Microsoft aniversează împreună cu clienții săi, un an de GDPR
Data publicarii: 31-05-2019 | EconomieAu trecut doar câteva zile de la aniversarea unui an de la intrarea în vigoare a Regulamentului General al Uniunii Europene privind protecția datelor, cunoscut și sub numele de GDPR. Revoluționar din punct de vedere al confidențialității, acest cadru legislativ le permite tuturor locuitorilor Uniunii Europene, un control total în ceea ce privește informațiile și datele cu caracter personal și în același timp, le oferă încrederea deplină că tehnologiile moderne pot fi utilizate în siguranță și libertate totală.
Deși la început legea europeană a creat panică în rândul companiilor și persoanelor fizice care dețin situri web, măsura s-a dovedit una cât se poate de binevenită iar problemele legate de implementarea ei s-au rezolvat încă înainte ca aceasta sa intre în vigoare în mod oficial.
„Companiile globale au demonstrat că îl pot adopta și au reușit să implementeze noi sisteme pentru a garanta că oamenii înțeleg și își pot controla datele personale. Regulamentul a inspirat o mișcare globală pentru o reglementare mai solidă a confidențialității, prin adoptarea de noi legi în Brazilia, China, India, Japonia, Coreea de Sud, Thailanda și în alte părți.”, menționează Julie Brill, Corporate VP & Deputy General Counsel, Microsoft, în articolul publicat pe blogul Microsoft On the Issues.
Care este însă legătura dintre GDPR și Microsoft? Ei bine, compania americană încurajează oamenii să își gestioneze informațiile cu caracter personal în concordanță cu GDPR și mai ales, având ca punct de plecare această lege care a devenit fundamentală pentru industria de web si IT a Europei de azi. În acest sens, Microsoft a for prima companie care a implementat și furnizat Gdpr în drepturile de control al datelor clienților săi, extinzând această opțiune la nivelul întregii lumi și nu doar a continentului european, unde este obligatorie.
Aceste opțiuni sunt disponibile în cadrul panoului de control al Microsoft pentru confidențialitate. Nu discutăm despre o opțiune disponibilă în cel mai popular produs al companiei, sistemul de operare Windows ci în însăși contul personal pe care cei are folosesc și celelalte servicii ale Microsoft, și-l crează voluntar pe platforma dedicată.
Potrivit datelor oficiale, de la intrarea în vigoare a GDPR și până acum, nu mai puțin de 18 milioane de utilizatori din întreaga lume au decis utilizarea acestor instrumente de control disponibile în cadrul contului Microsoft pentru a-și gestiona datele personale. În acest sens, cel mai mare nivel de implicare vine din Statele Unite, unde peste 6,7 milioane de persoane au utilizat până acum panoul de control pentru confidențialitate.
Se discută însă în continuare despre cadrul legal al aplicării noilor prevederi astfel încât să se înlesnească interoperabilitatea și circulația datelor peste limitele granițelor naționale sau ale Uniunii Europene.
Deși la început legea europeană a creat panică în rândul companiilor și persoanelor fizice care dețin situri web, măsura s-a dovedit una cât se poate de binevenită iar problemele legate de implementarea ei s-au rezolvat încă înainte ca aceasta sa intre în vigoare în mod oficial.
„Companiile globale au demonstrat că îl pot adopta și au reușit să implementeze noi sisteme pentru a garanta că oamenii înțeleg și își pot controla datele personale. Regulamentul a inspirat o mișcare globală pentru o reglementare mai solidă a confidențialității, prin adoptarea de noi legi în Brazilia, China, India, Japonia, Coreea de Sud, Thailanda și în alte părți.”, menționează Julie Brill, Corporate VP & Deputy General Counsel, Microsoft, în articolul publicat pe blogul Microsoft On the Issues.
Care este însă legătura dintre GDPR și Microsoft? Ei bine, compania americană încurajează oamenii să își gestioneze informațiile cu caracter personal în concordanță cu GDPR și mai ales, având ca punct de plecare această lege care a devenit fundamentală pentru industria de web si IT a Europei de azi. În acest sens, Microsoft a for prima companie care a implementat și furnizat Gdpr în drepturile de control al datelor clienților săi, extinzând această opțiune la nivelul întregii lumi și nu doar a continentului european, unde este obligatorie.
Aceste opțiuni sunt disponibile în cadrul panoului de control al Microsoft pentru confidențialitate. Nu discutăm despre o opțiune disponibilă în cel mai popular produs al companiei, sistemul de operare Windows ci în însăși contul personal pe care cei are folosesc și celelalte servicii ale Microsoft, și-l crează voluntar pe platforma dedicată.
Potrivit datelor oficiale, de la intrarea în vigoare a GDPR și până acum, nu mai puțin de 18 milioane de utilizatori din întreaga lume au decis utilizarea acestor instrumente de control disponibile în cadrul contului Microsoft pentru a-și gestiona datele personale. În acest sens, cel mai mare nivel de implicare vine din Statele Unite, unde peste 6,7 milioane de persoane au utilizat până acum panoul de control pentru confidențialitate.
Se discută însă în continuare despre cadrul legal al aplicării noilor prevederi astfel încât să se înlesnească interoperabilitatea și circulația datelor peste limitele granițelor naționale sau ale Uniunii Europene.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall