Studiu Deloitte: Pregatirea angajatilor pentru Industria 4.0 ramane o provocare, iar schimbarile climatice urca in topul ingrijorarilor liderilor de business
Data publicarii: 10-03-2020 | EconomiePotrivit celui mai recent studiu Deloitte privind gradul de pregătire pentru industria 4.0, adaptarea competențelor angajaților pentru ce-a de-a patra revoluție industrială rămâne una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă liderii de business. Aceștia înțeleg pe deplin cunoștințele și abilitățile de care angajații au nevoie pentru a se adapta lumii de azi.
Peste 2000 de lideri de business din 19 țări au participat la acest sondaj. Cu această ocazie, ei au recunoscut că pregătesc în permanență programe dedicate angajaților, investind cu prioritate în educație (training) și dezvoltare (78%), în înțelegerea competențelor de care va fi nevoie în viitorul apropiat (59%) dar și în atragerea de talente și implicit retenția angajaților (28%).
Raportul ulterior studiului arată de asemenea faptul că din ce în ce mai mulți lideri consideră în acest moment că responsabilitatea pentru dezvoltarea (trainingul) angajaților cade și în responsabilitatea lor nu doar a individului. În acest sens, peste 80% dintre respondenții studiului admit că au creat sau sunt în curs de creare a unei culturi organizaționale care să faciliteze învățarea și dezvoltarea personală/profesională pe tot parcursul vieții.
Studiul subliniază de asemenea faptul că, pentru prima dată în istorie, schimbările climatice au devenit una dintre cele mai semnificative motive de îngrijorare pentru liderii de business din întreaga lume. Nouă din zece respondenți la studiul Deloitte se tem că modificările climatice au sau ar putea avea un impact imediat cu efecte negative asupra organizațiilor lor, mulți dintre ei fiind deschiși pentru implementarea unor soluții eficiente care să gestioneze resursele din ce în ce mai limitate și implicit protejarea mediului.
„În contextul în care companiile românești raportează creșteri susținute ale veniturilor și ale profiturilor, trebuie să nu uităm că performanța nu mai poate fi măsurată doar după criterii financiare, ci într-o măsură tot mai mare din perspectiva impactului pozitiv asupra clienților, angajaților și asupra altor grupuri de persoane afectate de activitatea companiei, precum și din perspectiva reducerii impactului asupra mediului. Industria 4.0 este o oportunitate uriașă pentru toate aceste arii, încă ea poate fi valorificată numai prin abordări strategice și cuprinzătoare, pe termen lung, care să aibă în centru implementarea de noi tehnologii, ajustarea modelelor de conducere și a culturii organizaționale, precum și adaptarea constantă a competențelor angajaților”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Peste 2000 de lideri de business din 19 țări au participat la acest sondaj. Cu această ocazie, ei au recunoscut că pregătesc în permanență programe dedicate angajaților, investind cu prioritate în educație (training) și dezvoltare (78%), în înțelegerea competențelor de care va fi nevoie în viitorul apropiat (59%) dar și în atragerea de talente și implicit retenția angajaților (28%).
Raportul ulterior studiului arată de asemenea faptul că din ce în ce mai mulți lideri consideră în acest moment că responsabilitatea pentru dezvoltarea (trainingul) angajaților cade și în responsabilitatea lor nu doar a individului. În acest sens, peste 80% dintre respondenții studiului admit că au creat sau sunt în curs de creare a unei culturi organizaționale care să faciliteze învățarea și dezvoltarea personală/profesională pe tot parcursul vieții.
Studiul subliniază de asemenea faptul că, pentru prima dată în istorie, schimbările climatice au devenit una dintre cele mai semnificative motive de îngrijorare pentru liderii de business din întreaga lume. Nouă din zece respondenți la studiul Deloitte se tem că modificările climatice au sau ar putea avea un impact imediat cu efecte negative asupra organizațiilor lor, mulți dintre ei fiind deschiși pentru implementarea unor soluții eficiente care să gestioneze resursele din ce în ce mai limitate și implicit protejarea mediului.
„În contextul în care companiile românești raportează creșteri susținute ale veniturilor și ale profiturilor, trebuie să nu uităm că performanța nu mai poate fi măsurată doar după criterii financiare, ci într-o măsură tot mai mare din perspectiva impactului pozitiv asupra clienților, angajaților și asupra altor grupuri de persoane afectate de activitatea companiei, precum și din perspectiva reducerii impactului asupra mediului. Industria 4.0 este o oportunitate uriașă pentru toate aceste arii, încă ea poate fi valorificată numai prin abordări strategice și cuprinzătoare, pe termen lung, care să aibă în centru implementarea de noi tehnologii, ajustarea modelelor de conducere și a culturii organizaționale, precum și adaptarea constantă a competențelor angajaților”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall