Consumatorii apreciază noile experiențe digitale pe care le-au descoperit în perioada pandemiei
Data publicarii: 03-12-2020 | LifestyleDeloitte Global Marketing Trends 2021 este un studiu care reunește respondenți din întreaga lume și care are ca scop descoperirea efectelor tendințelor globale din industria marketingului în această perioadă dominată de criza sanitară generată de virusul Covid-19.
Potrivit acestui studiu, pe perioada pandemiei, 82% dintre consumatori au încercat pentru prima dată cel puțin o activitate digitală și mai mult de jumătate dintre aceștia, 53% consideră aceste noi experiențe online ca fiind un substitut satisfăcător vechilor activități pe care le desfășurau înainte de pandemie. Printre activitățile de genul, cele mai populare se numără comandarea de produse online, chiar și a celor alimentare, folosirea aplicațiilor educaționale oricele dedicate exercițiilor fizice.
Studiu, care se bazează pe răspunsurile oferite de peste 2400 de consumatori din întreaga lume, evidențiază de asemenea importanța extinderii ecosistemului digital al mărcilor, o treime dintre respondenți spunând că derularea acestor activități în mediul digital a adus cu sine o experiență mult mai bună și o alternativă superioară experiențelor în persoană. Astfel, putem observa cum contextul actual a accelerat anumite tendințe și a modificat comportamentul consumatorilor care în proporție din ce în ce mai mare preferă canalele digitale. De altfel, 66% dintre aceștia au spus că pandemia i-a făcut să aprecieze mai mult decât oricând soluțiile digitale de calitate.
„Brandurile se confruntă cu situații fără precedent și sunt nevoite să facă schimbări mai rapid decât oricând, căutând parteneriate în afara domeniilor lor tradiționale de activitate și folosind soluții digitale pentru a satisface noile nevoi ale clienților. În ultimele luni, colaborarea dintre mărci la nivel mondial a fost creativă și a depășit așteptările. Au existat parteneriate între bănci și cabinete de psihologie pentru a răspunde unor preocupări asociate problemelor financiare, între producători de echipamente medicale și companii din sectorul auto pentru a răspunde cererii, precum și între platforme de tehnologie și jucători din diferite industrii pentru a furniza servicii de telemedicină. Folosirea intensă a tehnologiei vine și cu provocări, cum ar fi menținerea interacțiunii fizice cu clienții, interacțiune care nu trebuie înlocuită de soluții digitale, ci doar sprijinită sau îmbunătățită, iar consecvența între misiunea și acțiunile brandului devine mai relevantă ca niciodată”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Studiul subliniază de asemenea deschiderea clienților către mărcile care se concentrează pe îndeplinirea propriilor obiective în această perioadă de criză, cele cu obiective clare având capacitatea de a influența comportamentul de cumpărare. 20% dintre respondenți admit că acțiunile brandurilor le-au influențat în mod pozitiv aceste decizii.
Potrivit acestui studiu, pe perioada pandemiei, 82% dintre consumatori au încercat pentru prima dată cel puțin o activitate digitală și mai mult de jumătate dintre aceștia, 53% consideră aceste noi experiențe online ca fiind un substitut satisfăcător vechilor activități pe care le desfășurau înainte de pandemie. Printre activitățile de genul, cele mai populare se numără comandarea de produse online, chiar și a celor alimentare, folosirea aplicațiilor educaționale oricele dedicate exercițiilor fizice.
Studiu, care se bazează pe răspunsurile oferite de peste 2400 de consumatori din întreaga lume, evidențiază de asemenea importanța extinderii ecosistemului digital al mărcilor, o treime dintre respondenți spunând că derularea acestor activități în mediul digital a adus cu sine o experiență mult mai bună și o alternativă superioară experiențelor în persoană. Astfel, putem observa cum contextul actual a accelerat anumite tendințe și a modificat comportamentul consumatorilor care în proporție din ce în ce mai mare preferă canalele digitale. De altfel, 66% dintre aceștia au spus că pandemia i-a făcut să aprecieze mai mult decât oricând soluțiile digitale de calitate.
„Brandurile se confruntă cu situații fără precedent și sunt nevoite să facă schimbări mai rapid decât oricând, căutând parteneriate în afara domeniilor lor tradiționale de activitate și folosind soluții digitale pentru a satisface noile nevoi ale clienților. În ultimele luni, colaborarea dintre mărci la nivel mondial a fost creativă și a depășit așteptările. Au existat parteneriate între bănci și cabinete de psihologie pentru a răspunde unor preocupări asociate problemelor financiare, între producători de echipamente medicale și companii din sectorul auto pentru a răspunde cererii, precum și între platforme de tehnologie și jucători din diferite industrii pentru a furniza servicii de telemedicină. Folosirea intensă a tehnologiei vine și cu provocări, cum ar fi menținerea interacțiunii fizice cu clienții, interacțiune care nu trebuie înlocuită de soluții digitale, ci doar sprijinită sau îmbunătățită, iar consecvența între misiunea și acțiunile brandului devine mai relevantă ca niciodată”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Studiul subliniază de asemenea deschiderea clienților către mărcile care se concentrează pe îndeplinirea propriilor obiective în această perioadă de criză, cele cu obiective clare având capacitatea de a influența comportamentul de cumpărare. 20% dintre respondenți admit că acțiunile brandurilor le-au influențat în mod pozitiv aceste decizii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Coordonarea sistemelor de securitate sociala in contextul Brexit incepe sa prinda contur
- Digitalizarea administratiei fiscale din Romania, pe calea cea buna. Ce masuri asteptam in 2021?
- Acordul post-Brexit – reguli pentru schimburile comerciale cu produse de origine preferentiala
- Reguli privind detasarea lucratorilor intre statele UE. Ce obligatii au angajatorii?
- Activitatea de fuziuni si achizitii s-a mentinut la un nivel semnificativ in 2020, in pofida contextului general fara precedent
- Economia globală va reveni la nivelul pre pandemie până la începutul lui 2022, înregistrând în anul curent o creștere record pentru acest secol
- Fantoma Craciunului in speta tichetelor cadou - trecut, prezent si viitor
- Kaspersky: 27% dintre gameri la nivel global ascund de părinții lor cât de mult timp petrec cu jocurile video
- Activitatea globala de fuziuni si achizitii a fost rezistenta la socuri in 2020, se asteapta o intensificare a activitatii in anii urmatori
- Counsel Group Frankfurt l-a numit pe Alexandru Sgâncă în funcția de Country Manager
- Deloitte a asistat VIG in preluarea activelor Aegon din Ungaria, Polonia, Romania si Turcia
- PwC România și D&B David și Baias au asistat Vista Bank România în tranzacția de achiziție a Credit Agricole Bank România
- Patru din zece români reușesc să facă economii în pandemie
- Opinie Deloitte: factorii care ar putea influenta activitatea companiilor in 2021
- Siguranța angajatilor si revenirea la locul de munca sunt principalele preocupari din perspectiva juridica ale organizatiilor