Cuc: Cat timp Romania si romanii vor autostrazi, daca ne oprim si 15 minute ne costa foarte mult; vom lucra non-stop
Data publicarii: 15-03-2019 | Economie
Antreprenorii se vor plictisi de prezenta mea, dar trebuie sa terminam loturile de autostrazi si tronsoanele de cale ferata aflate in executie, iar cat timp Romania si romanii vor autostrazi eu cred ca daca ne oprim si 15 minute ne costa foarte mult, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, aflat intr-o actiune de verificare a stadiului lucrarilor de modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare de pe loturile Coslariu - Vintu de Jos, Vintu de Jos - Simeria si Simeria - Gurasada.
"Eu le-as multumi pe de-o parte constructorilor ca nu au incetat lucrul, in lipsa bugetului aprobat. Si constructorii puteau sa spuna: 'Nu aveti bugetul aprobat, stam blocati pana cand aveti bugetul, sa stim ca ne luam banii'. Aici au dat dovada de seriozitate si de consecventa si pentru asta le multumesc! Cat timp Romania si romanii vor autostrazi, eu cred ca daca ne oprim si 15 minute ne costa foarte mult. Noi vom lucra non-stop ca sa vedem ca se implementeaza proiectele pe care le avem acum in desfasurare. Vrem sa finalizam numarul de kilometri de cale ferata modernizata asa cum si-a asumat CFR Infrastructura. Pentru asta ii voi sprijini cu masuri legislative, cu tot ce se impune sa fac, in calitatea mea de ministru al transporturilor', a declarat ministrul.
Potrivit unui comunicat al ministerului de resort, obiectivele proiectului de modernizare intre Simeria si Coslariu, proiect in lungime de 74,4 km sunt: modernizarea a 56,67 km CF dubla electrificata; construirea a 17,76 km CF dubla electrificata; modernizarea a noua statii CF/HM - Coslariu, Sintimbru, Barabant, Alba Iulia, Vintu de Jos, Blandiana, Sibot, Aurel Vlaicu, Orastie; modernizarea (construirea) a 90 poduri/podete (33 de poduri si 57 de podete); constructie tunel - tunel Turdas (780 metri) si modernizarea a 15 treceri la nivel de cale ferata.
In ceea ce priveste stadiul de executie a lucrarilor pe cele 2 loturi, se inregistreaza urmatoarea situatie: pe Simeria - Vintu de Jos (41,4 km) stadiul de executie este 97%, lucrarea fiind realizata de Consortiul Swietelsky - Strabag - Alstom - Arcada - Euro Construct - Transferoviar Grup, cu o valoare a contractului de 1,35 miliarde de lei fara TVA, iar pe Vintu de Jos - Coslariu (33 km) stadiul de executie este 89%, lucrarea fiind realizata de Impresa Pizzarotti &C S.p.A (valoarea contractului - 766,92 milioane de lei, fara TVA).
Pe tronsonul 3 Gurasada - Simeria (40,88 km) stadiul de executie este de 7,71%. Constructorul acestui tronson este FCC Construccion SA - Astaldi SpA - Convensa (Contratas y Ventas, S.A.), iar valoarea totala a contractului este de 2,64 miliarde de lei (fara TVA).
Prin acest contract se urmareste realizarea urmatoarelor obiective: modernizarea a 40,88 km de infrastructura si suprastructura feroviara pentru viteza maxima de 160 km/h, lucrari de terasamente si consolidari, construirea a 17 poduri (dintre care trei peste raul Mures), 27 de podete, patru pasaje superioare, trei pasaje inferioare, lucrari civile in noua statii de cale ferata (inclusiv halte comerciale/puncte de oprire), lucrari de electrificare si energoalimentare si lucrari de implementare a sistemului de siguranta a traficului ERTMS (ETCS nivel 2+GSM-R).
"I-am transmis antreprenorului ca il asigur de tot sprijinul meu administrativ, dar i-am si atras atentia sa se mobilizeze, sa ia in serios subcontractorii sai, sa-i plateasca la timp si sa execute lucrari de calitate. In caz contrar, compania nu va ezita sa ia masuri. Vreau sa am o relatie contractuala cu un partener onest, care sa isi execute obligatiile contractuale si nu sa urmareasca obtinerea de claim-uri. Sa mai renuntam la politica asta a claim-urilor, ca nici nu ne apucam bine de construit si facem doua-trei clame-uri, ca sa mai luam niste bani de la statul roman. Nu mai merge! Ori lucram cum trebuie, ori, daca venim sa facem claim-uri in Romania, atunci si noi vom lua masurile care se impun. Drastice. Antreprenorii or sa se plictiseasca de prezenta mea, dar asta-i viata. Acum trebuie sa terminam loturile de autostrazi si tronsoanele de cale ferata pe care le avem in executie. Daca unii o iau in deradere sau li se pare ca glumesc, o sa vada si reversul medaliei pe care il vom aplica fara a avea niciun fel de ezitare, pentru ca rabdarea romanilor a ajuns la final. Nu mai putem sa toleram! Vrem cu totii sa avem cale ferata rapida, vrem sa avem autostrazi si de asta ma voi asigura eu, ca ministru, ca vom avea in acest mandat!", a avertizat Razvan Cuc.
Sursa: Agerpress
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI