Visa: Ponderea platilor contactless s-a dublat in mai putin de un an

Data publicarii: 14-12-2016 | Economie

Ponderea platilor contactless a crescut, in Romania, de la 10% din totalul tranzactiilor de plata cu carduri Visa, la inceputul acestui an, la 20% in trimestrul al treilea, iar reteaua de acceptare a platilor de acest gen a ajuns la aproape 50% din numarul total de POS-uri, reiese dintr-un studiu realizat de operatorul de carduri.

'Adoptarea rapidă a plăților contactless este vizibilă în România. Ponderea acestora în totalul tranzacțiilor de plată cu carduri Visa s-a dublat în mai puțin de un an, de la 10% la începutul lui 2016 la 20% în trimestrul al treilea al anului. Astfel, anul acesta a continuat tendința de creștere spectaculoasă a utilizării tehnologiei contactless consemnată începând din 2015. Plățile cu carduri contactless Visa au crescut de peste 20 de ori în 2015', se menționează într-un comunicat al Visa.

În același timp, rețeaua de acceptare a plăților contactless a ajuns la aproape 50% din numărul total de POS-uri din România. La finalul trimestrului al treilea din 2016, existau 153.000 de terminale POS instalate la comercianții din România, potrivit datelor BNR, ceea ce înseamnă că numărul terminalelor contactless depășește 70.000.

La nivel european, rata de utilizare a cardurilor contactless a crescut la 52% în 2016, față de 36% anul trecut, în timp ce numărul total de carduri cu funcție de plată contactless a ajuns la 165 de milioane de unități, iar rețeaua de acceptare a atins 3,4 milioane de terminale POS care utilizează această tehnologie, potrivit studiului citat.

'Toate terminalele de plăți nou instalate în prezent în Europa sunt contactless, obiectivul asumat fiind ca până în 2020 întreaga rețea europeană de POS-uri, inclusiv cea din România, să accepte astfel de plăți', menționează comunicatul.

La nivel european, tendința de adoptare a plăților contactless este vizibilă nu doar la nivelul tinerilor, care sunt în mod natural mai înclinați să accepte noile tehnologii, ci în rândul tuturor categoriilor de vârstă. Cel mai ridicat ritm de creștere, de 64%, este consemnat în categoria 55 — 64 de ani, mai arată studiul Visa.

Totodată, realizatorii studiului susțin că există o corelație foarte strânsă între utilizarea curentă a tehnologiei contactless și interesul pentru utilizarea viitoare a plăților mobile.

Studiul Visa a relevat, de asemenea, că în majoritatea cazurilor procesul de achiziție a bunurilor de valoare mare implică atât magazine online, cât și fizice.

'Șapte din zece consumatori europeni merg într-un magazin fizic pentru a examina un produs pe care intenționează să-l achiziționeze online. Românii utilizează această tactică chiar mai frecvent, respectiv opt din zece cumpărători', se subliniază în documentul citat.

Însă, deși vânzările online de cadouri de Crăciun au crescut semnificativ, magazinele fizice continuă să dețină un rol important, datorită dorinței clientului de a interacționa cu vânzătorii și de a avea contact direct cu produsul achiziționat, mai arată studiul.

'Magazinele fizice continuă să aibă un rol important, astfel că este vital să putem oferi soluții de plată rapide, cum este cazul tehnologiei contactless. Plata contactless își dovedește utilitatea mai ales în perioadele de vârf din timpul sărbătorilor de sfârșit de an, prin reducerea timpului de așteptare la casă și vânzări mai mari pentru comercianți', a declarat Cătălin Crețu, director general pentru Romania, Croația, Malta și Slovenia al Visa Europe.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG