VIDEO UPDATE Sorin Preda, pasagerul cu numarul 10 milioane de pe 'Henri Coanda', apreciaza serviciile de securitate si de transfer de pe aeroport

Data publicarii: 09-12-2016 | Economie

Bucuresteanul Sorin Preda a devenit, vineri dimineata, pasagerul cu numarul 10 milioane de pe aeroportul international Henri Coanda, el calatorind cu o cursa TAROM de la Timisoara in Capitala.

Mai multe imagini pe AGERPRES FOTO

"Călătoresc frecvent atât în țară, cât și în străinătate. De aceea pot face comparații cu alte aeroporturi europene și consider că acesta (Henri Coandă — nr) este unul dintre cele mai bune, cu un nivel ridicat al serviciilor de securitate, de transfer, de îmbarcare, de curățenie. Investițiile făcute se regăsesc în aceste servicii de calitate. Desigur, există probleme legate de zona de parking care cred că trebuie extinsă, mai ales pentru parcarea de lungă durată. Uneori nu am găsit locuri în această zonă", a spus Sorin Preda.

Valentin Iordache, directorul de comunicare al Companiei Naționale Aeroporturi București, a precizat că planurile de extindere ale aeroportului vizează și zona de parcare.

"Planurile de extindere ale aeroportului există...Trebuie să țineți cont că anul acesta am avut trei directori și mai mulți miniștri. Aeroportul poate face față și la un trafic mai mare, așa cum este el acum. Desigur, cu condiția ca vârfurile de trafic să fie aplatizate, adică să existe o uniformitate pe tot parcursul zilei. Asta nu înseamnă că nu mergem mai departe cu extinderea. Am avut deja lucrări de extindere a zonelor de control și securitate, de control de pașapoarte. Vom extinde și zona de parcare. Suntem conștienți că este necesară extinderea aeroportului în continuare și lucrăm în acest sens", a afirmat Valentin Iordache.

Acesta a subliniat că, în primele 10 luni din 2016, aeroportul 'Henri Coandă' a înregistrat o creștere medie de 18% a traficului de pasageri față de anul 2015, cu un avans de peste 21% în luna octombrie. Aeroportul s-a situat constant în top 5 creșteri de trafic la categoria de 5-10 milioane de pasageri.

"Este o dezvoltare puternică pe zona de low-cost, deja cursele acestor companii reprezintă circa jumătate din traficul de pasageri de pe aeroport. Dar să nu uităm că modul și serviciile de operare a curselor low-cost au început să se apropie de cel tradițional. Pe de altă parte, nu mai vorbim de un low-cost clasic, nici de un tradițional clasic. Chiar și serviciile încep să se apropie, nu știu dacă se vor uniformiza, dar se apropie tot mai mult", a spus Valentin Iordache.

În ceea ce privește cursele interne, Iordache a precizat că acestea reprezintă circa 10% din activitatea totală a aeroportului. Până în prezent, pe Otopeni au fost deja înregistrate peste 100.000 de aterizări și decolări.

"În zona Europei de Est, ca trafic de pasageri stăm bine, singurul aeroport cu un trafic mai mare fiind cel din Budapesta, dar deja ne-am apropiat bine de ei. După ce acum câțiva ani eram sub jumătate din traficul lor, acum suntem aproape egali și cred că într-un an sau doi sunt șanse bune să îi depășim dacă se menține trendul de creștere. După noi, (Henri Coandă — nr), dar la o distanță destul de mare, vin aeroporturile din Kiev și Atena", a spus Valentin Iordache.

Pentru luna decembrie 2016, Valentin Iordache estimează o creștere traficului de 20%. Per total, în 2015, traficul de pasageri a fost de 9,3 milioane persoane.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG