Studiu Deloitte: Pregatirea angajatilor pentru Industria 4.0 ramane o provocare, iar schimbarile climatice urca in topul ingrijorarilor liderilor de business

Data publicarii: 10-03-2020 | Economie
Potrivit celui mai recent studiu Deloitte privind gradul de pregătire pentru industria 4.0, adaptarea competențelor angajaților pentru ce-a de-a patra revoluție industrială rămâne una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă liderii de business. Aceștia înțeleg pe deplin cunoștințele și abilitățile de care angajații au nevoie pentru a se adapta lumii de azi.

Peste 2000 de lideri de business din 19 țări au participat la acest sondaj. Cu această ocazie, ei au recunoscut că pregătesc în permanență programe dedicate angajaților, investind cu prioritate în educație (training) și dezvoltare (78%), în înțelegerea competențelor de care va fi nevoie în viitorul apropiat (59%) dar și în atragerea de talente și implicit retenția angajaților (28%).

Raportul ulterior studiului arată de asemenea faptul că din ce în ce mai mulți lideri consideră în acest moment că responsabilitatea pentru dezvoltarea (trainingul) angajaților cade și în responsabilitatea lor nu doar a individului. În acest sens, peste 80% dintre respondenții studiului admit că au creat sau sunt în curs de creare a unei culturi organizaționale care să faciliteze învățarea și dezvoltarea personală/profesională pe tot parcursul vieții.

Studiul subliniază de asemenea faptul că, pentru prima dată în istorie, schimbările climatice au devenit una dintre cele mai semnificative motive de îngrijorare pentru liderii de business din întreaga lume. Nouă din zece respondenți la studiul Deloitte se tem că modificările climatice au sau ar putea avea un impact imediat cu efecte negative asupra organizațiilor lor, mulți dintre ei fiind deschiși pentru implementarea unor soluții eficiente care să gestioneze resursele din ce în ce mai limitate și implicit protejarea mediului.

„În contextul în care companiile românești raportează creșteri susținute ale veniturilor și ale profiturilor, trebuie să nu uităm că performanța nu mai poate fi măsurată doar după criterii financiare, ci într-o măsură tot mai mare din perspectiva impactului pozitiv asupra clienților, angajaților și asupra altor grupuri de persoane afectate de activitatea companiei, precum și din perspectiva reducerii impactului asupra mediului. Industria 4.0 este o oportunitate uriașă pentru toate aceste arii, încă ea poate fi valorificată numai prin abordări strategice și cuprinzătoare, pe termen lung, care să aibă în centru implementarea de noi tehnologii, ajustarea modelelor de conducere și a culturii organizaționale, precum și adaptarea constantă a competențelor angajaților”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG