Orange va contesta amenda de la Consiliul Concurentei si sustine ca, de fapt, a impiedicat o practica inselatoare

Data publicarii: 09-01-2019 | Economie
Orange Romania sustine ca a fost sanctionata de Consiliul Concurentei pentru ca a stopat practicile inselatoare ale unui furnizor de servicii si anunta ca va contesta amenda prin toate mijloacele legale, potrivit unui raspuns transmis de operatorul telecom, la solicitarea AGERPRES. "Orange Romania a fost sanctionata de catre Consiliul Concurentei pentru reactia legitima si justificata de a stopa practicile comerciale inselatoare ale unui furnizor de servicii. Reamintim ca demersurile de stopare a comportamentelor frauduloase reprezinta o practica recomandata si aplicata in Romania si la nivel european", spun reprezentantii companiei. Potrivit acestora, Orange va folosi toate mijloacele legale pentru a contesta aceasta sanctiune. "Respectul pentru client si lege sunt principii fundamentale ale activitatii Orange. Suntem hotarati sa ne protejam in mod legal clientii ori de cate ori interesele acestora vor fi afectate. Orange va folosi toate mijloacele legale pentru a contesta aceasta sanctiune', se mai arata in raspunsul remis AGERPRES. Consiliul Concurentei a anuntat, marti, ca a sanctionat Orange Romania cu o amenda in valoare de 64,9 milioane de lei (aproximativ 14 milioane de euro) pentru abuz de pozitie dominanta, potrivit unui comunicat al institutiei. Autoritatea de concurenta a constatat ca, in perioada 2011 - 2015, operatorul de telefonie a limitat accesul companiei Simplus Invest SRL la reteaua sa de telefonie mobila, blocandu-i activitatea de transmitere a mesajelor comerciale catre/de catre clientii Orange. Simplus Invest SRL este un integrator, adica o companie care intermediaza transmiterea de mesaje comerciale prin numere scurte intre anumite companii beneficiare si clientii operatorilor de telefonie mobila. Pentru a-si desfasura activitatea, integratorii incheie contracte cu clienti (companii care vor sa transmita mesaje comerciale) si cu toti operatorii de telefonie mobila, care le aloca numere scurte. Mesajele comerciale au ca obiect atat transmiterea de mesaje publicitare (de exemplu: sunt puse la dispozitia clientilor informatii referitoare la produse sau servicii sau se faciliteaza participarea la campanii promotionale), cat si efectuarea de plati (de exemplu: descarcare jocuri, televoting, plata parcare, donatii etc.). Accesul la reteaua Orange este indispensabil pentru integratori in vederea comercializarii propriilor produse, intrucat Orange detine cel mai mare numar de utilizatori pe piata de telefonie mobila, iar beneficiarii doresc sa aiba acces la toti acesti utilizatori. In cadrul investigatiei, Autoritatea de Concurenta a constatat mai multe fapte ale Orange prin care a limitat accesul Simplus la reteaua sa, cum ar fi: refuzul de a deschide noi servicii comerciale prin alocarea unor noi numere scurte, respectiv inchiderea anumitor numere scurte. "Companiile mari, care detin pozitii dominante, trebuie sa aiba un comportament nediscriminatoriu fata de partenerii lor si sa creeze proceduri clare, transparente si rezonabile pentru situatiile ce justifica o limitare a accesului la reteaua sa", a declarat presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu. In perioada 2012 - 2013, Simplus era principalul jucator din Romania pe piata de intermediere de transmitere de mesaje comerciale prin numere scurte. Actiunile Orange au diminuat in mod semnificativ capacitatea acestui integrator de a concura pe piata, cifra de afaceri a Simplus diminuandu-se in perioada 2012 - 2015 de aproximativ cinci ori. Autoritatea de Concurenta va informa Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) cu privire la disfunctionalitatile identificate in cadrul investigatiei pe piata analizata, in vederea analizei oportunitatii impunerii de masuri in acest domeniu de activitate. "Reamintim ca Autoritatea de Concurenta a derulat mai multe actiuni pe piata telecomunicatiilor, ceea ce a dus la o piata concurentiala oferind produse si servicii la preturi rezonabile si un grad mare de penetrare in randul populatiei", se mai arata in comunicat. Astfel, Consiliul Concurentei a sanctionat, in 2011, companiile Orange, cu 34,8 milioane euro, si Vodafone, cu 28,3 milioane euro, pentru abuz de pozitie dominanta. Cele doua companii au contestat sanctiunile, in cazul Orange instanta suprema mentinand decizia Consiliului Concurentei, iar cazul Vodafone se afla inca pe rol. Consiliul Concurentei a mai derulat doua investigatii pe piata comercializarii produselor preplatite de telefonie mobila privind fixarea pretului de revanzare, impartire a pietei si instituirea unor obligatii de neconcurenta intre trei operatori de telefonie mobila (Orange, Vodafone, Cosmote) si distribuitorii acestora. In urma implementarii angajamentelor asumate de companiile implicate, au fost elaborate criterii transparente si nediscriminatorii pentru selectia distribuitorilor si sub-distribuitorilor, restabilindu-se mediului concurential. De asemenea, o influenta majora in vederea imbunatatirii climatului concurential a avut-o implementarea angajamentelor de nediscriminare interna pe care si le-au asumat principalii operatori mobili (Orange, Vodafone, Telekom si RCS&RDS) in cadrul investigatiei derulate de Consiliul Concurentei privind serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale retelelor de comunicatii electronice operate de fiecare dintre aceste companii. Consiliul Concurentei monitorizeaza atent pietele de comunicatii electronice, urmarind nu numai evolutia si comportamentul operatorilor de pe piata, ci si cadrul legal, in stransa cooperare cu ANCOM, autoritatea de reglementare. Astfel, propunerile Autoritatii de Concurenta in 2012, in contextul licitatiei de spectru pentru alocarea frecventelor in benzile de 800, 900, 1800 si 2600 MHz, au condus la o imbunatatire a concurentei pe aceasta piata, in special prin cresterea numarului de operatori (de la trei la patru). Tot in gama aspectelor benefice unui mediu concurential, din datele statistice, rezulta o crestere a numarului de portari, ceea ce indica sensibilitatea obiceiului de consum al clientilor de servicii mobile (aspect relevant si pentru serviciile de telefonie la punct fix), atat la factorul pret, cat si la calitatea si diversitatea serviciilor. Interventiile Consiliului Concurentei pe piata telecomunicatiilor, in 20 de ani de activitate, au generat consumatorilor economii de aproximativ 575 de milioane de euro, arata studiul privind impactul politicii de concurenta, realizat de Academia de Studii Economice din Bucuresti (ASE).

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG