Presedintele Biroului de promovare turistica a Romaniei la Viena, Simion Giurca: Trebuie sa ne dezvoltam turismul pe specificul nostru
Data publicarii: 11-03-2017 | EconomieJudetul Timis are toate ingredientele pentru a dezvolta un turism atractiv pentru anul 2021, cand Timisoara va detine titlul de Capitala Culturala Europeana (TCCE), promovandu-ne specificul local si neincercand sa imitam sau sa importam specificul altora, a declarat vineri, pentru AGERPRES, Simion Giurca, presedintele Biroului de promovare turistica a Romaniei la Viena.
''Lumea crede că trebuie să fii Austria sau Elveția sau ce-și închipuie fiecare despre o destinație turistică. Noi trebuie să fim noi, ceea ce suntem, și să dezvoltăm ceea ce avem noi, iar Timișul are toate ingredientele necesare'', a afirmat Simion Giurca.
El a remarcat că există proiecte de turism care pot fi finanțate, inclusiv în domeniul pensiunilor rurale, sunt inclusiv timișoreni care au mai investit în turism, dar ne lipsește voința și viziunea.
''Banatul este o regiune cunoscută, este un brand, este una dintre regiunile românești care în istorie s-au intersectat cu Austria și care a rămas un nume cunoscut.
Timișoara, care este un pol de atracție pentru Banat, este orașul care a polarizat atenția cu Revoluția și cu o serie întreagă de personalități care au provenit de aici sau au plecat de aici, prin evoluția orașului, prin contribuția sa culturală europeană și cu alte valențe cu care noi ne mândrim'', a completat Giurca.
Potrivit acestuia, Banatul în sine este o regiune naturală, având trei parcuri naturale naționale, Cheile Nerei, Beușnița, Munții Semenic, o parte din Porțile de Fier și un colț din Retezat, dar și mai multe arii protejate.
''Timișul este, turistic, și o poartă de intrare în Banat. Sunt obiective turistice foarte multe, Revoluția Română, pe care încă nu o exploatăm suficient. Dincolo de orice, nașterea unui brand turistic este o chestiune de voință și de viziune, dacă noi vrem să facem turism, nimeni nu ne poate opri'', a spus Simion Girca.
Din punct de vedere al reliefului, Timișul poate nu e unul dintre județele cele mai spectaculoase, dar sunt suficiente resurse care trebuie puse în valoare, avem conace foarte frumoase, unele dintre ele așteptând să fie incluse în circuitul turistic.
''Suntem județul care a dat un mare compozitor, cunoscut internațional, Bartok Bella, aici s-a născut marele poet național al Austriei, Nikolaus Lenau și chiar în aceste zile, am o întâlnire să dezvoltăm un brand pe care-l are Timișoara, de aici a plecat părintele cafelei, Illy. Firma și urmașii lui încearcă acum să afle mai mult despre Timișoara și despre istoricul familiei'', a mai spus Giurca.
Vineri, la Timișoara are loc Conferința Națională de Turism cu tema ''Turism în Timiș — Turism în Banat: imagine și mesaj'', organizat de Asociația pentru Dezvoltarea și Promovarea Turismului din Timiș, la care au participat reprezentanți ai unor firme de turism, din mediul universitar, ghizi, reprezentanți ANAT.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI