Sondaj: 80% dintre romani vor face cumparaturi de "Black Friday"; peste o treime au buget de maximum 500 de lei
Data publicarii: 16-11-2016 | EconomieMajoritatea romanilor (80%) intentioneaza sa cumpere produse aflate, in acest an, in promotie de "Black Friday", iar peste o treime dintre cumparatori vor aloca pentru acest lucru cel mult 500 de lei, arata rezultatele unui sondaj realizat de o platforma online de sondare a opiniei publice.
Conform sursei citate, în week-end-ul dedicat "Black Friday" în România (18 — 20 noiembrie), 20% dintre români au în plan să cheltuiască între 500 și 1.000 de lei pentru achiziția de produse la prețuri reduse.
Totodată, 26% dintre respondenți spun că vor aloca peste 1.000 de lei pentru achiziția de produse, ponderea celor care și-au bugetat cumpărături ce depășesc această sumă fiind mai mare în mediul urban, ajungând la 28%. În plus, aproape 35% dintre români vor aloca "Black Friday 2016" cel mult 500 de lei.
Sondajul relevă, de asemenea, că bărbații sunt dispuși să aloce sumele cele mai mari, 30% dintre aceștia intenționând să cumpere produse a căror valoare cumulată depășește 1.000 de lei.
La polul opus, doar 20% dintre femei sunt dispuse să cheltuiască peste 1.000 de lei de "Black Friday", iar 45% dintre femei optează pentru cumpărături cu o valoare de sub 500 de lei.
La nivel general, 80% dintre români și-au exprimat intenția să cumpere produse aflate la promoție de "Black Friday",
Sondajul iVox a fost realizat pentru evoMAG în intervalul 14 octombrie — 15 octombrie, pe un eșantion de 2.446 de persoane.
Sintagma "Black Friday" apare pentru prima dată în articole publicistice ale vremii încă din secolul XIX, în Statele Unite ale Americii (SUA). Asocierea sărbătorii promoțiilor se face, la acel moment, cu criza financiară din 1869. Cea mai veche invocare cunoscută sub numele de "Vinerea Neagră", care se referă la cumpărăturile făcute în cea de-a doua zi după Ziua Recunoștinței, a apărut într-un buletin de relații publice din anul 1961. Numele și originea sărbătorii sunt împământenite în Philadelphia.
În ianuarie 1966, se stabilește definitiv titulatura de "Black Friday", prin care se deschide oficial sezonul de cumpărături de Crăciun în centrul orașului. Este momentul în care blocajele din trafic sunt masive, iar trotuarele devin neîncăpătoare.
La nivel mondial, ultima zi de vineri din luna noiembrie dă semnalul începerii promoțiilor de sărbători, originea zilei cu mari reduceri de preț fiind în SUA, unde prima vineri de după Ziua Recunoștinței marchează debutul cumpărăturilor pentru Sărbătorile de iarnă, iar retailerii oferă discounturi semnificative.
"Black Friday" a fost organizat pentru prima oară în România în 2011, iar 2015 a fost anul în care vânzările online le-au depășit, pentru prima dată, pe cele tradiționale, valoarea cumpărăturilor situându-se la peste 100 de milioane de euro.
Evenimentul dedicat cumpărăturilor din "Vinerea Neagă" este anunțat, în acest an, de majoritatea retailerilor din România, în mediul online și offline, pentru perioada 18 — 20 noiembrie, cu o săptămână mai devreme decât evenimentul tradițional din SUA.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI