Vicepresedinte SOCAR: Proiectul AGRI nu a murit, dar este nevoie de mai mult timp
Data publicarii: 18-11-2016 | EconomieProiectul Interconectorului Azerbaidjan-Georgia-Romania (AGRI), care presupune transportul gazelor lichefiate azere in Romania, nu a murit, insa, fiind un proiect foarte costisitor, are nevoie de mai mult timp pentru a fi implementat, a declarat, vineri, Suleyman Gasimov, vicepresedintele pe probleme economice al grupului petrolier azer SOCAR, prezent in Romania cu ocazia deschiderii unei noi benzinarii, langa Bucuresti.
"A trecut foarte mult de când a pornit ideea AGRI. Din start, acest proiect a presupus o investiție mare. Construcția terminalului din Georgia, apoi a celui din România necesită investiții uriașe", a susținut Gasimov, întrebat de ce proiectul AGRI stagnează.
El a amintit că SOCAR este implicat momentan în alte proiecte prin care gazele azere vor ajunge în Europa, precum conductele TAP și TANAP.
"În acest moment există conductele prin care Azerbaidjan exportă gaze naturale pe ruta Baku-Tbilisi-Erzurum și suntem implicați în proiectul TANAP în acest moment, unde SOCAR nu este singur, avem parteneri străini. Apoi au fost discuții între Nabucco și TAP și a fost ales proiectul TAP și mergem mai departe cu el", a arătat vicepreședintele SOCAR.
Potrivit acestuia, din punctul de vedere al SOCAR, proiectul AGRI are șanse să fie implementat, atâta vreme cât toate țările implicate îl susțin.
"AGRI este în continuare un proiect care trebuie discutat, analizat. Dacă până astăzi am discutat de AGRI înseamnă că proiectul nu a murit, avem ce discuta în jurul acestui proiect. Este vorba de timp, pentru că în Azerbaidjan sunt zăcăminte multe de petrol și gaze, avem parteneri acolo puternici, companii petroliere mondiale mari, noi toți împreună analizăm și trebuie să avem toți același interes pentru proiecte noi, gen AGRI. Dar să vedem cum evoluează lucrurile în timp", a completat Gasimov.
Proiectul AGRI (Azerbaidjan — Georgia — România Interconnector) își propune transportul gazelor naturale din regiunea Caspică, pe teritoriul Azerbaidjanului și Georgiei, și traversarea Mării Negre cu ajutorul navelor metaniere, implicând construcția a două terminale de lichefiere (pe coasta georgiană a Mării Negre și la Constanța. Odată ajunse în România, gazele lichefiate ar urma să fie regazeificate și transportate mai departe, din conducte, spre restul Europei. Volumele de gaze sunt destinate în principal asigurării consumului României și Ungariei, restul fiind direcționate către alte potențiale piețe din Europa.
Proiectul AGRI a fost inițiat în 2010, printr-un memorandum semnat la București între România, Azerbaidjan și Georgia, iar ulterior s-a alăturat și Ungaria.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău