Valoarea pietei media din Romania va creste in 2017, pana la 403 milioane de euro (raport)
Data publicarii: Astazi, 08-06-2017 | EconomiePiata de media din Romania va ajunge, in 2017, la o valoare de 403 milioane de euro, in crestere cu 10% in comparatie cu anul anterior, estimeaza specialisti in editia a 21-a a Raportului Media Fact Book.
"Anii 2015 și 2016 au adus pentru piața de media cele mai mari creșteri de după criză, iar acest trend este așteptat să continue. Această evoluție pozitivă depinde, însă, și de factori ce țin de economia țării, fiind astfel ajutată anul trecut de creșterea consumului intern pe fondul creșterii salariului mediu pe economie, dar și al scăderii TVA. Cu toate acestea, consumul de media pe cap de locuitor, situat în 2016 la valoarea de 17 euro, este mult sub nivelul de aproximativ 70 de euro înregistrat la nivel global și incomparabil cu cel de peste 150 euro atins în țările din vestul Europei", este de părere Alexandra Olteanu, managing director al Agenției Initiative, realizator al raportului citat.
Astfel, piața de media locală va ajunge la valoarea de 403 milioane de euro, de la 366 milioane de euro în 2016, iar 'dacă acest ritm de creștere se va menține în anii următori, este așteptată să atingă din nou vârful înregistrat în 2008, în anul 2020'.
La nivel general, deși ponderea digitalului crește în mod constant în ultimii ani, România rămâne încă o piață puternic dominată de TV, acest canal fiind principalul motor al pieței de media anul trecut, cu un avans de 13%, cel mai mare de după 2009, ajungând la valoarea de 240 de milioane de euro.
Potrivit sursei citate, digitalul, cu o cotă de piață de 18%, nu și-a atins încă potențialul în România, comparativ cu alte țări, dar este de așteptat să se apropie în anii următori de nivelul înregistrat în Europa. În 2016, digitalul a crescut cu 12%, la 64 milioane de euro.
"În ceea ce privește perspectivele de creștere, publicitatea video asociată acestui tip de conținut și mobile-ul vor aduce cele mai bune rezultate în viitorul apropiat, alimentate de accesarea tot mai mare a internetului de pe smartphone, la viteze foarte ridicate. Facebook-ul crește cel mai repede, fiind mediul în care petrecem cel mai mult timp — are 6,9 milioane de utilizatori zilnici (dintre care 6,1 milioane îl accesează zilnic de pe dispozitivele mobile). Radio-ul este un alt canal media care a crescut în 2016, cu 5% față de 2015, ajungând la valoarea de 20 milioane de euro. Consumul mediu zilnic de radio este în prezent de 96 minute, acest canal fiind utilizat în special pentru promoții și campanii tactice", se precizează în raportul publicat miercuri.
Pe de altă parte, zona de print a înregistrat încă un an de declin în privința numărului de cititori, tirajele și bugetele, cauzat de preferința tot mai mare pentru celelalte canale, dar și de lipsa de diferențiere între titlurile din aceeași categorie. Valoarea acestei piețe a ajuns la 14 milioane de euro, în scădere cu 10% față de anul anterior.
"Modul de alocare a bugetelor între canalele media va fi ușor diferit în 2017: TV-ul este așteptat să crească din nou cu încă 10%, online-ul cu 15%, radio-ul cu 13% (cea mai mare creștere a sa de până acum), OOH-ul se va majora cu 5%, iar printul va continua să scadă, dar cu un procent mai mic, de doar 5%', apreciază realizatorii cercetării.
Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieței românești de media și publicitate, ghid editat anual de Agenția Initiative, începând din 1997. În plus față de anii precedenți, ediția din 2017 include o analiză a pieței de media din Europa Centrală și de Est și un capitol nou despre Big Data.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania - rezultate financiare pe primele trei luni ale anului
- Studiu Deloitte: 90% din companii considera ca tehnologia cloud este esentiala pentru dezvoltare, transformare digitala si competitivitate pe piata
- Reff & Asociatii obtine pro bono o hotarare definitiva care protejeaza proprietatea asupra terenului si investitia Asociatiei Daruieste Viata pt extinderea si modernizarea Spitalului Marie Curie
- Studiu Deloitte: producatorii globali de semiconductoare vor investi 300 mi. USD in 2023 in AI; piata comertului social se extinde rapid, iar cererea de servicii de streaming video pe baza de publicitate va creste
- Opinie Deloitte: Romania impune noi obligatii de raportare fiscala pentru multinationale. Ce trebuie sa stie companiile vizate?
- Studiu WEBCON: Solutiile de automatizare a proceselor de business genereaza o crestere a productivitatii de pana la 87%, cu o recuperare totala a investitiei in mai putin de 3 ani
- Opinie Deloitte: Cum pot verificarile de fond si demersul de due diligence sa contribuie la reputatia, stabilitatea si credibilitatea unei organizatii?
- Vanzarile Flanco au crescut cu 40% in primul trimestru al anului
- EY a asistat Carrefour în preluarea activităţilor Cora din România
- Fabrica de sârmă Dan Steel Group din Beclean, acum în procedură de faliment, caută investitori. Prețul de pornire este de 25,9 milioane de euro
- Raportul Revolut privind cheltuielile realizate de clientii romani in trim. I 2023
- Sondaj EY: Impactul noilor reglementări fiscale în economia națională și așteptările companiilor românești
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal obtine la ICCJ o solutie definitiva de anulare a refacerii unei inspectii fiscale invocand exclusiv argumente de procedura
- Studiu Deloitte: noua din zece organizatii au raportat cel putin un incident sau o bresa de securitate cibernetica anul trecut
- Catalin Vasile este noul Chief Sales Officer al NN Romania