Românii preferă să iasă din casă pentru evenimente sportive, jocuri de noroc și concerte
Data publicarii: 30-12-2019 | LifestylePotrivit analizei KeysFin care se bazează pe datele financiare anuale ale societăților înregistrate cu codurile CAEN 90, 91, 92 și 93 ce cuprind în principal companiile cu destinații recreative, românii au început să aleagă într-un număr din ce mai mare evenimentele sportive și concertele pentru a-și petrece timpul liber. De altfel, acest tip de companii au înregistrat și cele mai notabile performanțe în categoria cultură și divertisment din ultimii 10 ani.
Studiul Keysfin „The Business of Going Out”, evidențiază însă în primul rând sălile de jocuri, care dețin în continuare supremația pe acest segment, acestea acaparând 75% din totalul cifrei de afaceri ale companiilor înregistrate în România în sectorul cultură și divertisment.
Pe de altă parte, cultura a scăzut cu 8 puncte procentuale de la 10% din cifra de afaceri la doar 2% din cifra de afaceri, concertele și evenimentele sportive crescând cu 4 respectiv 7 procente. Valoarea totală a cifrei de afaceri a companiilor angrenate în categoria cultură și divertisment a ajuns la finele anului 2018 la suma de 11,3 miliarde de lei, o creștere de 80% față de nivelul atins la finele anului 2009 și cu 48% mai mare decât nivelul atins la finele anului 2014. Pentru anul 2019, analiștii KeysFin prevăd o creștere de 7%, creștere care ar duce suma totală a cifrei de afaceri la peste 12 miliarde de lei.
„Timpul liber a devenit un bun important, mai ales pentru românii din mediul urban, iar acest lucru se reflectă și în sumele pe care le alocă activităților de timp liber. Este de remarcat faptul că rezultatul net a avansat exponențial de la o pierdere de 309 milioane de lei în 2009, la un profit de peste 1,1 miliarde de lei în 2018. Categoria Cultură și divertisment se mândrește astfel cu unul dintre cele mai ridicate niveluri ale rentabilității capitalului din economia românească. Cu alte cuvinte, acesta este sectorul în care acționarii au obținut unul dintre cele mai mari randamente în urma investiției lor - peste 90% - mult peste media economiei de 10,8% în 2018, raportând informațiile analizate la studiul nostru anual Condițiile de business din România.” a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
În prezent, în România sunt înregistrate peste 12.000 de companii în sectorul cultură și divertisment, o creștere de 116% față de anul 2009 și de 51% față de anul 2014. Companiile care activează în categoria jocurilor de noroc reprezintă doar 7% din acest total, cu toate acestea, ele acaparând trei sferturi din cifra de afaceri totală.
Studiul Keysfin „The Business of Going Out”, evidențiază însă în primul rând sălile de jocuri, care dețin în continuare supremația pe acest segment, acestea acaparând 75% din totalul cifrei de afaceri ale companiilor înregistrate în România în sectorul cultură și divertisment.
Pe de altă parte, cultura a scăzut cu 8 puncte procentuale de la 10% din cifra de afaceri la doar 2% din cifra de afaceri, concertele și evenimentele sportive crescând cu 4 respectiv 7 procente. Valoarea totală a cifrei de afaceri a companiilor angrenate în categoria cultură și divertisment a ajuns la finele anului 2018 la suma de 11,3 miliarde de lei, o creștere de 80% față de nivelul atins la finele anului 2009 și cu 48% mai mare decât nivelul atins la finele anului 2014. Pentru anul 2019, analiștii KeysFin prevăd o creștere de 7%, creștere care ar duce suma totală a cifrei de afaceri la peste 12 miliarde de lei.
„Timpul liber a devenit un bun important, mai ales pentru românii din mediul urban, iar acest lucru se reflectă și în sumele pe care le alocă activităților de timp liber. Este de remarcat faptul că rezultatul net a avansat exponențial de la o pierdere de 309 milioane de lei în 2009, la un profit de peste 1,1 miliarde de lei în 2018. Categoria Cultură și divertisment se mândrește astfel cu unul dintre cele mai ridicate niveluri ale rentabilității capitalului din economia românească. Cu alte cuvinte, acesta este sectorul în care acționarii au obținut unul dintre cele mai mari randamente în urma investiției lor - peste 90% - mult peste media economiei de 10,8% în 2018, raportând informațiile analizate la studiul nostru anual Condițiile de business din România.” a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, unul din cei mai importanți furnizori de soluții de business information din România.
În prezent, în România sunt înregistrate peste 12.000 de companii în sectorul cultură și divertisment, o creștere de 116% față de anul 2009 și de 51% față de anul 2014. Companiile care activează în categoria jocurilor de noroc reprezintă doar 7% din acest total, cu toate acestea, ele acaparând trei sferturi din cifra de afaceri totală.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Coordonarea sistemelor de securitate sociala in contextul Brexit incepe sa prinda contur
- Digitalizarea administratiei fiscale din Romania, pe calea cea buna. Ce masuri asteptam in 2021?
- Acordul post-Brexit – reguli pentru schimburile comerciale cu produse de origine preferentiala
- Reguli privind detasarea lucratorilor intre statele UE. Ce obligatii au angajatorii?
- Activitatea de fuziuni si achizitii s-a mentinut la un nivel semnificativ in 2020, in pofida contextului general fara precedent
- Economia globală va reveni la nivelul pre pandemie până la începutul lui 2022, înregistrând în anul curent o creștere record pentru acest secol
- Fantoma Craciunului in speta tichetelor cadou - trecut, prezent si viitor
- Kaspersky: 27% dintre gameri la nivel global ascund de părinții lor cât de mult timp petrec cu jocurile video
- Activitatea globala de fuziuni si achizitii a fost rezistenta la socuri in 2020, se asteapta o intensificare a activitatii in anii urmatori
- Counsel Group Frankfurt l-a numit pe Alexandru Sgâncă în funcția de Country Manager
- Deloitte a asistat VIG in preluarea activelor Aegon din Ungaria, Polonia, Romania si Turcia
- PwC România și D&B David și Baias au asistat Vista Bank România în tranzacția de achiziție a Credit Agricole Bank România
- Patru din zece români reușesc să facă economii în pandemie
- Opinie Deloitte: factorii care ar putea influenta activitatea companiilor in 2021
- Siguranța angajatilor si revenirea la locul de munca sunt principalele preocupari din perspectiva juridica ale organizatiilor