Studiu Deloitte: Pregatirea angajatilor pentru Industria 4.0 ramane o provocare, iar schimbarile climatice urca in topul ingrijorarilor liderilor de business
Data publicarii: 10-03-2020 | EconomiePotrivit celui mai recent studiu Deloitte privind gradul de pregătire pentru industria 4.0, adaptarea competențelor angajaților pentru ce-a de-a patra revoluție industrială rămâne una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă liderii de business. Aceștia înțeleg pe deplin cunoștințele și abilitățile de care angajații au nevoie pentru a se adapta lumii de azi.
Peste 2000 de lideri de business din 19 țări au participat la acest sondaj. Cu această ocazie, ei au recunoscut că pregătesc în permanență programe dedicate angajaților, investind cu prioritate în educație (training) și dezvoltare (78%), în înțelegerea competențelor de care va fi nevoie în viitorul apropiat (59%) dar și în atragerea de talente și implicit retenția angajaților (28%).
Raportul ulterior studiului arată de asemenea faptul că din ce în ce mai mulți lideri consideră în acest moment că responsabilitatea pentru dezvoltarea (trainingul) angajaților cade și în responsabilitatea lor nu doar a individului. În acest sens, peste 80% dintre respondenții studiului admit că au creat sau sunt în curs de creare a unei culturi organizaționale care să faciliteze învățarea și dezvoltarea personală/profesională pe tot parcursul vieții.
Studiul subliniază de asemenea faptul că, pentru prima dată în istorie, schimbările climatice au devenit una dintre cele mai semnificative motive de îngrijorare pentru liderii de business din întreaga lume. Nouă din zece respondenți la studiul Deloitte se tem că modificările climatice au sau ar putea avea un impact imediat cu efecte negative asupra organizațiilor lor, mulți dintre ei fiind deschiși pentru implementarea unor soluții eficiente care să gestioneze resursele din ce în ce mai limitate și implicit protejarea mediului.
„În contextul în care companiile românești raportează creșteri susținute ale veniturilor și ale profiturilor, trebuie să nu uităm că performanța nu mai poate fi măsurată doar după criterii financiare, ci într-o măsură tot mai mare din perspectiva impactului pozitiv asupra clienților, angajaților și asupra altor grupuri de persoane afectate de activitatea companiei, precum și din perspectiva reducerii impactului asupra mediului. Industria 4.0 este o oportunitate uriașă pentru toate aceste arii, încă ea poate fi valorificată numai prin abordări strategice și cuprinzătoare, pe termen lung, care să aibă în centru implementarea de noi tehnologii, ajustarea modelelor de conducere și a culturii organizaționale, precum și adaptarea constantă a competențelor angajaților”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Peste 2000 de lideri de business din 19 țări au participat la acest sondaj. Cu această ocazie, ei au recunoscut că pregătesc în permanență programe dedicate angajaților, investind cu prioritate în educație (training) și dezvoltare (78%), în înțelegerea competențelor de care va fi nevoie în viitorul apropiat (59%) dar și în atragerea de talente și implicit retenția angajaților (28%).
Raportul ulterior studiului arată de asemenea faptul că din ce în ce mai mulți lideri consideră în acest moment că responsabilitatea pentru dezvoltarea (trainingul) angajaților cade și în responsabilitatea lor nu doar a individului. În acest sens, peste 80% dintre respondenții studiului admit că au creat sau sunt în curs de creare a unei culturi organizaționale care să faciliteze învățarea și dezvoltarea personală/profesională pe tot parcursul vieții.
Studiul subliniază de asemenea faptul că, pentru prima dată în istorie, schimbările climatice au devenit una dintre cele mai semnificative motive de îngrijorare pentru liderii de business din întreaga lume. Nouă din zece respondenți la studiul Deloitte se tem că modificările climatice au sau ar putea avea un impact imediat cu efecte negative asupra organizațiilor lor, mulți dintre ei fiind deschiși pentru implementarea unor soluții eficiente care să gestioneze resursele din ce în ce mai limitate și implicit protejarea mediului.
„În contextul în care companiile românești raportează creșteri susținute ale veniturilor și ale profiturilor, trebuie să nu uităm că performanța nu mai poate fi măsurată doar după criterii financiare, ci într-o măsură tot mai mare din perspectiva impactului pozitiv asupra clienților, angajaților și asupra altor grupuri de persoane afectate de activitatea companiei, precum și din perspectiva reducerii impactului asupra mediului. Industria 4.0 este o oportunitate uriașă pentru toate aceste arii, încă ea poate fi valorificată numai prin abordări strategice și cuprinzătoare, pe termen lung, care să aibă în centru implementarea de noi tehnologii, ajustarea modelelor de conducere și a culturii organizaționale, precum și adaptarea constantă a competențelor angajaților”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI