Cartofii, citricele, fructele proaspete si carnea de porc, preturi semnificativ mai mari in mai; calatoria cu avionul,mai scumpa
Data publicarii: 12-06-2017 | EconomieCartofii, citricele, fructele proaspete si carnea de porc au fost produsele alimentare care s-au scumpit cel mai mult in luna mai raportat la aprilie, mici ieftiniri inregistrandu-se la faina, malai, fasole boabe si alte leguminoase, ulei, slanina si grasimi, telemea si oua, in timp ce, din categoria marfurilor nealimentare o mica majorare de pret s-a consemnat la energia electrica, la capitolul servicii o scumpire semnificativa au avut-o biletele de avion.
Conform datelor Institutului Național de Statistică remise luni AGERPRES, cartofii s-au scumpit cu 8,76% în mai față de aprilie, citricele și alte fructe meridionale cu 5,86%, iar fructele proaspete cu 3,77%. De asemenea, carnea de porc a consemnat o creștere a prețului cu 1,6%.
Ieftinirile consemnate în cazul mărfurilor alimentare s-au situat sub 1%.
În ceea ce privește mărfurile nealimentare, energia electrică a înregistrat o majorare de preț cu 1,07%, iar la servicii biletele de avion s-au scumpit cu 7,56%.
Rata anuală a prețurilor s-a menținut la 0,6% în luna mai, înregistrându-se o scumpire a mărfurilor alimentare, cu 2,30%, și a mărfurilor nealimentare, cu 0,23%, dar o ieftinire a tarifelor la servicii cu 1,26%, potrivit datelor Institutului Național de Statistică (INS), remise luni AGERPRES.
"Prețurile de consum în luna mai 2017 comparativ cu luna mai 2016 au crescut cu 0,6%. Rata medie a prețurilor de consum în ultimele 12 luni (iunie 2016 — mai 2017) față de precedentele 12 luni (iunie 2015 — mai 2016), calculată pe baza IPC, este—0,2%. Determinată pe baza IAPC, rata medie este 0,1%", se spune într-un comunicat al INS.
Banca Națională a României (BNR) a revizuit în scădere prognoza de inflație pentru finalul acestui an, cu 0,4 puncte procentuale, la 1,6%.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI