Pierderi de aproape 207 milioane de lei prevazute in proiectul bugetului rectificat al TAROM, in crestere de cinci ori
Data publicarii: 02-11-2017 | EconomieCompania TAROM are prevazute in proiectul de buget rectificat pierderi de 206,793 milioane lei, de cinci ori mai mari fata de cele 41,21 milioane lei din bugetul publicat in septembrie in Monitorul Oficial.
Conform proiectului lansat în dezbatere pe site-ul ministerului, veniturile totale ale companiei sunt prevăzute la 1,149 miliarde lei, iar cheltuielile la 1,356 miliarde lei. În bugetul aprobat, veniturile totalizau 1,24 miliarde lei, iar cheltuielile 1,281 miliarde lei.
Cheltuielile de natură salarială sunt estimate la 142 milioane lei (nivel similar cu cel din bugetul aprobat). Numărul de salariați preconizat la finele anului este de 1.903 persoane (2.067 anterior), iar câștigul mediu net lunar pe salariat, determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, se ridică la 6.529,44 lei (5.979,25 lei anterior).
Pentru investiții, proiectul prevede o sumă de 262,198 milioane lei, față de 267,795 milioane lei în bugetul aprobat.
Creanțele restante sunt estimate la 2,99 milioane lei.
Fostul ministrul al Transporturilor Răzvan Cuc declara, la începutul lunii noiembrie, că noile aeronave Boeing 737 achiziționate de TAROM anul acesta și intrate în operare în luna iunie au generat deja un profit de aproape 1,1 milioane de dolari, iar deciziile comerciale luate în ultimul timp au generat o majorare progresivă a numărului de pasageri transportați lunar până la un plus de 4% în august 2017 față de august 2016.
"La începutul anului, am achiziționat două aeronave Boeing 737 Seria 800 New Generation, cu o configurație de 189 de locuri. Aeronavele au fost preluate în leasing operațional pentru o perioadă de 10 ani. 'Sarmizegetusa' și 'Marea Unire' sunt deja în uz. Acestea au intrat în operare în luna iunie și au generat deja un profit de circa 1,1 milioane de dolari. Cu un consum redus de combustibil și costuri de întreținere reduse, cele două noi aeronave vor acoperi în timp pierderile cauzate de deciziile comerciale anterioare, cum ar fi scoaterea din uz a celor două Airbus-uri A310, fără a le înlocui imediat. Deciziile comerciale din acest an au generat o majorare progresivă a numărului de pasageri transportați lunar până la un plus de 4% în august 2017, față de august 2016. Acest rezultat nu este suficient, dar este un pas spre normalitate", spunea Cuc, răspunzând acuzațiilor aduse de către parlamentarii PNL și USR care au semnat moțiunea simplă intitulată "Infrastructura de transport a României sub domnia intereselor PSD. Deziluzie, demagogie și descurajare".
TAROM a înregistrat anul trecut o pierdere de peste 46,9 milioane lei, în creștere cu 71,2% comparativ cu 2015, conform bilanțului publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice (MFP).
În ceea ce privește cifra de afaceri netă, aceasta a scăzut cu 5,6%, la 1,07 miliarde lei, anul trecut. Veniturile s-au diminuat cu 9,6%, la 1,24 miliarde lei. Numărul de salariați a scăzut de la 1.880 în 2015, la 1.841 în 2016.
Pe de altă parte, datoriile s-au diminuat cu 5,22%, la 216,8 milioane de lei.
Compania Națională de Transporturi Aeriene Române TAROM a fost înființată în anul 1954 și își desfășoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor. Începând din luna iunie a anului 2010 este membră a Alianței SkyTeam, iar din 1993 membră a Asociației Internaționale a Transportatorilor Aerieni (IATA).
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI