Nestle a descoperit o metoda de reducere a continutului de zahar in ciocolata cu 40%
Data publicarii: 01-12-2016 | EconomieGrupul elvetian Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, a anuntat joi ca a descoperit o metoda de reducere a continutului de zahar in ciocolata cu pana la 40%, o descoperire care ofera producatorului KitKat un avantaj fata de rivali, in conditiile in care producatorii de alimente se confrunta cu presiuni crescute din partea guvernelor si consumatorilor pentru a face produse mai sanatoase, transmite Bloomberg.
Directorul de tehnologie de la Nestle, Stefan Catsicas, a precizat că grupul elvețian a dezvoltat o procedură care modifică structura zahărului astfel încât acesta are un gust mai dulce în cantități mai mici, dar a refuzat să ofere alte detalii. Catsicas a spus doar că la fel cum mâncarea neprocesată are o structură complexă, Nestle încearcă să reproducă acest model prin distribuirea zahărului într-un mod neuniform.
"Dacă te uiți cu un microscop la structura unui măr vei vedea exact asta. Mâncarea naturală nu este ceva omogen. Are cavități, creste și densități. Prin reproducerea acestei structuri suntem în măsură să restabilim aceiași senzație" a spus Stefan Catsicas.
Nestle va patenta noua sa metodă și începând din 2018 va produce dulciuri pe baza noii metode, urmând ca ulterior să reducă, în mod treptat, conținutul de zahăr. Grupul elvețian nu a spus dacă va utiliza noua metodă și la alte categorii de produse dar a subliniat că posibila reducere cu 40% a conținutul de zahăr nu este o țintă oficială.
Anunțul celor de la Nestle vine într-un moment în care epidemia globală de obezitate pune presiuni pe producătorii de alimente să își facă produsele mai sănătoase. O serie de giganți din domeniul alimentar precum Mondelez International Inc. și PepsiCo Inc. au anunțat că vor dezvolta produse mai sănătoase prin reducerea de zahăr și sare. Organizația Mondială a Sănătății estimează că majorarea cu 20% a prețului băuturilor zaharoase ar reduce consumul cu o cincime.
Nestle are un portofoliu de 2.000 de branduri, 335.000 de angajați, 436 de fabrici în 85 de țări, își vinde produsele în 189 de țări, iar în 2015 a înregistrat o cifră de afaceri de 88,8 miliarde de franci elvețieni. Vânzările companiei Nestle România au crescut cu 7% în 2015 și s-au situat la circa 700 de milioane de lei (peste 150 de milioane de euro).
În România, Nestle deține fabrica de la Timișoara, deschisă în anul 1995. Nestle România exportă 35% din producția fabricii de la Timișoara în Ungaria, țările de la Marea Adriatică, țările mediteraneene și, începând din acest an, Irlanda. În portofoliul Nestle România figurează branduri precum Nescafe, Nesquik, Nespresso, Joe, KitKat, Lion, Maggi, Nirvana, Aloma, Darling, Friskies, Nestle Fitness.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI