Consumatorii apreciază noile experiențe digitale pe care le-au descoperit în perioada pandemiei

Data publicarii: 03-12-2020 | Lifestyle
Deloitte Global Marketing Trends 2021 este un studiu care reunește respondenți din întreaga lume și care are ca scop descoperirea efectelor tendințelor globale din industria marketingului în această perioadă dominată de criza sanitară generată de virusul Covid-19.

Potrivit acestui studiu, pe perioada pandemiei, 82% dintre consumatori au încercat pentru prima dată cel puțin o activitate digitală și mai mult de jumătate dintre aceștia, 53% consideră aceste noi experiențe online ca fiind un substitut satisfăcător vechilor activități pe care le desfășurau înainte de pandemie. Printre activitățile de genul, cele mai populare se numără comandarea de produse online, chiar și a celor alimentare, folosirea aplicațiilor educaționale oricele dedicate exercițiilor fizice.

Studiu, care se bazează pe răspunsurile oferite de peste 2400 de consumatori din întreaga lume, evidențiază de asemenea importanța extinderii ecosistemului digital al mărcilor, o treime dintre respondenți spunând că derularea acestor activități în mediul digital a adus cu sine o experiență mult mai bună și o alternativă superioară experiențelor în persoană. Astfel, putem observa cum contextul actual a accelerat anumite tendințe și a modificat comportamentul consumatorilor care în proporție din ce în ce mai mare preferă canalele digitale. De altfel, 66% dintre aceștia au spus că pandemia i-a făcut să aprecieze mai mult decât oricând soluțiile digitale de calitate.

„Brandurile se confruntă cu situații fără precedent și sunt nevoite să facă schimbări mai rapid decât oricând, căutând parteneriate în afara domeniilor lor tradiționale de activitate și folosind soluții digitale pentru a satisface noile nevoi ale clienților. În ultimele luni, colaborarea dintre mărci la nivel mondial a fost creativă și a depășit așteptările. Au existat parteneriate între bănci și cabinete de psihologie pentru a răspunde unor preocupări asociate problemelor financiare, între producători de echipamente medicale și companii din sectorul auto pentru a răspunde cererii, precum și între platforme de tehnologie și jucători din diferite industrii pentru a furniza servicii de telemedicină. Folosirea intensă a tehnologiei vine și cu provocări, cum ar fi menținerea interacțiunii fizice cu clienții, interacțiune care nu trebuie înlocuită de soluții digitale, ci doar sprijinită sau îmbunătățită, iar consecvența între misiunea și acțiunile brandului devine mai relevantă ca niciodată”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.

Studiul subliniază de asemenea deschiderea clienților către mărcile care se concentrează pe îndeplinirea propriilor obiective în această perioadă de criză, cele cu obiective clare având capacitatea de a influența comportamentul de cumpărare. 20% dintre respondenți admit că acțiunile brandurilor le-au influențat în mod pozitiv aceste decizii.