Presedintele Biroului de promovare turistica a Romaniei la Viena, Simion Giurca: Trebuie sa ne dezvoltam turismul pe specificul nostru
Data publicarii: 11-03-2017 | EconomieJudetul Timis are toate ingredientele pentru a dezvolta un turism atractiv pentru anul 2021, cand Timisoara va detine titlul de Capitala Culturala Europeana (TCCE), promovandu-ne specificul local si neincercand sa imitam sau sa importam specificul altora, a declarat vineri, pentru AGERPRES, Simion Giurca, presedintele Biroului de promovare turistica a Romaniei la Viena.
''Lumea crede că trebuie să fii Austria sau Elveția sau ce-și închipuie fiecare despre o destinație turistică. Noi trebuie să fim noi, ceea ce suntem, și să dezvoltăm ceea ce avem noi, iar Timișul are toate ingredientele necesare'', a afirmat Simion Giurca.
El a remarcat că există proiecte de turism care pot fi finanțate, inclusiv în domeniul pensiunilor rurale, sunt inclusiv timișoreni care au mai investit în turism, dar ne lipsește voința și viziunea.
''Banatul este o regiune cunoscută, este un brand, este una dintre regiunile românești care în istorie s-au intersectat cu Austria și care a rămas un nume cunoscut.
Timișoara, care este un pol de atracție pentru Banat, este orașul care a polarizat atenția cu Revoluția și cu o serie întreagă de personalități care au provenit de aici sau au plecat de aici, prin evoluția orașului, prin contribuția sa culturală europeană și cu alte valențe cu care noi ne mândrim'', a completat Giurca.
Potrivit acestuia, Banatul în sine este o regiune naturală, având trei parcuri naturale naționale, Cheile Nerei, Beușnița, Munții Semenic, o parte din Porțile de Fier și un colț din Retezat, dar și mai multe arii protejate.
''Timișul este, turistic, și o poartă de intrare în Banat. Sunt obiective turistice foarte multe, Revoluția Română, pe care încă nu o exploatăm suficient. Dincolo de orice, nașterea unui brand turistic este o chestiune de voință și de viziune, dacă noi vrem să facem turism, nimeni nu ne poate opri'', a spus Simion Girca.
Din punct de vedere al reliefului, Timișul poate nu e unul dintre județele cele mai spectaculoase, dar sunt suficiente resurse care trebuie puse în valoare, avem conace foarte frumoase, unele dintre ele așteptând să fie incluse în circuitul turistic.
''Suntem județul care a dat un mare compozitor, cunoscut internațional, Bartok Bella, aici s-a născut marele poet național al Austriei, Nikolaus Lenau și chiar în aceste zile, am o întâlnire să dezvoltăm un brand pe care-l are Timișoara, de aici a plecat părintele cafelei, Illy. Firma și urmașii lui încearcă acum să afle mai mult despre Timișoara și despre istoricul familiei'', a mai spus Giurca.
Vineri, la Timișoara are loc Conferința Națională de Turism cu tema ''Turism în Timiș — Turism în Banat: imagine și mesaj'', organizat de Asociația pentru Dezvoltarea și Promovarea Turismului din Timiș, la care au participat reprezentanți ai unor firme de turism, din mediul universitar, ghizi, reprezentanți ANAT.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități