Sondaj PwC: Consumatorii europeni preferă plățile online dar sunt reticenți să își ofere datele personale
Data publicarii: 06-10-2020 | Finante-BanciPotrivit sondajului „Payments and Open Banking” realizat de către cei de la PwC, numerarul a început să piardă din ce în ce mai mult teren în Europa, doar 36% dintre respondenți susținând că preferă această formă de plată în acest an, procent cu 7% mai mic decât în anul 2018. Sondajul a fost realizat în 12 țări europene, pe un eșantion de 3500 de respondenți în perioada august - septembrie 2020.
Apetența europenilor pentru plăți electronice nu se reflectă însă și într-o creștere a acestora de a împărtăși datele personale cu terți și procesatori, una dintre condițiile de bază ale dezvoltării mediului „open banking”, doar 20% dintre aceștia arătându-se disponibili să își ofere datele financiare.
”Odată cu deschiderea pieței europene a serviciilor de plăți în urmă cu doi ani, cunoscută ca open banking, au fost încurajate inovația, implementarea tehnologiei și concurența în această industrie pentru o dezvoltare mai rapidă. Însă reticența clienților de a împărtăși datele personale rămâne o problemă cu care se confruntă în prezent toți jucătorii, atât cei tradiționali, băncile, cât și cei noi, FinTech. Chiar dacă băncile tradiționale au în continuare un avantaj de încredere în fața competitorilor, erodarea devine vizibilă. În acest context, toți actorii pieței trebuie să ofere beneficii și stimulente noi care să construiască încrederea consumatorilor”, spune Dinu Bumbăcea, Partener, Lider Consultanță pentru Afaceri, PwC România.
În topul încrederii printre consumatorii Bătrânului Continent rămân băncile, 17% dintre respondenți declarându-și încrederea în băncile tradiționale și furnizorii de carduri. Chiar și așa, procentul este în scădere față de anul 2018, când nivelul de încredere se ridica la 21%.
Astfel, furnizorii de servicii de plată se bucură de o încredere de doar 9%, comercianții cu amănuntul de 8% în vreme ce giganții internetului, ating un nivel de încredere de doar 7%. Cu toate acestea, beneficiarii de conturi și carduri se arată disponibili în a-și partaja informațiile personale în schimbul unor beneficii. În topul acestor beneficii se află reducerile la cumpărături, o importanță mai redusă fiind alocată serviciilor de free banking ori a opțiunilor de depunere automată a declarațiilor fiscale.
Pe de altă parte, în această perioadă a crescut numărul persoanelor care preferă utilizarea cardurilor sau a portofelelor electronice pentru a procesa plățile de zi cu zi. Rata de utilizare a cardurilor de debit a crescut până la 31% în 2020 față de 27% în 2018, cea a portofelelor electronice crescând de asemenea la 14% în acest an față de doar 11% în 2018.
Apetența europenilor pentru plăți electronice nu se reflectă însă și într-o creștere a acestora de a împărtăși datele personale cu terți și procesatori, una dintre condițiile de bază ale dezvoltării mediului „open banking”, doar 20% dintre aceștia arătându-se disponibili să își ofere datele financiare.
”Odată cu deschiderea pieței europene a serviciilor de plăți în urmă cu doi ani, cunoscută ca open banking, au fost încurajate inovația, implementarea tehnologiei și concurența în această industrie pentru o dezvoltare mai rapidă. Însă reticența clienților de a împărtăși datele personale rămâne o problemă cu care se confruntă în prezent toți jucătorii, atât cei tradiționali, băncile, cât și cei noi, FinTech. Chiar dacă băncile tradiționale au în continuare un avantaj de încredere în fața competitorilor, erodarea devine vizibilă. În acest context, toți actorii pieței trebuie să ofere beneficii și stimulente noi care să construiască încrederea consumatorilor”, spune Dinu Bumbăcea, Partener, Lider Consultanță pentru Afaceri, PwC România.
În topul încrederii printre consumatorii Bătrânului Continent rămân băncile, 17% dintre respondenți declarându-și încrederea în băncile tradiționale și furnizorii de carduri. Chiar și așa, procentul este în scădere față de anul 2018, când nivelul de încredere se ridica la 21%.
Astfel, furnizorii de servicii de plată se bucură de o încredere de doar 9%, comercianții cu amănuntul de 8% în vreme ce giganții internetului, ating un nivel de încredere de doar 7%. Cu toate acestea, beneficiarii de conturi și carduri se arată disponibili în a-și partaja informațiile personale în schimbul unor beneficii. În topul acestor beneficii se află reducerile la cumpărături, o importanță mai redusă fiind alocată serviciilor de free banking ori a opțiunilor de depunere automată a declarațiilor fiscale.
Pe de altă parte, în această perioadă a crescut numărul persoanelor care preferă utilizarea cardurilor sau a portofelelor electronice pentru a procesa plățile de zi cu zi. Rata de utilizare a cardurilor de debit a crescut până la 31% în 2020 față de 27% în 2018, cea a portofelelor electronice crescând de asemenea la 14% în acest an față de doar 11% în 2018.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial