RADET nu va mai debransa consumatorii care au datorii la caldura si apa calda (administrator)
Data publicarii: 20-05-2017 | EconomieRegia Autonoma pentru Distributia Energiei Termice (RADET) are in plan introducerea unui sistem prin care nu va mai debransa asociatiile de proprietari care au datorii la caldura si apa calda din cauza unor vecini rau-platnici sau a unor administratori care nu au achitat factura, a declarat, vineri, Florian Mateita, partener RomInsolv, administratorul judiciar al RADET.
El a susținut că nu este corect sistemul actual, potrivit căruia consumatorii nevinovați și cu plata la zi au de suferit pentru că vecinii acumulează datorii.
"Există o practică pe care cei de la bloc o știu, ca în cazul în care asociația nu plătește în mod repetat, RADET le închide căldura și apa caldă pe scară. Am studiat mai bine legislația și vrem să nu se mai întâmple acest lucru, în sensul în care oamenii nevinovați, care sunt de bună credință și și-au plătit facturile, să nu fie afectați de problemele financiare ale altuia sau de ghinionul de a avea un administrator care a fugit cu banii. Drept pentru care am imaginat o acțiune oblică și vom ținti exact în persoana care este rău-platnică, prin intermediul administratorului, toată asociația urmând să beneficieze de apă caldă și căldură, inclusiv cel care nu a plătit, pentru că, oricum, până la urmă tot va plăti", a susținut administratorul judiciar.
Mateiță a relatat o situație în care RADET a fost nevoită să debranșeze inclusiv căminul în care locuiau angajați ai Regiei.
"Asociația RADET nu a încasat bani de la toți locatarii, pentru că unii dintre ei, spre exemplu, ieșiseră la pensie sau au plecat de la RADET și, când și-au făcut fișa de lichidare, nu au informat asociația. Asociația RADET are datorii de 200 și ceva de mii de lei la RADET. Ce face RADET? Dă în judecată Asociația RADET, câștigă și începe executarea silită. Mai mult, le oprește căldura. Deci angajații RADET opresc căldura tuturor celor care locuiesc în cămin pentru că Asociația RADET, care nu a colectat bani de la niște persoane, nu a plătit", a arătat reprezentantul RomInsolv.
Situația s-a rezolvat după ce ceilalți locatari din cămin și-au asumat să plătească, eșalonat, și datoriile celor care nu-și achitaseră facturile, a adăugat Mateiță.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024