Consumatorii apreciază noile experiențe digitale pe care le-au descoperit în perioada pandemiei
Data publicarii: 03-12-2020 | LifestyleDeloitte Global Marketing Trends 2021 este un studiu care reunește respondenți din întreaga lume și care are ca scop descoperirea efectelor tendințelor globale din industria marketingului în această perioadă dominată de criza sanitară generată de virusul Covid-19.
Potrivit acestui studiu, pe perioada pandemiei, 82% dintre consumatori au încercat pentru prima dată cel puțin o activitate digitală și mai mult de jumătate dintre aceștia, 53% consideră aceste noi experiențe online ca fiind un substitut satisfăcător vechilor activități pe care le desfășurau înainte de pandemie. Printre activitățile de genul, cele mai populare se numără comandarea de produse online, chiar și a celor alimentare, folosirea aplicațiilor educaționale oricele dedicate exercițiilor fizice.
Studiu, care se bazează pe răspunsurile oferite de peste 2400 de consumatori din întreaga lume, evidențiază de asemenea importanța extinderii ecosistemului digital al mărcilor, o treime dintre respondenți spunând că derularea acestor activități în mediul digital a adus cu sine o experiență mult mai bună și o alternativă superioară experiențelor în persoană. Astfel, putem observa cum contextul actual a accelerat anumite tendințe și a modificat comportamentul consumatorilor care în proporție din ce în ce mai mare preferă canalele digitale. De altfel, 66% dintre aceștia au spus că pandemia i-a făcut să aprecieze mai mult decât oricând soluțiile digitale de calitate.
„Brandurile se confruntă cu situații fără precedent și sunt nevoite să facă schimbări mai rapid decât oricând, căutând parteneriate în afara domeniilor lor tradiționale de activitate și folosind soluții digitale pentru a satisface noile nevoi ale clienților. În ultimele luni, colaborarea dintre mărci la nivel mondial a fost creativă și a depășit așteptările. Au existat parteneriate între bănci și cabinete de psihologie pentru a răspunde unor preocupări asociate problemelor financiare, între producători de echipamente medicale și companii din sectorul auto pentru a răspunde cererii, precum și între platforme de tehnologie și jucători din diferite industrii pentru a furniza servicii de telemedicină. Folosirea intensă a tehnologiei vine și cu provocări, cum ar fi menținerea interacțiunii fizice cu clienții, interacțiune care nu trebuie înlocuită de soluții digitale, ci doar sprijinită sau îmbunătățită, iar consecvența între misiunea și acțiunile brandului devine mai relevantă ca niciodată”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Studiul subliniază de asemenea deschiderea clienților către mărcile care se concentrează pe îndeplinirea propriilor obiective în această perioadă de criză, cele cu obiective clare având capacitatea de a influența comportamentul de cumpărare. 20% dintre respondenți admit că acțiunile brandurilor le-au influențat în mod pozitiv aceste decizii.
Potrivit acestui studiu, pe perioada pandemiei, 82% dintre consumatori au încercat pentru prima dată cel puțin o activitate digitală și mai mult de jumătate dintre aceștia, 53% consideră aceste noi experiențe online ca fiind un substitut satisfăcător vechilor activități pe care le desfășurau înainte de pandemie. Printre activitățile de genul, cele mai populare se numără comandarea de produse online, chiar și a celor alimentare, folosirea aplicațiilor educaționale oricele dedicate exercițiilor fizice.
Studiu, care se bazează pe răspunsurile oferite de peste 2400 de consumatori din întreaga lume, evidențiază de asemenea importanța extinderii ecosistemului digital al mărcilor, o treime dintre respondenți spunând că derularea acestor activități în mediul digital a adus cu sine o experiență mult mai bună și o alternativă superioară experiențelor în persoană. Astfel, putem observa cum contextul actual a accelerat anumite tendințe și a modificat comportamentul consumatorilor care în proporție din ce în ce mai mare preferă canalele digitale. De altfel, 66% dintre aceștia au spus că pandemia i-a făcut să aprecieze mai mult decât oricând soluțiile digitale de calitate.
„Brandurile se confruntă cu situații fără precedent și sunt nevoite să facă schimbări mai rapid decât oricând, căutând parteneriate în afara domeniilor lor tradiționale de activitate și folosind soluții digitale pentru a satisface noile nevoi ale clienților. În ultimele luni, colaborarea dintre mărci la nivel mondial a fost creativă și a depășit așteptările. Au existat parteneriate între bănci și cabinete de psihologie pentru a răspunde unor preocupări asociate problemelor financiare, între producători de echipamente medicale și companii din sectorul auto pentru a răspunde cererii, precum și între platforme de tehnologie și jucători din diferite industrii pentru a furniza servicii de telemedicină. Folosirea intensă a tehnologiei vine și cu provocări, cum ar fi menținerea interacțiunii fizice cu clienții, interacțiune care nu trebuie înlocuită de soluții digitale, ci doar sprijinită sau îmbunătățită, iar consecvența între misiunea și acțiunile brandului devine mai relevantă ca niciodată”, a spus Ruxandra Băndilă, Director Marketing și Business Development, Deloitte România.
Studiul subliniază de asemenea deschiderea clienților către mărcile care se concentrează pe îndeplinirea propriilor obiective în această perioadă de criză, cele cu obiective clare având capacitatea de a influența comportamentul de cumpărare. 20% dintre respondenți admit că acțiunile brandurilor le-au influențat în mod pozitiv aceste decizii.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an
- Birourile viitorului: colaborare, energie și atragerea talentelor, cu un grad de ocupare ideal intre 50% și 85%
- Schneider Electric a încheiat primul trimestru cu realizări importante în materie de sustenabilitate
- Leul se prăbușește pentru a treia zi consecutiv: Euro atinge un nou maxim istoric de 5.1222 lei.
- Opinie Deloitte: Reglementarile se schimba, provocarile de business raman. Sustenabilitatea, dincolo de obligatiile de raportare, ca solutie de crestere pe termen lung
- Sales Partner, startup de digitalizare a operațiunilor dealerilor auto, vizează o finanțare de un milion de euro pentru extindere în Europa și dezvoltarea tehnologiei
- Studiu EY: Creșterea cererii de energie din partea companiilor creează noi provocări, dar și o mare oportunitate pentru furnizori
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu