A fost lansat raportul AUKA cu privire la “Soluţiile de plată mobilă pentru IMM-urile din România”
Data publicarii: 26-04-2019 | Finante-BanciRaportul ”Soluții de plată mobilă pentru IMM-urile din România” a fost lansat la data de 24 aprilie de către compania norvegiană Auka, companie ce activează în domeniul tehnologiei financiare. Raportul susnumit oferă o analiză completă a celor mai importanți factori care influențează dezvoltarea și gradul de adopție al plăților mobile în rândul companiilor de retail din România.
Rezultatele raportului se bazează pe un studiu de cercetare realizat în luna ianuarie a acestui an pe un eșantion de 28.000 de respondenți ce cuprinde reprezentați ai unor IMM-uri din domeniul comerțului, serviciilor, și din industria ospitalității din toate cele 28 de state membre ale Uniunii Europene. Bazându-se pe întrebări care privesc în mod direct tehnologiile de plăți mobile, rata de implementare a acestora în rândul companiilor mici și mijloci, raportul a reușit o sinteză care să ne pună la curent cu cele mai noi tendințe din acest domeniu pe piața din România.
"Din perspectiva noastră, România este o piață cu potenţial pentru plățile mobile. Deşi majoritatea românilor încă se bazează în mare măsură pe numerar, putem vedea din raport că există o tranziţie către mai multe modalităţi inovatoare de plăți, care sunt adoptate deja pe alte piețe. Mai exact, în România există un puternic ecosistem tehnologic, cu o comunitate în creștere, astfel încurajăm consumatorii și companiile să adopte aceste metode noi, ceea ce va duce în cele din urmă la creşterea performanţei afacerilor şi la dezvoltarea economiei în ansamblu”, a declarat Daniel Döderlein, CEO, Auka.
Iată câteva dintre rezultatele studiului Auka:
Rezultatele raportului se bazează pe un studiu de cercetare realizat în luna ianuarie a acestui an pe un eșantion de 28.000 de respondenți ce cuprinde reprezentați ai unor IMM-uri din domeniul comerțului, serviciilor, și din industria ospitalității din toate cele 28 de state membre ale Uniunii Europene. Bazându-se pe întrebări care privesc în mod direct tehnologiile de plăți mobile, rata de implementare a acestora în rândul companiilor mici și mijloci, raportul a reușit o sinteză care să ne pună la curent cu cele mai noi tendințe din acest domeniu pe piața din România.
"Din perspectiva noastră, România este o piață cu potenţial pentru plățile mobile. Deşi majoritatea românilor încă se bazează în mare măsură pe numerar, putem vedea din raport că există o tranziţie către mai multe modalităţi inovatoare de plăți, care sunt adoptate deja pe alte piețe. Mai exact, în România există un puternic ecosistem tehnologic, cu o comunitate în creștere, astfel încurajăm consumatorii și companiile să adopte aceste metode noi, ceea ce va duce în cele din urmă la creşterea performanţei afacerilor şi la dezvoltarea economiei în ansamblu”, a declarat Daniel Döderlein, CEO, Auka.
Iată câteva dintre rezultatele studiului Auka:
- Aproximativ 78% din respondenții care au participat la acest sondaj au declarat că companiile lor au o prezență online. Media europeană este de 88% in acest sens.
- Cele mai vizibile companii pe piața online sunt cele din industriile de retail și cea a ospitalității.
- 88% dintre respondenții români au declarat faptul că organizațiile pe care le reprezintă accepta plata cash. 87% dintre companii acceptă plata cu cardul. Din acest punct de vedere, creșterea este una semnificativă considerând faptul ca media europeană a companiilor care acceptă plățile electronice este de doar 78%.
- Companiile din România excelează în raport cu țările vecine și în ceea ce privește plățile prin intermediul telefoanelor mobile. În prezent, aproximativ 58% dintre IMM-uri acceptă acest tip de plăți pe teritoriul țării noastre.
- Alte 39 de procente susțin că ar lua în considerare introducerea plăților prin intermediul telefoanelor mobile.
- 51% dintre respondenții acestui sondaj au declarat că nu s-au confruntat cu probleme la nivelul plăților prin numerar, cu cardul sau prin intermediul tehnologiei mobile.
- O treime din respondenți au declarat faptul ca plățile prin cash sunt consumatoare de timp, preferând plățile prin card, mult mai rapide din toate punctele de vedere.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI