Sondaj PwC: Consumatorii europeni preferă plățile online dar sunt reticenți să își ofere datele personale
Data publicarii: 06-10-2020 | Finante-BanciPotrivit sondajului „Payments and Open Banking” realizat de către cei de la PwC, numerarul a început să piardă din ce în ce mai mult teren în Europa, doar 36% dintre respondenți susținând că preferă această formă de plată în acest an, procent cu 7% mai mic decât în anul 2018. Sondajul a fost realizat în 12 țări europene, pe un eșantion de 3500 de respondenți în perioada august - septembrie 2020.
Apetența europenilor pentru plăți electronice nu se reflectă însă și într-o creștere a acestora de a împărtăși datele personale cu terți și procesatori, una dintre condițiile de bază ale dezvoltării mediului „open banking”, doar 20% dintre aceștia arătându-se disponibili să își ofere datele financiare.
”Odată cu deschiderea pieței europene a serviciilor de plăți în urmă cu doi ani, cunoscută ca open banking, au fost încurajate inovația, implementarea tehnologiei și concurența în această industrie pentru o dezvoltare mai rapidă. Însă reticența clienților de a împărtăși datele personale rămâne o problemă cu care se confruntă în prezent toți jucătorii, atât cei tradiționali, băncile, cât și cei noi, FinTech. Chiar dacă băncile tradiționale au în continuare un avantaj de încredere în fața competitorilor, erodarea devine vizibilă. În acest context, toți actorii pieței trebuie să ofere beneficii și stimulente noi care să construiască încrederea consumatorilor”, spune Dinu Bumbăcea, Partener, Lider Consultanță pentru Afaceri, PwC România.
În topul încrederii printre consumatorii Bătrânului Continent rămân băncile, 17% dintre respondenți declarându-și încrederea în băncile tradiționale și furnizorii de carduri. Chiar și așa, procentul este în scădere față de anul 2018, când nivelul de încredere se ridica la 21%.
Astfel, furnizorii de servicii de plată se bucură de o încredere de doar 9%, comercianții cu amănuntul de 8% în vreme ce giganții internetului, ating un nivel de încredere de doar 7%. Cu toate acestea, beneficiarii de conturi și carduri se arată disponibili în a-și partaja informațiile personale în schimbul unor beneficii. În topul acestor beneficii se află reducerile la cumpărături, o importanță mai redusă fiind alocată serviciilor de free banking ori a opțiunilor de depunere automată a declarațiilor fiscale.
Pe de altă parte, în această perioadă a crescut numărul persoanelor care preferă utilizarea cardurilor sau a portofelelor electronice pentru a procesa plățile de zi cu zi. Rata de utilizare a cardurilor de debit a crescut până la 31% în 2020 față de 27% în 2018, cea a portofelelor electronice crescând de asemenea la 14% în acest an față de doar 11% în 2018.
Apetența europenilor pentru plăți electronice nu se reflectă însă și într-o creștere a acestora de a împărtăși datele personale cu terți și procesatori, una dintre condițiile de bază ale dezvoltării mediului „open banking”, doar 20% dintre aceștia arătându-se disponibili să își ofere datele financiare.
”Odată cu deschiderea pieței europene a serviciilor de plăți în urmă cu doi ani, cunoscută ca open banking, au fost încurajate inovația, implementarea tehnologiei și concurența în această industrie pentru o dezvoltare mai rapidă. Însă reticența clienților de a împărtăși datele personale rămâne o problemă cu care se confruntă în prezent toți jucătorii, atât cei tradiționali, băncile, cât și cei noi, FinTech. Chiar dacă băncile tradiționale au în continuare un avantaj de încredere în fața competitorilor, erodarea devine vizibilă. În acest context, toți actorii pieței trebuie să ofere beneficii și stimulente noi care să construiască încrederea consumatorilor”, spune Dinu Bumbăcea, Partener, Lider Consultanță pentru Afaceri, PwC România.
În topul încrederii printre consumatorii Bătrânului Continent rămân băncile, 17% dintre respondenți declarându-și încrederea în băncile tradiționale și furnizorii de carduri. Chiar și așa, procentul este în scădere față de anul 2018, când nivelul de încredere se ridica la 21%.
Astfel, furnizorii de servicii de plată se bucură de o încredere de doar 9%, comercianții cu amănuntul de 8% în vreme ce giganții internetului, ating un nivel de încredere de doar 7%. Cu toate acestea, beneficiarii de conturi și carduri se arată disponibili în a-și partaja informațiile personale în schimbul unor beneficii. În topul acestor beneficii se află reducerile la cumpărături, o importanță mai redusă fiind alocată serviciilor de free banking ori a opțiunilor de depunere automată a declarațiilor fiscale.
Pe de altă parte, în această perioadă a crescut numărul persoanelor care preferă utilizarea cardurilor sau a portofelelor electronice pentru a procesa plățile de zi cu zi. Rata de utilizare a cardurilor de debit a crescut până la 31% în 2020 față de 27% în 2018, cea a portofelelor electronice crescând de asemenea la 14% în acest an față de doar 11% în 2018.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Coordonarea sistemelor de securitate sociala in contextul Brexit incepe sa prinda contur
- Digitalizarea administratiei fiscale din Romania, pe calea cea buna. Ce masuri asteptam in 2021?
- Acordul post-Brexit – reguli pentru schimburile comerciale cu produse de origine preferentiala
- Reguli privind detasarea lucratorilor intre statele UE. Ce obligatii au angajatorii?
- Activitatea de fuziuni si achizitii s-a mentinut la un nivel semnificativ in 2020, in pofida contextului general fara precedent
- Economia globală va reveni la nivelul pre pandemie până la începutul lui 2022, înregistrând în anul curent o creștere record pentru acest secol
- Fantoma Craciunului in speta tichetelor cadou - trecut, prezent si viitor
- Kaspersky: 27% dintre gameri la nivel global ascund de părinții lor cât de mult timp petrec cu jocurile video
- Activitatea globala de fuziuni si achizitii a fost rezistenta la socuri in 2020, se asteapta o intensificare a activitatii in anii urmatori
- Counsel Group Frankfurt l-a numit pe Alexandru Sgâncă în funcția de Country Manager
- Deloitte a asistat VIG in preluarea activelor Aegon din Ungaria, Polonia, Romania si Turcia
- PwC România și D&B David și Baias au asistat Vista Bank România în tranzacția de achiziție a Credit Agricole Bank România
- Patru din zece români reușesc să facă economii în pandemie
- Opinie Deloitte: factorii care ar putea influenta activitatea companiilor in 2021
- Siguranța angajatilor si revenirea la locul de munca sunt principalele preocupari din perspectiva juridica ale organizatiilor