Cei ce aplică pentru noi locuri de muncă ar renunța la bani pentru flexibilitate sau programe de instruire
Data publicarii: 06-01-2020 | HR/CarierePotrivit studiului „Viitorul recrutării” realizat de către PwC US, jumătate din persoanele care își caută un loc de muncă ar renunța de bunăvoie în medie la 11,7% din salariu dacă ar obține în schimb o flexibilitate mai mare a programului de muncă. O treime dintre aceștia ar ceda un salariu în schimbul unor programe de instruire sau îmbunătățire a competențelor. Angajații care lucrează în domeniul tehnologiei cu atât mai mult, ar renunța chiar la 12 procente din salariu pentru aceste cerințe. Reputația angajatorului și experiența pe care viitorii angajați o au pe parcursul recrutării sunt de asemenea definitorii în alegerea unui loc de muncă.
”Compensația financiară este, tradițional, pe primul loc atunci când o persoană căuta un loc de muncă. În ultima vreme, se observă, la nivel global, tendința de a renunța la o parte din remunerație pentru un pachet de beneficii care cuprinde oportunități de formare și dezvoltare de tip upskilling sau flexibilitatea programului de lucru. Această preocupare a angajaților pentru programe de formare a devenit mai mare, recent, ca urmare a transformărilor extrem de rapide generate de noile tehnologii, cu impact major inclusiv asupra forței de muncă. Astfel, mulți angajați conștientizează că trebuie să își îmbunătățească abilitățile digitale și nu numai, pentru a rămâne competitivi pe piața muncii”, spune Ionuț Sas, Partener, People & Organisation Leader, PwC România.
Potrivit aceluiași raport, 92% dintre candidați recunosc că au experimentat practici slabe de recrutare la un moment dat, peste 60% dintre aceștia arătându-se nemulțumiți cu privire la felul în care se desfășoară procesul de recrutare, mai ales atunci când acesta durează mai mult de o lună ori când recruiterii întrerup comunicarea cu pretendenții pe care îi intervievează, fără niciun fel de explicații. Spre exemplu, 49% dintre candidații care lucrează în sectoare cu o cerere ridicată precum tehnologia, băncile și energia au spus că sunt mai dispuși să refuze un job din cauza procesului de recrutare în vreme ce 56% dintre cei chestionați au spus că descurajează alte persoane să aplice la astfel de companii.
”Compensația financiară este, tradițional, pe primul loc atunci când o persoană căuta un loc de muncă. În ultima vreme, se observă, la nivel global, tendința de a renunța la o parte din remunerație pentru un pachet de beneficii care cuprinde oportunități de formare și dezvoltare de tip upskilling sau flexibilitatea programului de lucru. Această preocupare a angajaților pentru programe de formare a devenit mai mare, recent, ca urmare a transformărilor extrem de rapide generate de noile tehnologii, cu impact major inclusiv asupra forței de muncă. Astfel, mulți angajați conștientizează că trebuie să își îmbunătățească abilitățile digitale și nu numai, pentru a rămâne competitivi pe piața muncii”, spune Ionuț Sas, Partener, People & Organisation Leader, PwC România.
Potrivit aceluiași raport, 92% dintre candidați recunosc că au experimentat practici slabe de recrutare la un moment dat, peste 60% dintre aceștia arătându-se nemulțumiți cu privire la felul în care se desfășoară procesul de recrutare, mai ales atunci când acesta durează mai mult de o lună ori când recruiterii întrerup comunicarea cu pretendenții pe care îi intervievează, fără niciun fel de explicații. Spre exemplu, 49% dintre candidații care lucrează în sectoare cu o cerere ridicată precum tehnologia, băncile și energia au spus că sunt mai dispuși să refuze un job din cauza procesului de recrutare în vreme ce 56% dintre cei chestionați au spus că descurajează alte persoane să aplice la astfel de companii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare
- BNR a decis să mențină rata dobânzii de politică monetară la 7,00% pe an
- Proiectul GirlPower Network: Transformarea Educației în Mediul Rural Românesc
- Opinie Deloitte: Sanctiunile aplicabile in cazul neconformarii la sistemul de raportare RO e-Factura
- NN Romania o numeste pe Eszter Martin in rolul de Chief HR Officer