Presedintele Toyota crede ca autovehiculele electrice nu sunt pregatite inca pentru productia de masa
Data publicarii: 18-11-2017 | EconomieAutomobilele care functioneaza pe baza baterii nu sunt pregatite inca pentru productia de masa, a declarat presedintele producatorului auto japonez Toyota Motor Corp, adaugand ca in opinia sa constructorul american de vehicule electrice Tesla nu este un exemplu de urmat, informeaza Bloomberg.
"Automobilele care funcționează pe bază baterie cu o autonomie extinsă sunt foarte scumpe și este nevoie de mult timp pentru a le încărca. Astfel de automobile nu se potrivesc cu programul nostru", a spus Takeshi Uchiyamada într-un interviu acordat revistei germane Der Spiegel.
În luna septembrie a acestui an, Toyota a înființat o societate mixtă cu partenerul Mazda Motor Corp pentru a dezvolta vehicule electrice, cei doi producători niponi încercând să recupereze decalajul care îi separă de rivalii în cursa pentru producția cât mai multor autovehicule electrice.
Atât Toyota cât și Mazda sunt în urma competitorilor, în condițiile în care niciunul dintre cei doi producători nu are în prezent pe piață un autoturism complet electric. În contrast, americanii de la Tesla au dezvăluit joi un camion electric precum și un nou model sport electric.
"Tesla nu este inamicul nostru și nici un exemplu de urmat. Cred că mai degrabă producătorii germani văd Tesla ca un competitor", a mai spus Uchiyamada.
Constructorii germani BMW și Mercedes cred că pot produce, în sistem de masă, noi vehicule electrice bazate pe vehicule convenționale, încercând să îi contrazic pe scepticii care susțin că este nevoie de un design mai radical pentru a răspunde la amenințarea care vine de la Tesla și alți constructori de tip start-up.
Uchiyamada a dezvăluit că Toyota lucrează la un nou tip de baterie solidă care va fi capabilă să stocheze mai multă energie și care va putea fi încărcată mai rapid decât actualele modele. "Această tehnologie va fi un progres important. Dar va fi nevoie de timp. Ne așteptăm să demarăm producția de masă în patru-cinci ani", a spus președintele Toyota.
Anterior, Toyota și Suzuki Motor Corp au anunțat că vor coopera pentru a vinde vehicule electrice în India începând din 2020, în ideea de a dobândi un avantaj important pe piețele emergente.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI