''Parintele'' Logan-ului a publicat povestea ''masinii de 5.000 de euro''
Data publicarii: 21-01-2007![](http://www.banknews.ro/poze2/8373.jpg)
Cartea lansata de Schweitzer pe 18 ianuarie in Franta se numeste "Anii mei la Renault - Intre Billancourt si piata mondiala" si descrie cele mai importante evenimente din cei 13 ani cat Scweitzer a fost presedinte al Renault (1992 - 2005), de la alianta cu Nissan, pana la scoaterea pe piata a modelului Logan.
Schweitzer povesteste in carte ca ideea construirii unui automobil ieftin i-a venit cand a vizitat un hamgar urias plin de masini Lada in Rusia. Privind acele masini care practic aveau tehnologie Fiat din anii 60 si aratau foarte demodat, presedintele Renault s-a gandit ca piata cere o masina ieftina, care insa sa arate modern si sa fie foarte fiabila. Cele mai ieftine masini ale marcii Renault, Twingo si Clio, care costa de la 8.000 euro in sus, erau modele inaccesibile pentru patru cincimi din populatie. Masinile Lada costau in jur de 6.000 de euro, iar Schweitzer si-a propus sa construiasca un automobil modern, o masina populara al carui pret sa nu treaca de 5.000 de euro.
Dupa ce Renault a cumparat Dacia in 1999, Schweitzer a inceput munca de convingere pentru inceperea proiectului unei masini de 5.000 de euro. "In pofida deselor intalniri pe care le-am avut cu conducerea, proiectul nu mergea deloc iniante, iar inginerii imi spuneau ca e imposibil. Apoi am facut un lucru pe care nu-l putean face tot timpul: am anuntat in public ca vrem sa construim o masina de cinci mii de euro, fara macar sa stim daca lucrul este posibil. A fost modul prin care eu am lansat o provocare pentru Renault, si compania aceasta adora provocarile", scrie fostul presedinte al Renault in cartea sa.
El a adaugat ca unul dintre secretele costurilor reduse a tinut de faptul ca Logan are de trei ori mai putine piese decat un Clio spre exemplu, si cantareste un pic sub o tona, in timp ce Clio are 1,200 de kilograme. "E mult mai usor sa faci un produs de calitate cand ai de trei ori mai putine piese, deoarece apar mult mai putine probleme legate de ajustarea si combinarea acestora. E un lucru pe care l-am invatat de la patronul Swatch. Inventia geniala a Swatch tine da faptul ca ceasurile lor au de trei sau patru ori mai putine piese decat alte ceasuri clasice. Exact asta am facut si noi la Logan. Sa construiesti o masina cu de trei ori mai putine piese decat celelalte nu e ceva care sa mearga de la sine, din punct de vedere tehnic, asa ca am facut eforturi imense ca sa reusim.", scrie Schweitzer in cartea lansata saptamana aceasta.
El a adaugat ca la prtea de desgin, din cauza constrangerilor de pret, producatorul nu si-a permis sa-i faca Logan-ului curbe rafinate sau sa mareasca suprafata geamurilor, deoarece costul era un factor decisiv. Inginerii Renault au stat chiar in cumpana daca sa puna sigla Logan pe partea din spate a masinii, fiindca ar fi adaugat un euro la costul de productie.
Pana la urma, masina de 5.000 de euro a ajuns sa porneasca de 6.400 de euro in Romania si de la 7.500 euro in occident. Oficialii Dacia si Renault au explicat ca o masina de exact 5.000 de euro ar fi fost extrem de saraca in dotari, lucrul inacceptabil chiar si pentru clientii romani care devin, de la an la an, din ce in ce mai pretentiosi. In plus, o masina de 5.000 de euro ar fi facut compromisuri la capitolul siguranta, lucru de neconceput pentru grupul Renault.
Grupul Renault a inceput productia Logan la Pitesti in 2004. De atunci, pe plan mondial s-au vandut peste 400.000 de unitati, iar in prezentexista uzine in Romania, Rusia, Maroc si Columbia, iar in acest an incepe asamblarea in Rusia si Iran.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale