Peste 40% dintre romani utilizatori de internet apeleaza la Internet Banking cel putin o data pe saptamana (studiu)
Data publicarii: 28-08-2018 | Economie
Cei mai multi romani utilizatori de internet (42%) deruleaza operatiuni de Internet Banking cel putin o data pe saptamana, 9% de mai multe ori pe zi, 23% de cateva ori pe saptamana si 10% o data pe saptamana, conform unui studiu de specialitate remis luni AGERPRES.
Barbatii sunt mai orientati decat femeile spre operatiuni de Internet Banking. Astfel, daca femeile utilizeaza acest serviciu zilnic sau de cateva ori pe saptamana in procent de 26%, in cazul barbatilor se constata o diferenta de plus 12% (38%), conform studiului cantitativ ''Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor'', realizat de EXACT Business Solutions. Si la cei care utilizeaza Internet Bankingul cel putin o data pe saptamana diferente pe categorii de gen (fata de total populatie - 42%). Procentul femeilor este si de aceasta data mai scazut comparativ cu cel al barbatilor: 37% versus 48%.
Analizand comportamentul de consum pe categorii de varsta, se constata ca cei cu varste cuprinse intre 31-45 de ani sunt cei mai devotati consumatori, acest target alegand sa foloseasca Internet Bankingul cel putin o data pe saptamana in procent de 46%. Referindu-ne la aceeasi frecventa de consum, tinerii cu varste cuprinse intre 18-30 au un comportament similar cu cel al persoanelor de 46-65 de ani, in cazul ambelor categorii de varsta inregistrandu-se un procent de 40%.
'Diferente apar si atunci cand ne raportam la nivelul de educatie al populatiei. Cea cu o educatie medie si sub-medie este caracterizata de un consum mai scazut de Internet Banking, comparativ cu cea care beneficiaza de un nivel inalt de educatie', sustin realizatorii studiului. Mai exact, ultima categorie mentionata utilizeaza Internet Bankingul in procent de 50% cel putin o data pe saptamana (cu 16% mai mult decat cei cu o educatie medie si sub-medie). Cei care folosesc Internet Bankingul zilnic sau de cateva ori pe saptamana sunt, evident, tot cei cu un nivel inalt de educatie - 37%, procentul celor care il utilizeaza cu aceeasi frecventa din randul persoanelor cu educatie medie si sub-medie fiind de 26%.
Astfel, barbatul cu educatie superioara este cel care foloseste cel mai des Internet Bankingul: 74% cel putin o data pe luna, 52% cel putin o data pe saptamana, 41% zilnic sau de cateva ori pe saptamana.
Bucurestiul este in topul consumului de Internet Banking. 71% dintre bucuresteni acceseaza acest serviciu cel putin o data pe luna, 53% cel putin o data pe saptamana, iar 41% zilnic sau de cateva ori pe saptamana. In mediul rural, studiul arata ca exista o deschidere a locuitorilor spre zona de Internet Banking: 49% dintre ei apeleaza la acest instrument cel putin o data pe luna, 35% cel putin o data pe saptamana, iar 24% zilnic sau de cateva ori pe saptamana.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice