul an, acesta având și caracter obligatoriu.
"Pentru a reduce numărul de reclamații, ASF a emis Norma 24/2014 care limita accesul păgubiților RCA de a le fi analizate reclamațiile adresate către ASF, în cazul în care reclamațiile erau transmise prin reprezentanți legali ai acestora. Curtea de Apel București corectează norma ASF prin soluția dată în dosarul nr. 5430/2/2015, pronunțată în data de 03.02.2016. În urma unui proces câștigat în instanță de către un service auto, păgubiții RCA pot adresa din nou reclamații la ASF prin intermediul mandatarilor, drept ce le-a fost furat în mod abuziv de către ASF, timp de un an și 3 luni", se notează în comunicatul ASSAI.
În plus, reprezentanții societăților de service auto independente susțin că, deși raportul Miliman a avut drept scop o radiografie a pieței asigurărilor, ASF refuză de peste 3 luni să îl dea publicității.
"Acest studiu a fost plătit din bani publici, însă nu a fost făcut niciodată public. Acest studiu infirmă toate declarațiile asigurătorilor și ASF la unison, despre situația reală a pieței de asigurări din România, prin care, 'asigurătorii RCA, la fiecare 100 de lei încasați, au costuri de 130 de lei", mai precizează reprezentanții ASSAI.
În data de 17 octombrie, ASF anunța, într-un comunicat de presă, că transportatorii vor plăti o primă RCA de maximum 7.534 de lei pentru un autovehicul de transport marfă cu masa peste 16 tone, în timp ce pentru autovehiculele de transport de persoane cu o capacitate de peste 40 de locuri prima maximă va fi de 6.600 lei.
În cazul persoanelor fizice, pentru un autovehicul cu o capacitate cilindrică între 1.201-1.400 cmc, al cărui posesor are vârsta cuprinsă între 31 și 40 de ani, tariful de primă maxim este de 610 lei.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza