PwC: O treime dintre angajații care renunță la joburi, o fac înainte de a împlini un an la locurile de muncă
Data publicarii: 24-12-2019 | HR/CarierePotrivit studiului PwC Saratoga 2019, rata plecărilor din proprie inițiativă a angajaților este în creștere cu 5,1 procente în acest an față de anii precedenți, aceasta ajungând la 18,7% în 2019. Studiul anual publicat de PwC se concentrează pe analiza eficienței capitalului uman, prezentând o serie de valori detaliate cu privire la acesta și o serie de date de referință care permit companiilor o analiză eficientă asupra pieței muncii din România.
Realizat de institutul PwC Saratoga, studiul a analizat 180 de indicatori ai forței de muncă care privesc direct eficiența organizațională, eficiența personalului, cifrele de afaceri și structurile de resurse umane din cadrul a 23 de companii din sectoare economice diferite precum industria farmaceutică, retail, sectorul bancar și producția industrială.
Potrivit studiului, o treime (32,2%) dintre persoanele care au renunțat la locurile de muncă din proprie inițiativă în acest an au luat această decizie la mai puțin de un an în companie, un număr care se află de asemenea în creștere cu 7,3% față de anul 2017. Mai mult, peste 60% dintre cei care au renunțat voluntar la locurile de muncă fac parte din Generația Z, compusă din cei care s-au născut după anul 1995.
Studiul evaluează și perioada medie petrecută de angajați la un loc de muncă, aceasta ajungând la 4 ani. Cei mai statornici sunt cei din Generația Millennials (Y - născuți între 1977 și 1994), care compun și aproximativ 60% din forța de muncă din țara noastră.
”Competiția între angajatori a devenit foarte puternică, în ultimii ani, din cauza deficitului forței de muncă. Ca urmare, atât salariile, cât și pachetele de beneficii sau mediul de lucru au devenit mai atractive la nivelul întregii piețe, pe măsură ce companiile au îmbunătățit ofertele de angajare și au făcut investiții în programe de training și dezvoltare. Reversul este că această concurență a amplificat fluctuația angajaților și, implicit, costurile de angajare. Vestea bună este că, în ansamblu, rentabilitatea capitalului uman, indicatorul de productivitate, a crescut cu aproximativ 10% în rândul companiilor participante”, spune Ionuț Simion, Country Managing Partner, PwC România.
Realizat de institutul PwC Saratoga, studiul a analizat 180 de indicatori ai forței de muncă care privesc direct eficiența organizațională, eficiența personalului, cifrele de afaceri și structurile de resurse umane din cadrul a 23 de companii din sectoare economice diferite precum industria farmaceutică, retail, sectorul bancar și producția industrială.
Potrivit studiului, o treime (32,2%) dintre persoanele care au renunțat la locurile de muncă din proprie inițiativă în acest an au luat această decizie la mai puțin de un an în companie, un număr care se află de asemenea în creștere cu 7,3% față de anul 2017. Mai mult, peste 60% dintre cei care au renunțat voluntar la locurile de muncă fac parte din Generația Z, compusă din cei care s-au născut după anul 1995.
Studiul evaluează și perioada medie petrecută de angajați la un loc de muncă, aceasta ajungând la 4 ani. Cei mai statornici sunt cei din Generația Millennials (Y - născuți între 1977 și 1994), care compun și aproximativ 60% din forța de muncă din țara noastră.
”Competiția între angajatori a devenit foarte puternică, în ultimii ani, din cauza deficitului forței de muncă. Ca urmare, atât salariile, cât și pachetele de beneficii sau mediul de lucru au devenit mai atractive la nivelul întregii piețe, pe măsură ce companiile au îmbunătățit ofertele de angajare și au făcut investiții în programe de training și dezvoltare. Reversul este că această concurență a amplificat fluctuația angajaților și, implicit, costurile de angajare. Vestea bună este că, în ansamblu, rentabilitatea capitalului uman, indicatorul de productivitate, a crescut cu aproximativ 10% în rândul companiilor participante”, spune Ionuț Simion, Country Managing Partner, PwC România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI