Ministrul Transporturilor a participat, la Bruxelles, la o conferinta despre rolul Portului Constanta si al Dunarii pentru economia europeana

Data publicarii: 07-06-2018 | Economie
Romania poate avea un rol semnificativ in realizarea unui sistem de transport modern la nivel european iar Portul Constanta este important pentru cresterea eficientei sistemului european de transporturi prin incurajarea dezvoltarii comertului intra si extracomunitar, considera ministrul Transporturilor, Lucian Sova. Seful de la Transporturi a participat, la Burxelles, la Conferinta la nivel inalt ''Portul Constanta- hub multimodal pentru dezvoltarea regionala si partener strategic al porturilor de pe Dunare'', despre rolul Portului Constanta si al Dunarii pentru economia europeana, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor, remis joi AGERPRES. Discutiile au vizat dezvoltarea unui sistem de transport modern si sustenabil, avand in vedere ca navigatia pe Dunare reprezinta una din cele mai curate alternative si este cruciala in implementarea obiectivelor care tin de multimodalitate. In interventia sa in cadrul conferintei, ministrul Lucian Sova a vorbit despre dezvoltarea sectorului romanesc al Dunarii. In cadrul evenimentului a fost semnat un protocol de colaborare intre porturile Constanta si Anaklia, din Georgia, document care vizeaza dezvoltarea traficului de marfuri, prin revitalizarea conexiunilor directe intre Romania si Georgia. Romania si Georgia reprezinta o punte intre Europa si Asia, prin intermediul Marii Negre. Investitiile in Portul Constanta cuprinse in Master Planul General de Transport al Romaniei sunt estimate la aproximativ un miliard de euro, iar cele mai importante vizeaza modernizarea infrastructurii portuare, realizarea unei dane specializate intr-o zona cu adancimi mari, dezvoltarea capacitatii feroviare in portul Constanta Sud - Agigea, dublarea liniei de cale ferata Agigea Ecluza - Portul Constanta Sud si sistematizarea punctului de racord Agigea Ecluza, realizarea terminalului LNG pe digul de sud al portului, realizarea terminalului RO-RO si pentru autoturisme, cresterea capacitatii de navigabilitate pe Dunare pe sectoarele Pristol - Calarasi, Calarasi - Braila si Canalul Dunare - Marea Neagra. Portul Constanta este gazda celui mai mare terminal de containere din Marea Neagra si este situat strategic la gura Canalului Dunare-Marea Neagra, dar si pe "Drumul matasii". Conferinta la nivel inalt a fost organizata de Administratia Porturilor Maritime Constanta si ProDanube International, impreuna cu europarlamentarul Claudia Tapardel. La eveniment au mai participat reprezentanti ai Parlamentului European si ai Comisiei Europene, precum si reprezentanti ai industriei portuare, ai transportului pe caile navigabile interioare si ai asociatiilor economice.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG