Valoria: Cele mai importante tendinte in marketingul digital din 2020
Data publicarii: 05-02-2020 | Finante-BanciCum va arăta peisajul marketingului digital în acest an și care sunt principalele tendințe pe care trebuie să le urmărească cei direct implicați în această industrie? Ei bine, Gabriela Streza, Business Development Director - Valoria, companie de consultanță, coaching și training cu misiunea directă de a transforma în valoare potențialul echipelor și organizațiilor, încearcă să facă lumină în acest sens, propunând un top 5 al celor mai importante tendințe din marketingul digital. Tendințe care evident, se află sub imperiul unei tehnologii în continuă dezvoltare și a creșterii nivelului de digitalizare și automatizare în special în interacțiunea dintre companie și consumator.
1. Experiența clienților
„Conform studiilor globale, 73% dintre consumatori spun că experiența pe care o au cu un brand este un factor important în deciziile de cumpărare, dar numai 49% dintre consumatorii spun că brandurile oferă o experiență bună” spune Gabriela. Prin urmare, aceasta este și prima și una dintre cele mai importante tendințe la nivel global. Companiileau înțeles că focusul nu mai este neaparat pe demersul persuasiv de a convinge clientul să cumpere ci mai degrabă pe ideea de a oferi experiențe pozitive, cu valoare imediată.
2. Implicarea angajaților
Experiența e importantă însă ea este dependentă de angajații companiei și de felul în care aceștia înțeleg să ofere experiențe clienților și de felul în care sunt pregătiți pentru a o face. „Angajații reprezintă chipul uman al promisiunii brandului, deci centrarea pe client ar trebui să fie o parte esențială a strategiei de marketing. Companiile ar trebui să se concentreze pe construirea unei implicări puternice a angajaților și pentru ca fiecare angajat să înțeleagă și să fie aliniat la misiunea și valorile brandului” spune Gabriela.
3. Conținutul vizual
O scurtă privire asupra rețelelor de socializare și a modului în care au evoluat acestea, ne dovedesc faptului că oamenii preferă din ce în ce mai mult conținutul vizual în detrimentul celui tradițional, scris. „Imaginile sunt deja returnate în 19% din căutările de pe Google, iar 62% din mileniali spun că sunt mai interesați de căutarea vizuală decât de orice altă tehnologie nouă”.
4. Conținut personalizat
Consumatorii de azi primesc sute dacă nu chiar mii de mesaje de marketing lunar, venite pe toate canalele posibile. Mulți au început deja de mult să își selecteze conținutul venit din partea brandurilor iar o metodă excelentă de a le atrage atenția este cea de a personaliza mesajele. 80% dintr econsumatori și-ar dori interacțiunea cu un brand care oferă experiențe personalizate, conform unui sondaj realizat de Epsilon
5. Marketingul va deveni strategic
„Poziționarea strategică a marketingului descrie procesul prin care o afacere care operează fără un plan de marketing strategic evoluează prin schimbarea proceselor și procedurilor sale fundamentale de afaceri obținând alinierea obiectivelor de marketing cu obiectivele de business.
Un astfel de proces ajută companiile să îmbunătățească serviciile și experiența clienților, să consolideze reputația brandului și să-și crească veniturile și profiturile. Companiile pot obține aceste avantaje îmbunătățind modul de colectare a datelor despre clienți, folosind tehnologia și automatizările în mod inteligent, construind relații cu clienții, publicând conținut de calitate și îmbunătățind-și prezența din mediul online” conchide Gabriela Streza.
1. Experiența clienților
„Conform studiilor globale, 73% dintre consumatori spun că experiența pe care o au cu un brand este un factor important în deciziile de cumpărare, dar numai 49% dintre consumatorii spun că brandurile oferă o experiență bună” spune Gabriela. Prin urmare, aceasta este și prima și una dintre cele mai importante tendințe la nivel global. Companiileau înțeles că focusul nu mai este neaparat pe demersul persuasiv de a convinge clientul să cumpere ci mai degrabă pe ideea de a oferi experiențe pozitive, cu valoare imediată.
2. Implicarea angajaților
Experiența e importantă însă ea este dependentă de angajații companiei și de felul în care aceștia înțeleg să ofere experiențe clienților și de felul în care sunt pregătiți pentru a o face. „Angajații reprezintă chipul uman al promisiunii brandului, deci centrarea pe client ar trebui să fie o parte esențială a strategiei de marketing. Companiile ar trebui să se concentreze pe construirea unei implicări puternice a angajaților și pentru ca fiecare angajat să înțeleagă și să fie aliniat la misiunea și valorile brandului” spune Gabriela.
3. Conținutul vizual
O scurtă privire asupra rețelelor de socializare și a modului în care au evoluat acestea, ne dovedesc faptului că oamenii preferă din ce în ce mai mult conținutul vizual în detrimentul celui tradițional, scris. „Imaginile sunt deja returnate în 19% din căutările de pe Google, iar 62% din mileniali spun că sunt mai interesați de căutarea vizuală decât de orice altă tehnologie nouă”.
4. Conținut personalizat
Consumatorii de azi primesc sute dacă nu chiar mii de mesaje de marketing lunar, venite pe toate canalele posibile. Mulți au început deja de mult să își selecteze conținutul venit din partea brandurilor iar o metodă excelentă de a le atrage atenția este cea de a personaliza mesajele. 80% dintr econsumatori și-ar dori interacțiunea cu un brand care oferă experiențe personalizate, conform unui sondaj realizat de Epsilon
5. Marketingul va deveni strategic
„Poziționarea strategică a marketingului descrie procesul prin care o afacere care operează fără un plan de marketing strategic evoluează prin schimbarea proceselor și procedurilor sale fundamentale de afaceri obținând alinierea obiectivelor de marketing cu obiectivele de business.
Un astfel de proces ajută companiile să îmbunătățească serviciile și experiența clienților, să consolideze reputația brandului și să-și crească veniturile și profiturile. Companiile pot obține aceste avantaje îmbunătățind modul de colectare a datelor despre clienți, folosind tehnologia și automatizările în mod inteligent, construind relații cu clienții, publicând conținut de calitate și îmbunătățind-și prezența din mediul online” conchide Gabriela Streza.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI