Pretul global al alimentelor a scazut cu 0,4% luna trecuta, din cauza ieftinirii zaharului (FAO)
Data publicarii: 08-12-2016 | EconomieIndicele preturilor produselor alimentare la nivel mondial a inregistrat in luna noiembrie un declin de 0,4%, intrerupand o tendinta de crestere continua inregistrata pe parcursul acestui an, a anuntat, joi, Organizatia Natiunilor Unite pentru Alimentatie si Agricultura (FAO), citata de Reuters.
FAO publică lunar propriul său Food Price Index, care măsoară modificările de prețuri înregistrate de un coș de alimente format din cereale, uleiuri vegetale, lactate, carne și zahăr. În luna noiembrie 2016, acest indice a scăzut cu 0,4% comparativ cu luna octombrie, până la un nivel de 171,3 puncte. În pofida scăderii din luna noiembrie 2016, prețul global al alimentelor este cu 10,4% mai mare decât cel înregistrat în luna noiembrie 2015.
Potrivit FAO, luna trecută prețul zahărului a scăzut cu 8,9% comparativ cu luna octombrie, datorită unei recolte peste așteptări în Brazilia, cel mai mare producător de zahăr din lume, precum și a deprecierii monedei braziliene în raport cu dolarul american. Prețul la carne a rămas nemodificat dar prețul la ulei vegetal a crescut cu 4,5% din cauza unei cererii puternice pentru ulei de palmier precum și unei producții sub așteptări în Asia de Sud-Est.
În paralel, FAO și-a îmbunătățit joi estimările privind producția mondială de cereale în sezonul 2016 — 2017, până la 2,577 miliarde tone, cu 1,7% peste recolta de anul trecut. Producția mondială de grâu ar urma să ajungă la 749 milioane tone, cu aproximativ 1,9% mai mare decât în 2015, iar estimările privind producția de porumb au fost majorate până la 1,027 miliarde tone, cu 2,9 milioane tone mai mult decât în estimările anterioare.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI