Peste 40% dintre romani utilizatori de internet apeleaza la Internet Banking cel putin o data pe saptamana (studiu)
Data publicarii: 28-08-2018 | Economie
Cei mai multi romani utilizatori de internet (42%) deruleaza operatiuni de Internet Banking cel putin o data pe saptamana, 9% de mai multe ori pe zi, 23% de cateva ori pe saptamana si 10% o data pe saptamana, conform unui studiu de specialitate remis luni AGERPRES.
Barbatii sunt mai orientati decat femeile spre operatiuni de Internet Banking. Astfel, daca femeile utilizeaza acest serviciu zilnic sau de cateva ori pe saptamana in procent de 26%, in cazul barbatilor se constata o diferenta de plus 12% (38%), conform studiului cantitativ ''Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor'', realizat de EXACT Business Solutions. Si la cei care utilizeaza Internet Bankingul cel putin o data pe saptamana diferente pe categorii de gen (fata de total populatie - 42%). Procentul femeilor este si de aceasta data mai scazut comparativ cu cel al barbatilor: 37% versus 48%.
Analizand comportamentul de consum pe categorii de varsta, se constata ca cei cu varste cuprinse intre 31-45 de ani sunt cei mai devotati consumatori, acest target alegand sa foloseasca Internet Bankingul cel putin o data pe saptamana in procent de 46%. Referindu-ne la aceeasi frecventa de consum, tinerii cu varste cuprinse intre 18-30 au un comportament similar cu cel al persoanelor de 46-65 de ani, in cazul ambelor categorii de varsta inregistrandu-se un procent de 40%.
'Diferente apar si atunci cand ne raportam la nivelul de educatie al populatiei. Cea cu o educatie medie si sub-medie este caracterizata de un consum mai scazut de Internet Banking, comparativ cu cea care beneficiaza de un nivel inalt de educatie', sustin realizatorii studiului. Mai exact, ultima categorie mentionata utilizeaza Internet Bankingul in procent de 50% cel putin o data pe saptamana (cu 16% mai mult decat cei cu o educatie medie si sub-medie). Cei care folosesc Internet Bankingul zilnic sau de cateva ori pe saptamana sunt, evident, tot cei cu un nivel inalt de educatie - 37%, procentul celor care il utilizeaza cu aceeasi frecventa din randul persoanelor cu educatie medie si sub-medie fiind de 26%.
Astfel, barbatul cu educatie superioara este cel care foloseste cel mai des Internet Bankingul: 74% cel putin o data pe luna, 52% cel putin o data pe saptamana, 41% zilnic sau de cateva ori pe saptamana.
Bucurestiul este in topul consumului de Internet Banking. 71% dintre bucuresteni acceseaza acest serviciu cel putin o data pe luna, 53% cel putin o data pe saptamana, iar 41% zilnic sau de cateva ori pe saptamana. In mediul rural, studiul arata ca exista o deschidere a locuitorilor spre zona de Internet Banking: 49% dintre ei apeleaza la acest instrument cel putin o data pe luna, 35% cel putin o data pe saptamana, iar 24% zilnic sau de cateva ori pe saptamana.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI