ASSAI: Romania risca sa intre in infringement, din cauza nivelului ridicat de cost al politei RCA
Data publicarii: 24-10-2016 | EconomieRomania risca, in orice moment, infringementul din partea Uniunii Europene, dar si amenzi aplicate statului roman, suportate de catre cetateni, prin taxe si impozite, din cauza nivelului ridicat de cost al politei RCA, atentioneaza Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), intr-un comunicat de presa transmis, luni, AGERPRES.
"ASF a redus, în data de 17 octombrie 2016, prețul RCA cu 40% pentru transportatori (preț plafonat la 7.534 lei) și a majorat cu 31% prețul RCA pentru persoanele fizice (de la 466 de lei la 610 lei). Decizia de plafonare a tarifelor RCA, deși rezolvă pe termen scurt problema prețului RCA pentru transportatori, are ca efect defavorizarea persoanelor fizice (...) prețul RCA pentru tineri a crescut cu peste 300%, de la un cost de aproximativ 585 de lei, în luna iunie 2014, la 1.760 lei în luna februarie 2016. Din cauza prețului prohibitiv al poliței RCA, nivelul de asigurare al parcului auto național scade aproape de 70%, situație cauzată in special, de nivelul ridicat de cost al poliței RCA. România riscă, în orice moment, sancțiuni de infringement din partea UE, amenzi colosale aplicate statului roman și suportate tot de către cetățeni, prin taxe și impozite", menționează sursa citată.
Potrivit ASSAI, produsul RCA a cunoscut, în 2016, cea mai mare creștere de preț (24%) dintre toate produsele comercializate in Romania din ultimul an, acesta având și caracter obligatoriu.
"Pentru a reduce numărul de reclamații, ASF a emis Norma 24/2014 care limita accesul păgubiților RCA de a le fi analizate reclamațiile adresate către ASF, în cazul în care reclamațiile erau transmise prin reprezentanți legali ai acestora. Curtea de Apel București corectează norma ASF prin soluția dată în dosarul nr. 5430/2/2015, pronunțată în data de 03.02.2016. În urma unui proces câștigat în instanță de către un service auto, păgubiții RCA pot adresa din nou reclamații la ASF prin intermediul mandatarilor, drept ce le-a fost furat în mod abuziv de către ASF, timp de un an și 3 luni", se notează în comunicatul ASSAI.
În plus, reprezentanții societăților de service auto independente susțin că, deși raportul Miliman a avut drept scop o radiografie a pieței asigurărilor, ASF refuză de peste 3 luni să îl dea publicității.
"Acest studiu a fost plătit din bani publici, însă nu a fost făcut niciodată public. Acest studiu infirmă toate declarațiile asigurătorilor și ASF la unison, despre situația reală a pieței de asigurări din România, prin care, 'asigurătorii RCA, la fiecare 100 de lei încasați, au costuri de 130 de lei", mai precizează reprezentanții ASSAI.
În data de 17 octombrie, ASF anunța, într-un comunicat de presă, că transportatorii vor plăti o primă RCA de maximum 7.534 de lei pentru un autovehicul de transport marfă cu masa peste 16 tone, în timp ce pentru autovehiculele de transport de persoane cu o capacitate de peste 40 de locuri prima maximă va fi de 6.600 lei.
În cazul persoanelor fizice, pentru un autovehicul cu o capacitate cilindrică între 1.201-1.400 cmc, al cărui posesor are vârsta cuprinsă între 31 și 40 de ani, tariful de primă maxim este de 610 lei.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024