Dieselgate: Germania va infiinta un institut care va testa emisiile autovehiculelor
Data publicarii: 28-06-2017 | EconomieMinisterul Transporturilor de la Berlin a anuntat marti ca analizeaza infiintarea unui institut care sa testeze emisiile autovehiculelor, in scopul restabilirii increderii consumatorilor dupa ce Volkswagen a recunoscut ca a echipat 11 milioane de autovehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, transmite Reuters.
Ministerul va înființa un nou institut de testare care va implica industria auto, ministerele, organizațiile de protecție a consumatorilor și grupurile de protecție a mediului. În institut vor fi testate anual aproximativ 70 de modele, în condiții normale de trafic și mai puțin în condiții de laborator, iar rezultatele privind consumul de combustibil și nivelul emisiilor vor fi făcute publice, pentru a permite cumpărătorilor să facă comparații între producătorii auto.
Totuși, Autoritatea Federală din domeniul Transporturilor din Germania (KBA), care își prezintă rapoartele Ministerului de Transport și supervizează în prezent testarea vehiculelor, va acorda în continuare licențele pentru noile modele.
Din septembrie 2015, când a izbucnit Dieselgate, Guvernul german a fost sub presiune pentru că nu ar fi făcut suficient pentru testarea autovehiculelor și ar fi prea apropiat de puternica industrie auto a țării.
Luna aceasta, Comisia Europeană și Volkswagen au ajuns la un acord prin care proprietarii de autovehicule diesel VW obțin o garanție extinsă pe doi ani, dar fără compensații financiare.
După luni de negocieri dure, CE nu a reușit să obțină despăgubiri de la Volkswagen pentru clienții europeni afectați de scandalul emisiilor poluante (Dieselgate). În schimb, Executivul comunitar și grupul german au ajuns la un acord în urma căruia proprietarii de autovehicule diesel VW vor primi o garanție extinsă pe doi ani asupra componentelor reparate pentru ca motoarele diesel EA189 să îndeplinească standardele privind emisiile.
Volkswagen a respins solicitările privind acordarea de despăgubiri clienților europeni, în timp ce majoritatea deținătorilor de autovehicule diesel marca VW din SUA vor primi despăgubiri cuprinse între 5.000 și 10.000 de dolari, în funcție de valoarea autovehiculelor înaintea scandalului Dieselgate.
Până acum, scandalul emisiilor a costat VW aproximativ 22,6 miliarde de euro (25,5 miliarde de dolari), în special plata amenzilor și înțelegerilor din SUA.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online