INS: Vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au contribuit la cresterea cu 14,7% a afacerilor in comertul cu amanuntul, la 10 luni
Data publicarii: Astazi, 05-12-2016 | EconomieCifra de afaceri pentru comertul cu amanuntul a crescut, atat ca serie bruta, cat si ca serie ajustata, cu 14,7% in primele 10 luni ale anului, ca urmare a vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun, arata datele Institutului National de Statistica (INS), publicate luni.
Sursa foto: Institutul Național de Statistică — Cifra de afaceri în comerțul cu amănuntul / www.insse.com
Conform statisticii, în perioada ianuarie — noiembrie 2016, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, a înregistrat o creștere cu 14,7%, în comparație cu primele 10 luni din 2015, datorită vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+16,8%), vânzărilor de produse nealimentare (+14,8%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+10,9%).
Pe de altă parte, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), ca serie brută, a consemnat același procentaj de creștere cu seria ajustată (14,7%), iar comercializarea de produse alimentare, băuturi și tutun (+16,5%), de produse nealimentare (+15,2%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+10,9%) au contribuit la acest salt.
La nivelul lunii octombrie, cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), față de luna precedentă, a scăzut ca serie brută cu 0,2% și a crescut ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 0,5%.
De asemenea, față de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut atât ca serie brută, cât și ca serie ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate cu 7,9%, respectiv cu 10%.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI