Peste o treime dintre atacurile bancare cu malware din 2019 au vizat corporatiile – cum ne protejam
Data publicarii: 28-04-2020 | IT&CAnul trecut, aproape 800.000 de utilizatori Kaspersky au fost vizați de atacuri cu troieni bancari. Mai bine de o treime dintre aceștia, respectiv 35,1%, erau clienți corporate.
De altfel, troienii bancari sunt și cele mai răspândite forme de atacuri malware, soluții create cu scopul de a fura bani din conturile victimelor. Acest tip de troieni caută date de identificare ale utilizatorilor pentru plăți electronice ori servicii de banking online și deturnează parolele pe care le transmit direct către atacatori. Potrivit datelor colectate de experții Kaspersky, la fel ca și în ceilalți ani, Rusia și-a menținut poziția de cea mai vizată țară, de aici provenind aproape o treime din utilizatorii atacați de malware bancar, la nivel mondial. La mare distanță, Rusia este urmată de Germania și China cu ponderi de 7% respectiv 3% din totalul atacurilor de acest fel.
“În timp ce numărul total de atacuri cu troieni bancari a scăzut în 2019, interesul tot mai mare pentru datele personale ale utilizatorilor corporatiști indică faptul că nu suntem încă feriți de amenințările financiare. Prin urmare, cerem tuturor utilizatorilor să rămână vigilenți atunci când efectuează operațiuni financiare de pe calculator. Aflându-ne într-o perioadă în care lucrul de acasă a atins cote extrem de înalte, în contextul pandemiei, este deosebit de important să nu subestimăm interesul atacatorilor cibernetici pentru furturile de bani”, spune Oleg Kupreev, expert în Securitate la Kaspersky.
Potrivit raportului Kaspersky, ponderea phishingului financiar a crescut în anul 2019 de asemenea de la 44,7% la 51,4% din totalul escrocheriilor din această categorie. Mai mult, aproape o treime din paginile de phishing blocate de soluțiile de securitate Kaspersky s-au dovedit a fi tentative de phishing bancar. Au crescut de asemenea și atacurile de phishing asupra sistemelor de plată și a magazinelor online care au reprezentat 17% respectiv 7,5% din totalul tentativelor de fraudă în anul 2019. A scăzut însă numărul total al clienților Kaspersky atacați cu troieni bancari care utilizează sisteme de operare Windows. Față de anul 2018, când s-au înregistrat peste 889.000 de ținte atacate, anul 2019 a venit cu o ușoară scădere, numărul celor targetați fiind de 773.943.
De altfel, troienii bancari sunt și cele mai răspândite forme de atacuri malware, soluții create cu scopul de a fura bani din conturile victimelor. Acest tip de troieni caută date de identificare ale utilizatorilor pentru plăți electronice ori servicii de banking online și deturnează parolele pe care le transmit direct către atacatori. Potrivit datelor colectate de experții Kaspersky, la fel ca și în ceilalți ani, Rusia și-a menținut poziția de cea mai vizată țară, de aici provenind aproape o treime din utilizatorii atacați de malware bancar, la nivel mondial. La mare distanță, Rusia este urmată de Germania și China cu ponderi de 7% respectiv 3% din totalul atacurilor de acest fel.
“În timp ce numărul total de atacuri cu troieni bancari a scăzut în 2019, interesul tot mai mare pentru datele personale ale utilizatorilor corporatiști indică faptul că nu suntem încă feriți de amenințările financiare. Prin urmare, cerem tuturor utilizatorilor să rămână vigilenți atunci când efectuează operațiuni financiare de pe calculator. Aflându-ne într-o perioadă în care lucrul de acasă a atins cote extrem de înalte, în contextul pandemiei, este deosebit de important să nu subestimăm interesul atacatorilor cibernetici pentru furturile de bani”, spune Oleg Kupreev, expert în Securitate la Kaspersky.
Potrivit raportului Kaspersky, ponderea phishingului financiar a crescut în anul 2019 de asemenea de la 44,7% la 51,4% din totalul escrocheriilor din această categorie. Mai mult, aproape o treime din paginile de phishing blocate de soluțiile de securitate Kaspersky s-au dovedit a fi tentative de phishing bancar. Au crescut de asemenea și atacurile de phishing asupra sistemelor de plată și a magazinelor online care au reprezentat 17% respectiv 7,5% din totalul tentativelor de fraudă în anul 2019. A scăzut însă numărul total al clienților Kaspersky atacați cu troieni bancari care utilizează sisteme de operare Windows. Față de anul 2018, când s-au înregistrat peste 889.000 de ținte atacate, anul 2019 a venit cu o ușoară scădere, numărul celor targetați fiind de 773.943.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial