GECS 2020: 47% dintre companiile de la nivel global au fost victimele criminalității economice în ultimii doi ani
Data publicarii: 05-05-2020 | IT&CPotrivit studiului bianual „Global Economic Crime and Fraud Safety” (GECS) realizat de către compania PwC, nivelul de infracționalitate economică se menține la niveluri record, peste 47% dintre companiile de la nivel mondial fiind afectate în ultimii doi ani, valoarea pierderilor raportate de către cei care au participat la stdiu ridicându-se la 42 miliarde dolari.
Cele mai des întâlnite problme de acest gen, cu un procent de 35% sunt fraudele comise de clienți, urmate îndeaeproape de criminalitatea cibernetică (34%), furtul (31%) respectiv corupția (30%). Fraudele comise de clienți, pe de altă parte, au crescut în ultimii doi ani exponențial de la 29% la 35% în prezent.
”Nivelul ridicat al criminalității cibernetice este în linie cu evoluția tehnologică. Anul aceasta am putea asista la un nou record în materie de fraude, având în vedere activitatea crescută și schemele de fraudă din ce în ce mai elaborate ale hackerilor/criminalilor informatici care profită de îngrijorarea instaurată la nivel global. Criza generată de pandemia COVID-19 domină atenția, iar organizațiile și populația devin mai vulnerabile la alte riscuri și toate organizațiile internaționale lansează avertismente că s-au înmulțit cazurile de diverse înșelătorii financiare, îndeosebi criminalitate cibernetică și fraudele de tip social, iar sumele pot fi semnificative”, a declarat Ana Sebov, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC România.
Potrivit PwC, frauda poate lovi atât din exterior cât și din interiorul unei organizații, în multe cazuri dovedindu-se o complicitate între infractorii externi și cie interni. Potrivit raportului întocmit pe baza studiului amintit mai sus, clienții, furnizorii și hackerii sunt responsabili de 39% din incidentele de criminalitate economică din ultimii doi ani.
”Sub diverse presiuni, personale sau profesionale, cum ar fi atingerea anumitor rezultate, angajații pot apela la mită și corupție, la contabilitate creativă sau la alte acte frauduloase care pot prejudicia companiile financiar și reputațional. Controalele antifraudă contribuie la protejarea resurselor, reputației și siguranței companiilor, însă simpla definire de controale nu este suficientă. Este importantă verificarea implementării și aplicării controalelor definite” comentează Ana Sebov, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC România.
Cele mai des întâlnite problme de acest gen, cu un procent de 35% sunt fraudele comise de clienți, urmate îndeaeproape de criminalitatea cibernetică (34%), furtul (31%) respectiv corupția (30%). Fraudele comise de clienți, pe de altă parte, au crescut în ultimii doi ani exponențial de la 29% la 35% în prezent.
”Nivelul ridicat al criminalității cibernetice este în linie cu evoluția tehnologică. Anul aceasta am putea asista la un nou record în materie de fraude, având în vedere activitatea crescută și schemele de fraudă din ce în ce mai elaborate ale hackerilor/criminalilor informatici care profită de îngrijorarea instaurată la nivel global. Criza generată de pandemia COVID-19 domină atenția, iar organizațiile și populația devin mai vulnerabile la alte riscuri și toate organizațiile internaționale lansează avertismente că s-au înmulțit cazurile de diverse înșelătorii financiare, îndeosebi criminalitate cibernetică și fraudele de tip social, iar sumele pot fi semnificative”, a declarat Ana Sebov, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC România.
Potrivit PwC, frauda poate lovi atât din exterior cât și din interiorul unei organizații, în multe cazuri dovedindu-se o complicitate între infractorii externi și cie interni. Potrivit raportului întocmit pe baza studiului amintit mai sus, clienții, furnizorii și hackerii sunt responsabili de 39% din incidentele de criminalitate economică din ultimii doi ani.
”Sub diverse presiuni, personale sau profesionale, cum ar fi atingerea anumitor rezultate, angajații pot apela la mită și corupție, la contabilitate creativă sau la alte acte frauduloase care pot prejudicia companiile financiar și reputațional. Controalele antifraudă contribuie la protejarea resurselor, reputației și siguranței companiilor, însă simpla definire de controale nu este suficientă. Este importantă verificarea implementării și aplicării controalelor definite” comentează Ana Sebov, liderul echipei de Forensic din cadrul PwC România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall