Vanzarile Dacia au depasit 655.000 de unitati, in 2017; cresteri ale livrarilor si cotei de piata in Romania
Data publicarii: 15-01-2018 | EconomieConstructorul auto Dacia a vândut, în 2017, peste 655.000 de vehicule, cu 12,2% mai multe decât în anul anterior, cea mai importanta piata fiind Franta, unde au fost comercializate circa 120.000 de unitati, se arata într-un comunicat al companiei, transmis luni AGERPRES. Sursa: Agerpress
Pe de alta parte, în România constructorul auto a continuat sa fie lider de piata, cu o cota de aproape 29% si cu 43.262 de vehicule vândute anul trecut, în crestere cu 11,3% fata de 2016.
Potrivit sursei citate, pe plan local, din vânzarile înregistrate, 47% au fost livrate în cadrul programului "Rabla". Per total, cu peste 16.200 de unitati comercializate (40% din vânzarile totale ale marcii), Logan berlina a ramas cel mai popular model Dacia în România.
De asemenea, Logan MCV a continuat sa fie cel mai vândut model break din România (3.200 unitati), iar Sandero domina detasat segmentul B-hatch, cu peste 8.400 de unitati livrate, si se plaseaza pe locul al doilea în clasamentul pe modele.
Prima generatie a modelului Duster s-a vândut, în 2017, în circa 8.300 de exemplare, iar cu peste 950 de unitati livrate, din care 40% în versiune Stepway, Lodgy si-a consolidat pozitia de lider în segmentul mono-volumelor.
Nu în ultimul rând, modelele Dokker si Dokker VAN au înregistrat vânzari bune, acesta din urma reusind sa atinga, cu 3.371 de unitati, cea mai buna performanta de la lansarea sa, în 2012.
Pe pietele externe, Dacia a comercializat, anul trecut, 611.973 vehicule, cu 12% mai multe fata de anul 2016. În acest context, Europa domina în clasamentul pe regiuni, cu peste 460.000 de vehicule vândute de Dacia în 2017.
Cu aproape 120.000 de unitati, Franta este prima destinatie de export, iar în clasamentul general al celor mai vândute marci în Hexagon, Dacia ocupa locul 5, dupa Volkswagen.
Germania este a doua tara în care constructorul auto a vândut cel mai bine, respectiv 65.000 de unitati, în timp ce Italia se situeaza pe pozitia a treia, cu peste 63.000 de unitati, urmata de Spania, unde au fost vândute, anul trecut, mai mult de 56.000 de vehicule marca Dacia.
Totodata, în Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut 25.211 unitati, ceea ce situeaza Regatul Unit pe locul opt în clasamentul pietelor externe ale marcii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI