Sondaj: 80% dintre romani vor face cumparaturi de "Black Friday"; peste o treime au buget de maximum 500 de lei
Data publicarii: 16-11-2016 | EconomieMajoritatea romanilor (80%) intentioneaza sa cumpere produse aflate, in acest an, in promotie de "Black Friday", iar peste o treime dintre cumparatori vor aloca pentru acest lucru cel mult 500 de lei, arata rezultatele unui sondaj realizat de o platforma online de sondare a opiniei publice.
Conform sursei citate, în week-end-ul dedicat "Black Friday" în România (18 — 20 noiembrie), 20% dintre români au în plan să cheltuiască între 500 și 1.000 de lei pentru achiziția de produse la prețuri reduse.
Totodată, 26% dintre respondenți spun că vor aloca peste 1.000 de lei pentru achiziția de produse, ponderea celor care și-au bugetat cumpărături ce depășesc această sumă fiind mai mare în mediul urban, ajungând la 28%. În plus, aproape 35% dintre români vor aloca "Black Friday 2016" cel mult 500 de lei.
Sondajul relevă, de asemenea, că bărbații sunt dispuși să aloce sumele cele mai mari, 30% dintre aceștia intenționând să cumpere produse a căror valoare cumulată depășește 1.000 de lei.
La polul opus, doar 20% dintre femei sunt dispuse să cheltuiască peste 1.000 de lei de "Black Friday", iar 45% dintre femei optează pentru cumpărături cu o valoare de sub 500 de lei.
La nivel general, 80% dintre români și-au exprimat intenția să cumpere produse aflate la promoție de "Black Friday",
Sondajul iVox a fost realizat pentru evoMAG în intervalul 14 octombrie — 15 octombrie, pe un eșantion de 2.446 de persoane.
Sintagma "Black Friday" apare pentru prima dată în articole publicistice ale vremii încă din secolul XIX, în Statele Unite ale Americii (SUA). Asocierea sărbătorii promoțiilor se face, la acel moment, cu criza financiară din 1869. Cea mai veche invocare cunoscută sub numele de "Vinerea Neagră", care se referă la cumpărăturile făcute în cea de-a doua zi după Ziua Recunoștinței, a apărut într-un buletin de relații publice din anul 1961. Numele și originea sărbătorii sunt împământenite în Philadelphia.
În ianuarie 1966, se stabilește definitiv titulatura de "Black Friday", prin care se deschide oficial sezonul de cumpărături de Crăciun în centrul orașului. Este momentul în care blocajele din trafic sunt masive, iar trotuarele devin neîncăpătoare.
La nivel mondial, ultima zi de vineri din luna noiembrie dă semnalul începerii promoțiilor de sărbători, originea zilei cu mari reduceri de preț fiind în SUA, unde prima vineri de după Ziua Recunoștinței marchează debutul cumpărăturilor pentru Sărbătorile de iarnă, iar retailerii oferă discounturi semnificative.
"Black Friday" a fost organizat pentru prima oară în România în 2011, iar 2015 a fost anul în care vânzările online le-au depășit, pentru prima dată, pe cele tradiționale, valoarea cumpărăturilor situându-se la peste 100 de milioane de euro.
Evenimentul dedicat cumpărăturilor din "Vinerea Neagă" este anunțat, în acest an, de majoritatea retailerilor din România, în mediul online și offline, pentru perioada 18 — 20 noiembrie, cu o săptămână mai devreme decât evenimentul tradițional din SUA.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale