Catalin Cretu: Visa ar putea implementa pana la sfarsitul anului o solutie ieftina, utila in aplicarea Legii cash-back
Data publicarii: 12-05-2018 | Economie
Visa ar putea implementa pana la sfarsitul anului o solutie ieftina, mVisa, utila in aplicarea Legii cash-back, care introduce plati electronice obligatorii pentru comerciantii cu vanzari mai mari de 10.000 de euro pe an, sustine Catalin Cretu, director general pentru Romania, Croatia, Slovenia & Malta, in cadrul Visa.
"Noi ne dorim implementarea cat mai repede a solutiei mVisa. Este posibil chiar pana la sfarsitul anului 2018, dar depinde si de dorinta si de capacitatea de a implementa aceasta solutie avand in vedere multele alte reglementari pe care le au de implementat, GDPR (Regulamentul General privind Protectia Datelor n.r.) sau PSD2 (Directiva Serviciilor de Plata n.r.), care le ocupa resursele in momentul de fata si capabilitatea de a implementa solutii", a declarat, pentru AGERPRES, Catalin Cretu, prezent la Future Banking, eveniment dedicat digitalizarii in banking si industriei Fintech.
Cretu a precizat ca legea aceasta a fost criticata pentru ca introduce costuri suplimentare comerciantilor mici, deoarece POS-urile pe care bancile le instaleaza acum costa aproximativ 300 de euro bucata.
"O banca nu-si permite sa imobilizeze 300 de euro la un comerciant fara sa ia anumite costuri fixe. Deci am fost cumva intr-un blocaj. Visa are solutia care sa deblocheze aceasta situatie si ceea ce ne dorim este sa discutam cu bancile si cu industria de plati introducerea unei solutii solutii de acceptare care are costuri neglijabile si chiar zero pentru comerciantul final. Vorbim despre plati care sa fie facute la comercianti care vor avea doar un cod QR. Practic un carton cu acel cod QR identifica comerciantul, iar platitorul trebuie sa scaneze acel cod, sa introduca suma de plata, a apasat un buton si a platit", a explicat Catalin Cretu.
Acesta sustine ca solutia functioneaza si pentru telefoane inteligente, dar si pentru cele simple, prin introducerea intr-un sms a codului comerciantului si suma de plata si apoi trimiterea acestuia.
"Dorim sa discutam si sa prezentam solutia imediat Parlamentului, pentru ca rezolva toate problemele ridicate pana acum. Am discutat-o cu bancile, le-am prezentat-o, pentru ca este nevoie de anumite implementari in sistemele bancilor si bancile s-au aratat deschise pentru aceasta solutie, deoarece si pentru ei inseamna eliminarea unor costuri destul de mari. Cu oficialitatile incercam sa obtinem acum niste discutii pentru a prezenta aceasta solutie", a explicat Catalin Cretu.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău