Topul companiilor germane din România este alcătuit în mare parte din retaileri
Data publicarii: 04-10-2019 | EconomieÎn topul celor mai importante 10 companii germane din România, conduc detașat retailerii. Topul realizat de experții KeysFin cu ocazia sărbătorii Zilei Unității Germane cuprinde nu mai puțin de 4 retaileri de calibru prezenți pe piața de profil locală.
Astfel, cea mai mare companie cu acționariat majoritar german, din punctul de vedere al cifrei de afaceri pe anul 2018, este Kaufland România SCS, cu un total de 2,3 miliarde euro. Pe locul al doilea se clasează British American Tobacco Trading Srl cu 2 miliarde de euro urmată de Lidl Discount (1.7 miliarde de euro), Selgros Cash & Carry (799,4 milioane de euro) respectiv Rewe România cu o cifră de afaceri de 742 milioane euro.
Însumat, cele zece companii germane din acest top au depășit în anul 2018 o cifră de afaceri de 12 miliarde de euro. Totalul în ceea ce privește companiile germane se ridică la 25 miliarde de euro, restul de 13 miliarde fiind împărțit de alte peste 4200 de companii din industria prelucrătoare, transporturi, logistică, IT&C, imobiliare, construcții și agricultură.

„Germania rămâne un partener strategic comercial al României, însă topul companiilor germane ne arată și potențialul altor sectoare în relațiile economice dintre cele două țări. Industria prelucrătoare a cunoscut un avans deloc de neglijat, reușind astfel să se claseze pe prima poziție în acest top, cu cea mai mare cifră de afaceri cumulată, de peste 11,5 miliarde de lei în 2018. Acest lucru dă un semnal pozitiv investitorilor străini, care sunt din ce în ce mai atrași de posibilitatea de a obține profituri în acest sector, însă dezvoltarea acestui sector va fi puternic influențată și de aspectul legat de resursele umane: găsirea de personal calificat pe plan local va determina evoluția viitoare a industriei prelucrătoare în România. Pe de altă parte, în cazul comerțului, rezultatele sunt previzibile ținând cont de modelul de creștere bazat pe consum”, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
Potrivit analizei amintite mai sus, Germania își păstrează statutul de prim partener comercial al României, atât în ceea ce privește exporturile cât și importurile din și înspre economia acesteia. Totodată, Germania a devenit și al doilea cel mai mare investitor străin din România cu un aport însumat de peste 10 miliarde de euro.
Astfel, cea mai mare companie cu acționariat majoritar german, din punctul de vedere al cifrei de afaceri pe anul 2018, este Kaufland România SCS, cu un total de 2,3 miliarde euro. Pe locul al doilea se clasează British American Tobacco Trading Srl cu 2 miliarde de euro urmată de Lidl Discount (1.7 miliarde de euro), Selgros Cash & Carry (799,4 milioane de euro) respectiv Rewe România cu o cifră de afaceri de 742 milioane euro.
Însumat, cele zece companii germane din acest top au depășit în anul 2018 o cifră de afaceri de 12 miliarde de euro. Totalul în ceea ce privește companiile germane se ridică la 25 miliarde de euro, restul de 13 miliarde fiind împărțit de alte peste 4200 de companii din industria prelucrătoare, transporturi, logistică, IT&C, imobiliare, construcții și agricultură.



„Germania rămâne un partener strategic comercial al României, însă topul companiilor germane ne arată și potențialul altor sectoare în relațiile economice dintre cele două țări. Industria prelucrătoare a cunoscut un avans deloc de neglijat, reușind astfel să se claseze pe prima poziție în acest top, cu cea mai mare cifră de afaceri cumulată, de peste 11,5 miliarde de lei în 2018. Acest lucru dă un semnal pozitiv investitorilor străini, care sunt din ce în ce mai atrași de posibilitatea de a obține profituri în acest sector, însă dezvoltarea acestui sector va fi puternic influențată și de aspectul legat de resursele umane: găsirea de personal calificat pe plan local va determina evoluția viitoare a industriei prelucrătoare în România. Pe de altă parte, în cazul comerțului, rezultatele sunt previzibile ținând cont de modelul de creștere bazat pe consum”, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
Potrivit analizei amintite mai sus, Germania își păstrează statutul de prim partener comercial al României, atât în ceea ce privește exporturile cât și importurile din și înspre economia acesteia. Totodată, Germania a devenit și al doilea cel mai mare investitor străin din România cu un aport însumat de peste 10 miliarde de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial