Consumatorii apreciază noile experiențe digitale pe care le-au descoperit în perioada pandemiei
Data publicarii: 03-12-2020 | LifestyleDeloitte Global Marketing Trends 2021 este un studiu care reunește respondenți din întreaga lume și care are ca scop descoperirea efectelor tendințelor globale din industria marketingului în această perioadă dominată de criza sanitară generată de virusul Covid-19.
Potrivit acestui studiu, pe perioada pandemiei, 82% dintre consumatori au încercat pentru prima dată cel puțin o activitate digitală și mai mult de jumătate dintre aceștia, 53% consideră aceste noi experiențe online ca fiind un substitut satisfăcător vechilor activități pe care le desfășurau înainte de pandemie. Printre activitățile de genul, cele mai populare se numără comandarea de produse online, chiar și a celor alimentare, folosirea aplicațiilor educaționale oricele dedicate exercițiilor fizice.
Studiu, care se bazează pe răspunsurile oferite de peste 2400 de consumatori din întreaga lume, evidențiază de asemenea importanța extinderii ecosistemului digital al mărcilor, o treime dintre respondenți spunând că derularea acestor activități în mediul digital a adus cu sine o experiență mult mai bună și o alternativă superioară experiențelor în persoană. Astfel, putem observa cum contextul actual a accelerat anumite tendințe și a modificat comportamentul consumatorilor care în proporție din ce în ce mai mare preferă canalele digitale. De altfel, 66% dintre aceștia au spus că pandemia i-a făcut să aprecieze mai mult decât oricând soluțiile digitale de calitate.
„Brandurile se confruntă cu situații fără precedent și sunt nevoite să facă schimbări mai rapid decât oricând, căutând parteneriate în afara domeniilor lor tradiționale de activitate și folosind soluții digitale pentru a satisface noile nevoi ale clienților. În ultimele luni, colaborarea dintre mărci la nivel mondial a fost creativă și a depășit așteptările. Au existat parteneriate între bănci și cabinete de psihologie pentru a răspunde unor preocupări asociate problemelor financiare, între producători de echipamente medicale și companii din sectorul auto pentru a răspunde cererii, precum și între platforme de tehnologie și jucători din diferite industrii pentru a furniza servicii de telemedicină. Folosirea intensă a tehnologiei vine și cu provocări, cum ar fi menținerea interacțiunii fizice cu clienții, interacțiune care nu trebuie înlocuită de soluții digitale, ci doar sprijinită sau îmbunătățită, iar consecvența între misiunea și acțiunile brandului devine mai relevantă ca niciodată”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Studiul subliniază de asemenea deschiderea clienților către mărcile care se concentrează pe îndeplinirea propriilor obiective în această perioadă de criză, cele cu obiective clare având capacitatea de a influența comportamentul de cumpărare. 20% dintre respondenți admit că acțiunile brandurilor le-au influențat în mod pozitiv aceste decizii.
Potrivit acestui studiu, pe perioada pandemiei, 82% dintre consumatori au încercat pentru prima dată cel puțin o activitate digitală și mai mult de jumătate dintre aceștia, 53% consideră aceste noi experiențe online ca fiind un substitut satisfăcător vechilor activități pe care le desfășurau înainte de pandemie. Printre activitățile de genul, cele mai populare se numără comandarea de produse online, chiar și a celor alimentare, folosirea aplicațiilor educaționale oricele dedicate exercițiilor fizice.
Studiu, care se bazează pe răspunsurile oferite de peste 2400 de consumatori din întreaga lume, evidențiază de asemenea importanța extinderii ecosistemului digital al mărcilor, o treime dintre respondenți spunând că derularea acestor activități în mediul digital a adus cu sine o experiență mult mai bună și o alternativă superioară experiențelor în persoană. Astfel, putem observa cum contextul actual a accelerat anumite tendințe și a modificat comportamentul consumatorilor care în proporție din ce în ce mai mare preferă canalele digitale. De altfel, 66% dintre aceștia au spus că pandemia i-a făcut să aprecieze mai mult decât oricând soluțiile digitale de calitate.
„Brandurile se confruntă cu situații fără precedent și sunt nevoite să facă schimbări mai rapid decât oricând, căutând parteneriate în afara domeniilor lor tradiționale de activitate și folosind soluții digitale pentru a satisface noile nevoi ale clienților. În ultimele luni, colaborarea dintre mărci la nivel mondial a fost creativă și a depășit așteptările. Au existat parteneriate între bănci și cabinete de psihologie pentru a răspunde unor preocupări asociate problemelor financiare, între producători de echipamente medicale și companii din sectorul auto pentru a răspunde cererii, precum și între platforme de tehnologie și jucători din diferite industrii pentru a furniza servicii de telemedicină. Folosirea intensă a tehnologiei vine și cu provocări, cum ar fi menținerea interacțiunii fizice cu clienții, interacțiune care nu trebuie înlocuită de soluții digitale, ci doar sprijinită sau îmbunătățită, iar consecvența între misiunea și acțiunile brandului devine mai relevantă ca niciodată”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Studiul subliniază de asemenea deschiderea clienților către mărcile care se concentrează pe îndeplinirea propriilor obiective în această perioadă de criză, cele cu obiective clare având capacitatea de a influența comportamentul de cumpărare. 20% dintre respondenți admit că acțiunile brandurilor le-au influențat în mod pozitiv aceste decizii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI