Românii preferă să iasă din casă pentru evenimente sportive, jocuri de noroc și concerte
Data publicarii: 30-12-2019 | LifestylePotrivit analizei KeysFin care se bazează pe datele financiare anuale ale societăților înregistrate cu codurile CAEN 90, 91, 92 și 93 ce cuprind în principal companiile cu destinații recreative, românii au început să aleagă într-un număr din ce mai mare evenimentele sportive și concertele pentru a-și petrece timpul liber. De altfel, acest tip de companii au înregistrat și cele mai notabile performanțe în categoria cultură și divertisment din ultimii 10 ani.
Studiul Keysfin „The Business of Going Out”, evidențiază însă în primul rând sălile de jocuri, care dețin în continuare supremația pe acest segment, acestea acaparând 75% din totalul cifrei de afaceri ale companiilor înregistrate în România în sectorul cultură și divertisment.
Pe de altă parte, cultura a scăzut cu 8 puncte procentuale de la 10% din cifra de afaceri la doar 2% din cifra de afaceri, concertele și evenimentele sportive crescând cu 4 respectiv 7 procente. Valoarea totală a cifrei de afaceri a companiilor angrenate în categoria cultură și divertisment a ajuns la finele anului 2018 la suma de 11,3 miliarde de lei, o creștere de 80% față de nivelul atins la finele anului 2009 și cu 48% mai mare decât nivelul atins la finele anului 2014. Pentru anul 2019, analiștii KeysFin prevăd o creștere de 7%, creștere care ar duce suma totală a cifrei de afaceri la peste 12 miliarde de lei.
„Timpul liber a devenit un bun important, mai ales pentru românii din mediul urban, iar acest lucru se reflectă și în sumele pe care le alocă activităților de timp liber. Este de remarcat faptul că rezultatul net a avansat exponențial de la o pierdere de 309 milioane de lei în 2009, la un profit de peste 1,1 miliarde de lei în 2018. Categoria Cultură și divertisment se mândrește astfel cu unul dintre cele mai ridicate niveluri ale rentabilității capitalului din economia românească. Cu alte cuvinte, acesta este sectorul în care acționarii au obținut unul dintre cele mai mari randamente în urma investiției lor - peste 90% - mult peste media economiei de 10,8% în 2018, raportând informațiile analizate la studiul nostru anual Condițiile de business din România.” a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
În prezent, în România sunt înregistrate peste 12.000 de companii în sectorul cultură și divertisment, o creștere de 116% față de anul 2009 și de 51% față de anul 2014. Companiile care activează în categoria jocurilor de noroc reprezintă doar 7% din acest total, cu toate acestea, ele acaparând trei sferturi din cifra de afaceri totală.
Studiul Keysfin „The Business of Going Out”, evidențiază însă în primul rând sălile de jocuri, care dețin în continuare supremația pe acest segment, acestea acaparând 75% din totalul cifrei de afaceri ale companiilor înregistrate în România în sectorul cultură și divertisment.
Pe de altă parte, cultura a scăzut cu 8 puncte procentuale de la 10% din cifra de afaceri la doar 2% din cifra de afaceri, concertele și evenimentele sportive crescând cu 4 respectiv 7 procente. Valoarea totală a cifrei de afaceri a companiilor angrenate în categoria cultură și divertisment a ajuns la finele anului 2018 la suma de 11,3 miliarde de lei, o creștere de 80% față de nivelul atins la finele anului 2009 și cu 48% mai mare decât nivelul atins la finele anului 2014. Pentru anul 2019, analiștii KeysFin prevăd o creștere de 7%, creștere care ar duce suma totală a cifrei de afaceri la peste 12 miliarde de lei.
„Timpul liber a devenit un bun important, mai ales pentru românii din mediul urban, iar acest lucru se reflectă și în sumele pe care le alocă activităților de timp liber. Este de remarcat faptul că rezultatul net a avansat exponențial de la o pierdere de 309 milioane de lei în 2009, la un profit de peste 1,1 miliarde de lei în 2018. Categoria Cultură și divertisment se mândrește astfel cu unul dintre cele mai ridicate niveluri ale rentabilității capitalului din economia românească. Cu alte cuvinte, acesta este sectorul în care acționarii au obținut unul dintre cele mai mari randamente în urma investiției lor - peste 90% - mult peste media economiei de 10,8% în 2018, raportând informațiile analizate la studiul nostru anual Condițiile de business din România.” a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
În prezent, în România sunt înregistrate peste 12.000 de companii în sectorul cultură și divertisment, o creștere de 116% față de anul 2009 și de 51% față de anul 2014. Companiile care activează în categoria jocurilor de noroc reprezintă doar 7% din acest total, cu toate acestea, ele acaparând trei sferturi din cifra de afaceri totală.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare
- BNR a decis să mențină rata dobânzii de politică monetară la 7,00% pe an
- Proiectul GirlPower Network: Transformarea Educației în Mediul Rural Românesc
- Opinie Deloitte: Sanctiunile aplicabile in cazul neconformarii la sistemul de raportare RO e-Factura
- NN Romania o numeste pe Eszter Martin in rolul de Chief HR Officer